Millä ajat, jos öljyn ja täten bensiinin ja dieselin hinta pomppaa taivaisiin?
Vai tuleeko bensa taikapumpusta ja maksaa euron litra? Oikeasti. Mitä jos öljyä saadaan lähitulevaisuudessa vain Norjasta? Mites käy Suomen omavaraisuushöpinöiden nyt, kun edes tällaisessa asiassa ei olla likimainkaan omavaraisia?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Häkäpöntöllä.
Kuulostaa erittäin realistiselta.
Polkupyörössäni riittää ketjua. Ei millään lopu, vaikka kuinka veivaa.
Mulla ei ole perseauki! Ajan autolla vaikka bensa maksaisi mitä 👍
M39
Mercedekselläni kuten tähänkin saakka. On mulla tosin fillari ja jalatkin. Bussitkin kulkee.
Fillarilla. Työmatka 10km niin aika usein tulee tehtyä niin muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole perseauki! Ajan autolla vaikka bensa maksaisi mitä 👍
M39
Millä maksat polttoaineet, joita pahimmassa tapauksessa ei yksinkertaisesti ole saatavilla vai meinaatko setelitukon änkeä tankkiin ja toivo parasta?
Ajan tuolla ihan samalla Citroën C3:lla jolla olen reilun vuoden ajellut.
8,4L V8 Dodgella. 98e5 bensiinillä.
Junalla alkumatka ja sitten ratikkaan.
Kait nyt järkevä ihminen tajuaa, että tällaisena aikana voit jotua maksamaan joistakin asioista kuten bensasta enemmän. Lopeta ulina ja kaikki ylimääräiset ajot tai ala sotkee fillarilla.
Vierailija kirjoitti:
Sähköllä kuten tähänkin asti.
Voi polttiskuskeja hieman ketuttaa, jos sota pitkittyy ja öljyn saanti heikkenee. Onneksi sähköä voi tuottaa ilman Lähi-itää ja Venäjää.
Biokaasulla, kuten viimeiset 7 vuotta.
Sähköllä tai löpöä tilatankista traktoriin ja hiluxiin.
Vierailija kirjoitti:
Kait nyt järkevä ihminen tajuaa, että tällaisena aikana voit jotua maksamaan joistakin asioista kuten bensasta enemmän. Lopeta ulina ja kaikki ylimääräiset ajot tai ala sotkee fillarilla.
Et tajua, ettei kysymys ole pelkästä hinnasta?
Polkupyörällä, kuten tähänkin asti.
Lyhyet työmatkat, mahdollista etillä, hyvin tienaava mies ja vähän kuluttava hybridi. No hätä.
Tankkaan bensaa kuten ennenkin. Köyhien ongelma se on jos hinnat nousee. Ei meidän normaalien työssäkäyvien ihmisten ongelma.
Huomattavan paljon validimpi kysymys on, mitä syöt.
Häkäpöntöllä.