Aikaisin heräävät lapset
Onko kohtalotovereita? Meillä vauva heräsi tänään 5.15 ja 4v 5.30. Vauva herättelee yölläkin 2 tunnin välein, joten unet jäävät tosi huonoiksi. Mikä neuvoksi?
Kommentit (14)
tai sitten yritä jos saisit nukkua hieman kun mies tulee kotiin illemmalla.
Eli johtuuko aikainen heräily lasten perusrytmistä vai kenties lisääntyneestä valoisuudesta?
Meille se hankittiin vuosi sitten näihin aikoihin kun silloin reilun vuoden ikäinen poika rupesi heräilemään viiden aikaan aamulla. Samoin tein pitenivät aamut ja tällä hetkellä nyt 2-vuotias nukkuu taas yöunet klo 19.30-07 tai jopa pidempään :) Aivan ehdoton hankinta.
ja heräily on kieltämättä pahentunut tasaisesti kevään edetessä. Olisikohan pimennysverhosta tosiaan apua? Meillä sijaitsevat makkarit itä-/ koillispuolella ja aamuaurinko paistaa suoraan sisään n. 5-8 aamulla.
Ap
Ei auta välttämättä isomman päikkäreiden poisottaminen tai illalla pitempään valvominen, voi vaan nukkua yöllä levottomammin ja KUITENKIN herätä aikaisin.
Mun neuvoni ovat tässä:
tee kaikki mahdollisimman helpoksi ja tee vain välttämättömin
jos esikoinen viihtyy videoiden ääressä ja vauva sitterissä, käytä tätä hyväksi ja lepää itse
Muuten mä lähtisin päivällä perhekerhoon tai leikkipuistoon tms. Kun on liikkeessä, ei tunne sitä väsymystä niin pahasti kuin jos yrittäisi loikoa koko ajan.
Ja sitten päikkärit lapsen/lasten kanssa ja isommalle (jos ei nuku päikkäreitä) niin muovailuvahaa, piirustusvälineitä, vesivärit, palapelejä tai videoita, jotta itse voit levätä sillä välin myös.
Mäen ainakaan suostuis heräämään noin aikaisin.
Meillä on ikkunoissa sälekaihtimet ja yöks vedetään vielä tummat rullaverhot(makuuhuoneisiin:)
Meillä lapset saattaa nukkua 9.30 asti aamulla.
Välillä olen yhden tytön herättänyt 10 älkeen ettei nyt niin kovin pitkään nuku.
Ainoastaan koululaisen käyn lattamassa aiemmin kouluun, mutta kotiin jäävät nukkuu pitkään. Aivan huippua kun voi yleensä aamulla juoda aamukahvin rauhassa koneella.
Lähdemmekin pimennysverhokauppaan :) . Saamme jotain tekemistäkin, niin väsymys tosiaan ehkä hellittää.
Jännä nähdä. jos se verho tepsisi.
Ap
en itsekään nukkuisi ilman semmoista.
Eihän tuolle välttämättä mitään voi. Onneksi lapset sentään menevät aikaisin iltaisin nukkumaan tuolla rytmillä, joten itsekin pääsee ajoissa unille.
Ja kun itse olen raskaana ja herään yölläkin niin käyn aamuyöstä sulkemassa ovet.
Mutta näin valon lisääntyessä (valoa tulee kuitenkin raollaan olevasta ovesta huoneeseen) ja muutenkin, lapset kun vaan heräävät aikaisin, niin sille ei vaan mitään voi vaikka kaikkea on kokeiltu. Siksi omaan jaksamiseen pitää panostaa muilla keinoin.
6
Mutta näin valon lisääntyessä (valoa tulee kuitenkin raollaan olevasta ovesta huoneeseen) ja muutenkin, lapset kun vaan heräävät aikaisin, niin sille ei vaan mitään voi vaikka kaikkea on kokeiltu. Siksi omaan jaksamiseen pitää panostaa muilla keinoin.
6
2v, joka aamu viimesitään puol kuudelta. Yleensä on viiden aikaan jo hereillä. Heti sen jälkeen herää 4v ja 5v. Musta on kivaa, etät lapset herättää ajois varsinkin kesäsin. Ei mee päivä hukkaan ja kerkiää touhuta vaikka mitä.
Aamulla on kiva juoda miehen kaa aamukahvia. Lähtee puol kuudeltä töihi, joten kerkeän usein nauttia kahvit miehen kaa. Yöllä sa onneks nukkua suht hyvin, mitä nyt 2v herättää viereen tullessaan aina samaan kellon aikaan yöllä.
ja asia tasoittui, kun hommattiin pimennysverhot. Myös vielä nelivuotiaana herää aamulla aikaisemmin, jos ei ole tummia verhoja ikkunan edessä.
- Ei auttanut pimennysverho
- Ei auttanut "valvottaminen"
Yhtään mikään ei ole tehonnut tähän mennessä... Vuoden ajan heräillyt 1-3krt yössä. Nyt lwikattiin kitarisat, jos se auttaisi. Olivat suuret ja vaikeuttivat hengitystä.
kyllä ne sitten murrosiässä nukkuu.
Meidän ekaluokkalainen heräsi joskus noihin aikoihin. Tänä aamuna heräsi 6.10... minkä sille mahtaa, että on aamuvirkku.