70-vuotiasta kantasuomalaismiestä epäillään Pähkinärinteen murha- ja tuhopoltosta
Vantaan Pähkinärinteen tulipalosta epäillään talossa asuvaa miestä viisi ihmistä kuoli, vauva viety sairaalahoitoon.
https://www.suomenmaa.fi/uutiset/vantaan-pahkinarinteen-tulipalosta-epa…
Kommentit (836)
Vierailija kirjoitti:
Miksi somput ryntäsivät rappukäytävään?
Etsivät Darwin-palkintoa.
Vierailija kirjoitti:
Elinkautinen vankeustuomio maksaa Suomessa yhteiskunnalle keskimäärin vähintään miljoona euroa per vanki! Mitä maksaa kolmen tulevaisuuden veronmaksajan (lasten) menettäminen yhteiskunnalle? Miehellä on aiempaa rikostaustaa, joten myös oikeuslaitokselle tullut kalliiksi tämä henkilö.
https://seura.fi/asiat/tutkivat/elinkautinen-vankeustuomio-maksaa-yli-m…
Somaleista 60% ei ole töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet asukkaista olivat soittaneet hätäkeskukseen, olisiko siellä neuvottu että pitää jäädä asuntoon eikä ovea rappukäytävälle saa avata ja että apua on tulossa. Ehkä tämä somaliperhe panikoi eikä tiennyt miten toimia ja luuli että paras tapa toimia on yrittää poistua ulos. Vakavaan tulipaloon ihminen kuitenkin joutuu äärimmäisen harvoin tai ei koskaan. Surullinen tapaus.
Esim. mä oon ollut lukuisia kertoja palohälytyksessä ja myöskin paloharjoituksissa TYÖPAIKALLA. Joka kerta palohälytyksessä on täytynyt toimia kuten jos se olisi ollut aiheellinen hälytys, vaikkei olla nähty edes missä palaa. Ja paloharjoituksissa on sammutettu ihkaoikeaa tulta. Ja luulen, etten ole ainoa tässä maassa.
Meillä ei ole koskaan demottu sitä että jossain rapussa olisi savua vaikka paloharjoituksia on o
Ei meilläkään oo ollut kuin yksi poistumistie demoissa. Mutta hassua kylläkin olen itse miettinyt niitä eri vaihtoehtoja. Samoin himassa olen miettinyt joka huoneesta pakoreitit, myös ikkunoiden kautta. Kun on pessyt jokaikisen ikkunan omin pikkukätösin, osaan ne kaikki avata. Ja ekasta kerroksesta ei oo kauhean iso pudotus. Autoon pitäisi muuten hommata sellainen vasara, millä saisi paukutettua lasit rikki, sillä nehän toimii kaikki sähköllä.
Vierailija kirjoitti:
Savonlinnassa se oman perheensä polttamisesta syytetty mies, saiko syytteet taposta ja tuhotyöstä, ei murhasta.
Taitaa olla eri tapaus kuin tänään tapahtunut. Vaikka päällsin puolin olisi samanlaisuuksia ja silt täysi eri juttu.
Vierailija kirjoitti:
Se halusi vaan takaisin vankilaan ja ilmaisen ylöspidon. Noita alkaa tulla koko ajan lisää kun ei ole varaa muuten elää eikä toisaalta ole mitään hävittävää.
Joo, mun mielestä kanssa toi koko talon polttaminen viittaa siihen. Tarpeeksi iso teko, että tulee varmasti kakkua. Ei ollut henkilökohtaisesti kehenkään kohdistettua.
Näitä tekstejä kun lukee, niin voi luoja että olen kiitollinen siitä, etten ole sitä ikäpolvea joka elää ainakaan kovin paljoa vuoden 2050 yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa antaisitte ammatti-ihmisten tutkia ja tuomita, te ette niihin kuulu. Täysin typerää syyttää kuollutta perhettä.
Tää on taas tätä, jo toinen somaliperhe kuolee tulipalossa oman toiminnan takia eikä heitä joidenkin mielestä saisi vastuuttaa yhtään mistään, edes sen vertaa että viitsisivät opetella perusturvallisuusasioita, esim. miten toimitaan tulipalotilanteessa tai ettei mereen mennä uimataidottomana.
Ja ammatti-ihmiset sanoivat jo, että olisivat elossa jos eivät olisi menneet rappuun.
Ihmettelin, että miten kukaan voi sanoa noin vaikka ammattilainen onkin. Sehän on täyttä jossittelua. Eihän kukaan tiedä miten ol isivat kotonaan käyttäytyneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se halusi vaan takaisin vankilaan ja ilmaisen ylöspidon. Noita alkaa tulla koko ajan lisää kun ei ole varaa muuten elää eikä toisaalta ole mitään hävittävää.
Joo, mun mielestä kanssa toi koko talon polttaminen viittaa siihen. Tarpeeksi iso teko, että tulee varmasti kakkua. Ei ollut henkilökohtaisesti kehenkään kohdistettua.
Vangit pitäisi laittaa maksamaan oma ylöspitonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa antaisitte ammatti-ihmisten tutkia ja tuomita, te ette niihin kuulu. Täysin typerää syyttää kuollutta perhettä.
Tää on taas tätä, jo toinen somaliperhe kuolee tulipalossa oman toiminnan takia eikä heitä joidenkin mielestä saisi vastuuttaa yhtään mistään, edes sen vertaa että viitsisivät opetella perusturvallisuusasioita, esim. miten toimitaan tulipalotilanteessa tai ettei mereen mennä uimataidottomana.
Ja ammatti-ihmiset sanoivat jo, että olisivat elossa jos eivät olisi menneet rappuun.
Ihmettelin, että miten kukaan voi sanoa noin vaikka ammattilainen onkin. Sehän on täyttä jossittelua. Eihän kukaan tiedä miten ol isivat kotonaan käyttäytyneet.
Jaa, ehkä siitä voi päätellä jotain, että ihmiset, jotka eivät menneet rappuun selviytyivät.
Happikaasunaamarit pakollisiksi joka asuntoon.
Uutisessa https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000011856362.html "Pekurovin mukaan mies oli puhunut tulipaloaamuna muun muassa itseensä kohdistuneista uhista." Mitä jos joku muu sytytti sen palon miehen asunnossa?
Mikä tuolle vasemmistolaismiehelle oikein tuli?
Vierailija kirjoitti:
Happikaasunaamarit pakollisiksi joka asuntoon.
Uutisessa https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000011856362.html "Pekurovin mukaan mies oli puhunut tulipaloaamuna muun muassa itseensä kohdistuneista uhista." Mitä jos joku muu sytytti sen palon miehen asunnossa?
Pekurov oli siis jutellut miehen kanssa ennen tulipaloa? Miten se on mahdollista?
Nimike ei ole näillä tiedoilla mitenkään selvä. Puolustus ei taatusti hyväksy murhanimikettä. Liekö tekijäkään täysissä järjissään?
Vierailija kirjoitti:
"Ei mene murhasta ikinä. Teon olisi pitänyt olla pitkään ja järjestelmällisesti suunniteltu. Tämä oli satavarmasti sen hetken päätös."
Murhalla on monta muutakin määritelmää kuin suunnitelmallisuus.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuolle vasemmistolaismiehelle oikein tuli?
Kenestä puhut? Tekijä oli persu aktiivi.
Älä huuda, möykky.