Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mokasiko mieheni työnsaantini??

Vierailija
03.05.2007 |

Itkettää ja pelottaa, miten tässä käy: olin tänään tutustumassa tulevaan työpaikkaani, johon siirryn normaalitehtäviä tekemään nykyisestä esimiesasemastani. Kaikki meni oikein hyvin kunnes..

.. eräs työntekijä tuli huutamaan minulle naama punaisena, että vai meinaat sinä viedä nykyisen esimiehen paikan! Hän karjui ja sanoi, että minun mieheni on puhunut työpaikallaan että minusta tulee tulevassa työpaikassani jotain vielä, mutta ei tiedä että mitä. Oli siis mennyt möläyttämään työkaverilleen, että menen tähän paikkaan töihin ja että saatan päästä etenemään piankin. Mieheni työkaveri sattui olemaan tämän huutavan naisen mies..

Nainen oli todella vihainen ja huolissaan, minne heidän nykyinen esimiehensä katoaa. Ja kaiken lisäksi nykyisellä esimiehellä on vielä syöpäkin, joten hänelle pitääkin etsiä seuraaja, ja nyt kun nainen huusi minulle niin kaikki sen kuulivat, esim. " luuletko sinä tulevasi ja vieväsi XXX:n paikan" ja " miehesi puhuu että sinä tulet meille esimieheksi" jne.

En tiennyt mitä sanoa, enkä tiedä mitä mieheni on ajatellut moista sanoessaan, enkä todellakaan enää tiedä, onko minulle tarjolla töitäkään jos ko. esimies saa kuulla tästä. Tilanne oli HIRVEÄ ja minä en voinut muuta kuin yrittää vakuutella, että olen tulossa vain tavalliseksi työntekijäksi, ja että mieheni on varmasti käsittänyt väärin (mitä muutakaan voin sanoa). Ja juuri kun päätimme tulevan esimieheni kanssa, että pidämme taustani vielä salassa, ettei kukaan tosissaan luule, että tulen pomottamaan heitä..

Mieheni tajuaa nyt löpisseensä paskaa ja on todella nolona. En ikinä ole mistään suuttunut hänelle, mutta nyt raivostuin. Olen juuri irtisanoutunut nykyisestä paikasta, käyn vielä hetken töissä, mutta jos tämä nainen minua aikoo mustamaalata muillekin, niin eipä minulla enää ole tulevaakaan paikkaa.

Pelottaa! Itkin pitkään kun pääsin kotiin, mies oli todella pahoillaan möläytyksestään. Olen 90% varma, että en enää pääse tuonne töihin, koska tuleva esimieheni ei tulee varmasti ajattelemaan, että haluan kalifiksi kalifin paikalle. Ja hän raukka vielä on sairaskin.. Luulee vielä, että teeskentelin tyytyväni tavalliseen työhön..

Mieheni on joskus ennenkin lörpötellyt, ja olen siitä häntä neuvonut, että kotiasioita ei julkisesti lörpötellä vieraille ihmisille, ja mieheni on varmaan ajatellut, että koska olen nyt jo esimies, niin tulen varmaan etenemään tuollakin.

Olen niin häpeissäni mieheni puolesta. Hänelläkin on nyt ennestään fiksun miehen maine menossa, koska tämä työkaverinsa on melkoisen paha suustaan ja juoruaa kyllä eteenpäin.

Hankala selittää tilannetta näin kirjallisesti, mutta voitte kuvitella kuinka kauhuissani olin, koska nainen huusi ja luuli, että esimies vaihtuu heille mitään kertomatta. Odotan vain puhelua, että kiitos, mutta emme tarvitse palveluksiasi.. työsopparia ei ole tehty vielä...

Minulla ei ole mitään muuta työpaikkaa nyt tiedossa enää. Satsasin tähän paikkaan paljon ja koska kiitos mieheni lörpöttelyn ja tämän naisen kohtauksen minulla on jo nyt näköjään paska maine ennen virallista aloittamista, niin tuskin pääsen koskaan enää taloon sisälle. Ala on herkkä ja siellä ei-pidetyt tyypit joutuvat nopeasti pois.

Jos mieheni on kehumisellaan pilannut työpaikkani saannin, niin elämässäni ensimmäistä kertaa olen hänelle raivoissani. Tiedän, että hän ei sitä siinä tilanteessa ajatellut, mitä oikein puhui, eikä tiennyt että se leviää noin ja muuttuu vieläkin mehukkaammaksi, mutta kumpaakohan sairas esimieheni uskoo- vuosia palveluksessaan ollutta naista vaiko minua, joka olen vielä tuntematon, etten ole tosissaan hänen paikkaansa viemässä, siihen on jo olemassa henkilö..

Voi luoja että pelottaa. Ja hävettää; nykyiseen paikkaani en voi enää palata, uusi esimies on talossa jo. Olen todella surullinen ja pettynyt; mieheni ottaa tästä ainakin opikseen, että ei puhu enää sellaisia mitä ei tiedä..

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä suullinen työsopimus on jo, minua on pyydetty tähän työpaikkaan, en ole itse hakenut. Syy miksi siirryn toiseen paikkaan on liian pitkä työmatka nykyiseen ja mahdollinen tuleva työpaikka on paljon lähempänä. Tämä tuleva esimies soitti minulle, kun oli kautta rantain kuullut, että haluaisin töitä lähempää. Sain samat edut kuin nykyisessä, elikkä minua on odotettu kovasti, näitä etuja ei työntekijä helpolla saa, olen siitä todella kiitollinen heille.

Olen siis suullisesti irtisanoutunut, hyvässä hengessä on kaikki tapahtunut, perehdytän parhaillaan jatkajaani jne.

Hirvittää- olen aina ollut hyvän työntekijän maineessa ja olen omilla ansioilla edennyt, en ikinä suhteilla koska en tuntenut nykyisestä työpaikasta (jossa siis esimiehenä) ketään, ja meninkin sinne aluksi rivihommiin, mutta nousin vuoden sisään esimieheksi.

Työ on minulle pyhä asia ja nyt jos tämä menee sivu suun, en tule koskaan saamaan mitään työtä ko. konsernissa, siellä kun ei vaikeat ihmiset pärjää ja mistäs sen tietää, vaikka minut on jo sellaiseksi leimattu!

Tämä huutajanainen käski ottaa asian mieheni kanssa puheeksi, ja haukkui vielä mieheni, että tuollainen juoruakka mies kuin mitä minulla on, ei ole mies lainkaan. Hän ei tietääkseni ole vielä mennyt kertomaan tulevalle esimiehelleni, mutta ei siihen kauaa mene. Minua tästä naisesta varoitettiinkin jo tullessani tänään, että hän on ahkeruudestaan ja lojaaliuudestaan huolimatta hyvin kuohahteleva ja puolet hänen jutuistaan tulee sivuuttaa olankohautuksella, mutta siltikin- hän on arvostettu työntekijä ja on ihan oikeassa siinä, että en minäkään tykkäisi jos uuden työntekijän edellä kiertäisi huhu, että hän olisi tulossa viemään paikkani.

Kyselin mieheltäni, että millainen tämä huutajanaisen mies on töissä, ja mieheni sanoi, että vaikka hän puhuikin vähän liian riehakkaasti tälle miehelle tulevaisuudestani, on ko. mies kuitenkin aika lailla koko porukan inhoama. No tässäpä on ko. miehelle oiva tilaisuus päteä, kun voi levitellä mieheni lörpöttelyjä innolla eteenpäin..

Tiedän mieheni olevan minusta ylpeä, kun olen saavuttanut nopeasti ylennyksen jne. mutta hän kyllä tietää, miten kovasti olen töitä sen eteen tehnyt ja miten tärkeää työnteko on minulle. Mieheni sanoi kantavansa vastuunsa jos jotain ongelmia tulee, mutta minullehan ne tulevat jos kenelle. Hän on kultainen mies, mutta tästä ainakin oppii, että ei kannata höpötellä mitä sattuu, vaikka iloinen minun puolestani onkin. En ole missään vaiheessa huutanut hänelle, olemme käyneet asiaa läpi ja mieheni on todella pahoillaan. Hävettää vaan niin hirveästi, ja kun varsinaiseen työn alkamiseenkin on vielä aikaa- huhut ehtivät muotoutua vaikka miksi.

Tottahan on, että tuleva esimieheni sanoi minulle useaan otteeseen, että " tuskin tulet olemaan rivihommissa pitkään, sinulle on varattu ihan jotain muuta ja parempaa" jne. ja tästä iloitsin miehelleni, mutta hän kyllä käsittääkseni ymmärsi silloin, että ei kannate ajatella tai puhua siitä sen enempää, joten en uskonut että hän riemuitsisi siitä eteenpäin ja vielä lähes vieraalle ihmiselle.

Tämä huutajanainen on itäeurooppalaista syntyperää ja oli todella teatraalinen käytökseltään tänään- ymmärsin kyllä täysin, mitä hän sanoi, koska hän puhui kohtuullisen hyvää suomea. Hän varoitteli, että häntä on kiusattu vaikka miten täällä Suomessa, on haukuttu huoraksi jne. enkä oikein hiffannut siinä tilanteessa, miten tämä kiusaaminen liittyy tähän asiaan.

-AP-

Vierailija
2/13 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon pahempaa olisi jos miehesi olisi omalla työpaikallaan jutellut, että " sinne se meidän mervikin yrittää, mutta tokko siitä mitään kumminkaan tulee" . Miesten ja vaimojen kuuluu uskoa toistensa kykyihin ja mistään muustahan tuo ei todistakaan.

Saat nähdä, että se painetaan tuolla työpaikassa vähin äänin villaisella tai jos jotain tulee niin anteeksipyyntö sinulle. Sinähän käyttäydyit ihan asiallisesti ja se toinen huusi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ehkä kannata syyttää miestäsikään turhan puhumisesta, oleta vaikka, että jossakin vaiheessa joku on ymmärtänyt väärin. Kannattaisiko ottaa koko väärinymmärrys itse puheeksi pomon kanssa?

Vierailija
4/13 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisaalta, suullinen sopimus on yhtä pätevä kuin kirjallinenkin, joten suotta pelkäät.

Vierailija
5/13 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

valintaa tekemässä niin se tietää tasan tarkkaan miten " rikkinäinen puhelin" toimii duunareiden keskuudessa. Yksi sanoo jotain, toinen ajattelee ja kolmas ymmärtää väärin - siinä se sitten onkin jo soppa valmis! Ei tuollaiset mitään vaikuta työnsaantiin. Paskempi juttu on uusien työkavereiden kanssa pärjääminen. Jos tuo " ämmä" on suosittu muiden keskuudessa, niin saat tehdä todella töitä, että pääset mukaan porukoihin. Toisaalta jos älyn lahjat on tuota luokkaa niinkuin kuvailit, niin toisethan tuntee tapauksen ja tuskin välittävät mitä se höpöttää.

Kyllä se siitä!

Miehesi voisi tosin oppia pitämään suunsa kiinni teidän asioista. Tuosta sen huomaa kuinka miehet on vielä pahempia juoruajia kuin naiset. Isänikin on just tommonen, joka höpöttää kaikkien kanssa ja tietää koko kylän asiat. ;-)

Vierailija
6/13 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monenlaista näkee ja kuulee- kaikkeen ei tarvitse reagoida.

Tsemppiä, ap:lle!

Vierailija
7/13 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi otti tuommoset pultit, mitä väliä vaikka esimies vaihtuisikin, miten se on noin henkilökohtaista..????

Vierailija
8/13 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia, ehkä tämä ei olekaan niin iso juttu kuin miltä se nyt tuntuu. Voihan olla, että tämä " huutajanainen" ei ole työpaikallaan mikään suuri mielipidevaikuttaja. Ja sinulla on kuitenkin mahdollisuus aloittaa alusta uudessa työpaikassa (eivät minusta voi enää perua sinun työllistämistäsi) ja tehdä omana itsenäsi ensivaikutelma - kaikki eivät usko juoruihin. Kyllä se siitä!

Vierailija
9/13 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et kestä tuon vertaa työkaverilta (tulevalta alaiseltasi) tulevaa kritiikkiä. Eikö esimiehen kuulu pysytä selvittämään nämä hankalatkin ihmissuhdekuviot työpaikalla?

Minusta paisuttelet yhden ihmisen sanomisia siinä määrin että ihmettelen kuinka jaksat vastoikäymiset ja tiukat paikat, joita esimiehillä alaisten kanssa väistämättä tulee uransa aikana?

Mies hölisi tyhmästi, mutta miten se tekee sinusta hankalan työntekijän?

Vierailija
10/13 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kenekään puheet vaikuttaa työn saamiseen mutta heti jo vaikuttaa siltä että uudella työpaikalla ei ole hyvä ilmapiiri. Kateutta?

Viisaampaa on yleensä olla liikoja huutelematta ja nyt tässäkin tilanteessa en sinuna paljon kommentoisi miehesi puheita tai muutenkaan lähtisi tälläiseen turhaan keskusteluun mukaan. Jutuilla on tapana paisua. Luulen että miehesi on ollut vain iloinen uudesta työtäsi ja joku nyt sitten pelkää oman " menestymisensä" olevan vaarassa. Olet kai aika pätevä kun saat muut pelkäämään!Meidän jokaisen pitäisi hoitaa omat asiansa mutta puhettahan maailmaan mahtuu ja aina joku haluaa ymmärtää väärin. Kirjoituksessa et vaikuta ollenkaan ylimieliseltä joten kaikki mahdollisuudet sulla tosiaan onkin edetä hyvin.

Jos ongelmia ilmenee ja on tarve keskusteluun, puhut tietysti vain omasta puolestasi. Olisi kovin outoa jos tälläisen takia et työtä saisi.

Kai sinulla on vielä mahdollisuus jatkaa entisessä työpaikassa jos tulevassa on kovin kärkästä puhetta? Ilmeisesti olet aika herkkä siitä mitä toiset sanoo/ajattelee. Älä mieti liikoja.

Vierailija
11/13 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten tällä jutullasi hankaloitit tilannettasi enemmän kuin miehesi puheilla konsanaan kävi

Järki hoi älä jätä!

Esimiehellä pitäisi olla harkintakykyäkin kaiken muun osaamisen ohella.

Vierailija
12/13 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarina on tosi ja olen kyllä vielä esimies, mutten kauaa, kuten tekstistäni voi lukea. Se, mikä tässä harmittaa, on tämän huutajan mahdollisuus hankaloittaa elämääni uudessa paikassa, en tiedä hänen motiivejaan, mutta jotain taustalla on.

Ei minulle koskaan ole auottu päätä noin, vaikka vaikeita tilanteita olenkin selvitellyt ja paljon. Ehkä syynä on se, ettei minun kanssani pysty riitelemään, en alennu sellaiseen. Teen työni niin hyvin kuin osaan eikä ikinä ole kukaan minulle hermostunut, kun kohtelee ihmisiä kuin haluaa itseään kohdeltavan.

Tunnepuoli minussa nyt otti vallan, siksipä pyysin kommentteja. Tämä uusi paikka on minulle tärkeä tietyssä mielessä ja koska maineessani ei ole ollut tahroja aiemminkaan, niin silkkaa varovaisuuttani en halua niitä nytkään. En ole ylimielinen, vaan haluan olla hyvä ja pidetty työntekijä, jotta minun itsenikin olisi hyvä olla töissä.

Mieheni ei ole juoruakka, vaan kuten sanoin, lörpöttelee joskus liikaa innostuksissaan. Mutta eiköhän tämä tästä selviä jotenkin, toivon vain ettei nainen tee elämästäni siellä hankalaa kun veti sen oman kiusatuksi tulemisensa siihen mukaan.

-AP-

Vierailija
13/13 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

epätasapainoiselta yksilöltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä