Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asunnossa liian viileä

Vierailija
03.03.2026 |

Makuuhuoneessa/työhuoneessa on keskellä lattiaa 19 astetta, sängyn päädyssä 18 astetta ja vedontunne. Isännöitsijä ei suostu asialle mitään tekemään. Muualla huoneistossa hiukan lämpimämpää. Miten oikein etenen tämän asian kanssa? Alan olla tosi turhautunut.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmöt mitataan keskeltä huonetta metrin korkeudelta.

Vierailija
2/12 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumisrajoissa vielä. Alle 18 ei saa mennä. Patterin ilmaaminen kannattaa opetella, helppo homma ja verhot + kalusteet pois pattereiden edestä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lämmöt mitataan keskeltä huonetta metrin korkeudelta.

Eikö vedolla ole sitten mitään merkitystä? Itse vastasivat että riittävä huonelämpötila on 20-21 astetta mutta eivät tule tekemään  mitään jotta nousisi siihen.

Vierailija
4/12 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumisrajoissa vielä. Alle 18 ei saa mennä. Patterin ilmaaminen kannattaa opetella, helppo homma ja verhot + kalusteet pois pattereiden edestä. 

On vesikiertoinen lattialämpö. Kiertävä vesi liian haaleaa ja vetoa nurkista.

Vierailija
5/12 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään kun makkarissa on about 15 astetta. Sit nukkuu hyvin.

Vierailija
6/12 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään kun makkarissa on about 15 astetta. Sit nukkuu hyvin.

Mä en tykkää. Tulee kurkkukipua ja nuhaa. ap

Vierailija
7/12 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kiinteistönhuoltoon ollut yhteydessä? Jos lämmitysjärjestelmässä on vika, se on huoltoyhtiön homma, ei isännöitsijän.

Meillä oli joskus makuuhuoneessa 16 astetta. Kun siitä valitettiin isännöintiin, tuli automaattivastaus: "18 astetta on vielä ihan terveellinen lämpötila..."

Kun vauva syntyi, ja jouduimme pitämään hänet toppavaatteissa sisällä, ilmoitin ongelmasta kiinteistönhuoltoon. Toimistolta vastattiin, että laittavat asian huoltomiesten työlistalle, ja viikon sisällä tulee joku katsomaan. Ei tullut. Otin uudestaan yhteyttä kiinteistönhuoltoon. Tieto oli kyllä kirjattu vastaanotetuksi, mutta ei sitä huollon listoille laitettu. nyt laitettiin. Kohta soitti huoltomies ja kysyi, mikä on tilanne. Kerroin vauvasta, joka palelee. Ei mennyt kuin muutama minuutti, niin tuli huolestuneen oloinen vaarihenkilö ovelle, ja tarkisti lämmityspatterin. Termostaatti oli mennyt jumiin, joten vesi ei kiertänyt patterissa ollenkaan. Hän korjasi vian, ja saatiin lämpöä taloon.

Vierailija
8/12 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kiinteistönhuoltoon ollut yhteydessä? Jos lämmitysjärjestelmässä on vika, se on huoltoyhtiön homma, ei isännöitsijän.

Meillä oli joskus makuuhuoneessa 16 astetta. Kun siitä valitettiin isännöintiin, tuli automaattivastaus: "18 astetta on vielä ihan terveellinen lämpötila..."

Kun vauva syntyi, ja jouduimme pitämään hänet toppavaatteissa sisällä, ilmoitin ongelmasta kiinteistönhuoltoon. Toimistolta vastattiin, että laittavat asian huoltomiesten työlistalle, ja viikon sisällä tulee joku katsomaan. Ei tullut. Otin uudestaan yhteyttä kiinteistönhuoltoon. Tieto oli kyllä kirjattu vastaanotetuksi, mutta ei sitä huollon listoille laitettu. nyt laitettiin. Kohta soitti huoltomies ja kysyi, mikä on tilanne. Kerroin vauvasta, joka palelee. Ei mennyt kuin muutama minuutti, niin tuli huolestuneen oloinen vaarihenkilö ovelle, ja tarkisti lämmityspatterin. Termostaatti oli mennyt jumiin, joten vesi ei kiertänyt patterissa ollenkaan. Hän korja

Olen ollut huoltoon isännöitsijään, vuokranantajaan. Kukaan ei reagoi.

Vierailija
9/12 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pääsy meidän taloyhtiön lämmitysjärjestelmään etänä. Olen järjestelmällisesti yrittänyt laskea lämpötilaa, jotta päästäisiin lämpöihin 18-19 astetta asunnoissa. 

Pj vaatii, että säästetään kaukolämmössä. Hänellä oli ollut myös pienessä yksiössä 5 airbnb majoittujaa, joilla oli ollut liian kuuma, ja siitähän se riemu repesi ja lämmöt pitää saada kuriin lun on tullut valituksia liiasta lämmöstä.

Vierailija
10/12 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli talvella kylmimmillään noin 14 astetta runsaan metrin korkeudella. Makuuhuoneessa vähemmän. Piti laittaa vaatetta ja vällyä päälle. 

Vierailija
11/12 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä sitten muu auta kuin pukea vaatteita päälle niin että tarkenee, ja alkaa etsimään lämpöisempää kämppää.

Vierailija
12/12 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli myös aikoinaan 17 astetta lämmintä aamuisin talvipakkasilla. Valitin kiinteistöhuoltoon, mikä ilmasi patterit. Ei auttanut. Soitin uudelleen huoltoon ja kävivät aurinkoisena iltapäivänä toteamassa, että lämpöä on riittävästi. Sanoin, ettei aamulla ole, jolloin toivat blokkerin.

Se todisti, että aamulla on liian kylmää. 

Vasta sen jälkeen isännöitsijä ja taloyhtiön hallitus suostui tilaamaan lämmitysjärjestelmän perussäädön, että saatiin asunto lämpimäksi. Eli kannattaa olla aktiivinen ja pitkämielinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan