Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyötyä vakuutuksista on jos eivät korvaa paluuta kriisitilanteessa? Mikä ylipäätään korvaa?

Vierailija
03.03.2026 |

Voisiko joku kertoa rautalangasta vääntäen, kuka korvaa sodan tai vaikka maanjäristyksen tullessa kulut lomamatkalla? Jos tarvitset uudet lennot tai 2vko extraa hotellissasi?

Matkanjärjestäjä, luottokunta, vakuutus? Dubaissa on puhuttu jopa että valtio maksaisi.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun oli se tuhkapilvi eikä lentokoneella päässyt, niin työkaveri osti matkaseurueensa kanssa auton Espanjasta ja tulivat sillä.

Itse en matkusta pakettimatkoilla sen vuoksi, että haluan itse päättää mitä teen. Esim. Kreikan maastopalot on sellainen juttu, että matkanjärjestäjät vaan toppuuttelevat. Minä siirryn muualle mieluummin.

Vierailija
22/22 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän matkavakuutus on sairastumisen varalta ihan välttämätön ainakin EU alueen ulkopuolella, esim. USAssa sairaaloiden laskut ovat ihan tähtitieteellisiä. En lähtisi minnekään ilman vakuutusta, ja ollaan saatu vakuutusyhtiön maksamaa hoitoa esim. Etelä-Euroopassa ja Aasiassa.

Eri asia on sitten nämä luonnonmullistukset, sotatilanteet tms, niissä on varmaan paljon vakuutuskohtaisia eroja ja force majeure ehtoja. Mutta esim. Aurinkomatkathan kuljetti omat matkalaisensa Dubaista pois Omanin ja Thaimaan kautta, kuuluu pakettimatkan etuihin. 

Sinänsä ulkoministeriön koneen lipun hinta on kyllä aika kova, kun vertaa mitä muut maat kansalaisiltaan ovat veloittamassa. Olisi voinut olla vaikka niin, että alle 18 v ilmaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan