Mitäs nyt sitten kun oon oksennustaudissa, ja huomenna ois työkkärin tapaaminen? Eivät vastaa soittopyyntöön tai viestiin
En pysty menemään paikalle, kun oksennan tunnin välein
Kommentit (25)
Jätät vain kirjautuneena sinne nettisivuille viestin että nyt on tämmönen. Jos eivät sitä lue niin voivoi, mutta sulla on mustaa valkoisella että olet viestittänyt.
Oksennuspussi vain mukaan, varuiksi levittelet taudin joka paikkaan ja pudotat pussin muutaman kerran niin hyvä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Jätät vain kirjautuneena sinne nettisivuille viestin että nyt on tämmönen. Jos eivät sitä lue niin voivoi, mutta sulla on mustaa valkoisella että olet viestittänyt.
Ai näin helppoa se olikin...pitkä karenssihan tuosta napsahti mutta onneksi se tuli helposti.
Menisin paikalle oksennusmuovikassin kanssa. Hölskyttäisin oksennuskassia niin että oksennuspisaroita roiskuisi ja sanoisin että ette vastanneet soittoyritykseeni.
Lähetitkö omalle virkailijallesi viestin, et mihinkään yleiseen numeroon? Ainakin minun virkailijani on aina vastannut, ei tietenkään välttämättä heti jos hänellä on asiakkaita.
Anyway oksennustauti tänään on ohi huomiseen mennessä, jos ei noroa ole, joten mitään estettä menemiselle ei ole. Nykyään kun ei enää edes kätellä. Muistat vain hyvän käsihygienian.
Nesteytä itseäsi suola-sokerivedellä, se heikko olo oksutaudin jälkeen johtuu lähinnä elektrolyyttien puutteesta. 1 tl suolaa ja 1 rkl sokeria litraan vettä, hissukseen lipittelet. Glukoosi parantaa nesteytystä, siksi sokeria, ja nostaa tietysti verensokeriasi mikä myös on alhaalla. Liraus jotani mehua ei haittaa sekään, siitä saat kaliumia mikä on nesteytyksessä hyväksi sekin, mutta tärkeintä on se suola.
Nykyäänhän pitää sitten olla se lääkärintodistus, eli nyt vaan oksutaudissa terveyskeskukseen tai päivystykseen sitä hakemaan ja siitä ilosta maksamaan. Sielläkin tykätään turhista potilaista, mutta minkäs teet.
Se tauti on huomenna jo sen verran ohi, että pystyt menemään. Mutta tartuntariski on edelleen, joten jos eivät vastaa soittopyyntöösi, se on heidän voivoi.
Jätät Oma asioinnin kautta asiasta viestin ja menet huomenna lääkäriin hakemaan todistuksen. Harvalla perusoksutauti yli vuorokautta kestää oksennellessa.
Kumma juttu, että oksennustautia tuntuu olevan yli 20%:lla tällä viikolla kohdattavista asiakkaista. Ennen he eivät vain saapuneet paikalle, mikä kumma juttu nyt saa sairastumaan?
Kokouksemme eivät yleensä ylitä tuntia. Pidemmissä kokouksissa on tietysti yleensä taukoja.
Vain muutaman minuutin välein esiintyvä yskä olisi ongelma.
Onko sinulla virkailijan numero? Hälyyttääkö puhelin kuitenkin ettei ole kiinni? Olen kyllä itse lapsiperhepalveluissa töissä, mutta minulle voi jättää myös tekstiviestin, jossa toimittaa asian ja soitan takaisin tai vastaan viestiin, kun pystyn.
Viesti sinne ja työkkäri soittaa sulle huomenna.
Vierailija kirjoitti:
Lähetitkö omalle virkailijallesi viestin, et mihinkään yleiseen numeroon? Ainakin minun virkailijani on aina vastannut, ei tietenkään välttämättä heti jos hänellä on asiakkaita.
Anyway oksennustauti tänään on ohi huomiseen mennessä, jos ei noroa ole, joten mitään estettä menemiselle ei ole. Nykyään kun ei enää edes kätellä. Muistat vain hyvän käsihygienian.
Nesteytä itseäsi suola-sokerivedellä, se heikko olo oksutaudin jälkeen johtuu lähinnä elektrolyyttien puutteesta. 1 tl suolaa ja 1 rkl sokeria litraan vettä, hissukseen lipittelet. Glukoosi parantaa nesteytystä, siksi sokeria, ja nostaa tietysti verensokeriasi mikä myös on alhaalla. Liraus jotani mehua ei haittaa sekään, siitä saat kaliumia mikä on nesteytyksessä hyväksi sekin, mutta tärkeintä on se suola.
No mitäpä muuta se olisi kuin noroa, vieläpä tähän aikaan vuodesta? Tartuttaminen voi kestää pari viikkoakin. Viesti joka kanavaan missä mahdollista. Kyllä sairaus on pätevä syy siirtää. Tosin epäilen aloituksen olevan provo.
Oksennustauti kestää vain vuorokauden, ei sinulla sitä enää huomenna ole.
Vierailija kirjoitti:
Menisin paikalle oksennusmuovikassin kanssa. Hölskyttäisin oksennuskassia niin että oksennuspisaroita roiskuisi ja sanoisin että ette vastanneet soittoyritykseeni.
Muoviopussit ovat kalliita nykyään! En uhraisi tuohon.
Ei ne koskaan vastaa. Jos vastaa niin silloin kun tapaaminen olisi, vaikka itse olisi hyvissä ajoin ilmoittanut esim.syöpäleikkauksesta, jonka vuoksi estynyt menemään jutusteluun.
Olet oksentanut tänne jo viikon. Hakeudu sairaalaan en kyllä tiedä miksi. Vaihda vaikka tuo aloitus ripuliksi
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla virkailijan numero? Hälyyttääkö puhelin kuitenkin ettei ole kiinni? Olen kyllä itse lapsiperhepalveluissa töissä, mutta minulle voi jättää myös tekstiviestin, jossa toimittaa asian ja soitan takaisin tai vastaan viestiin, kun pystyn.
Kun ei ole
Oksenna virkapellen päälle. Siitähän saa, mokoma pikkunilkki.
Menet paikalle oksentamaan.