Mies suuttuu jos teini ei tervehdi
Mies odottaa aamulla että teinit sanovat hänelle huomenta ensimmäisen kerran kun näkevät. Itse ei vaivaudu teinejä tervehtimään vaan odottaa että nuoret tervehtivät ensin. Minusta tämä on outoa. Aikuinen voi teinille sanoa huomenta ihan itse ja ottaa kontaktia. Miehestä tämä on ilmeisesti teinin tehtävä
Kommentit (36)
Yleensä huoneeseen tulija tervehtii ensiksi siellä olijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairas mies. Vanhempi ohjaa esimerkillään. Lapset oppii kiittämisen ja tervehtimisen vanhemmalta.
Muistan kun lapsena aina jankutettiin "miten sanotaan", kun piti kiittää. Vanhemmat eivät itse koskaan kiittäneet esim ruokapöydässä.
Ketä niiden vanhempien olisi pitänyt kiittää?
Vaikka itseään, vaikka viljelijää joka viljeli viljan..aivan sama. Mä kiitän aina ruokapöydästä noustessani, vaikka olisin yksin ja itse tehnyt ruoan. Ruoka ei ole itsestäänselvyys. M46
Kyllä se sun kasvatuksesta, tai siis sen puutteesta tämäkin johtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pitäisi lisääntyä yli 50-vuotiaana. Sukupolvien välinen kuilu kasvaa liian suureksi.
Hahhah mun mies on reilusti alle 50v ja isoimmat lapset teinejä
Ap
Onko miehesi lastesi isä?
Ehkä hän, oltuaan ensitervehtijänä ties kuinka kauan, toivoo että ei tarvitsisi aina olla se eka, ja omalla aloitteellaan muita "tervehtimään pakottava"
Ja yleensähän te naiset olette sitä mieltä että pitää olla näitä tapoja eikä vain hiljaa murjottaa - nytkö sekin kääntyi päälaelleen että pääsee syyttämään miestä(taas)
Vierailija kirjoitti:
Ei pitäisi lisääntyä yli 50-vuotiaana. Sukupolvien välinen kuilu kasvaa liian suureksi.
Kyllä ja parasta on olla saman ikäisen kanssa parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Sairas mies. Vanhempi ohjaa esimerkillään. Lapset oppii kiittämisen ja tervehtimisen vanhemmalta.
Muistan kun lapsena aina jankutettiin "miten sanotaan", kun piti kiittää. Vanhemmat eivät itse koskaan kiittäneet esim ruokapöydässä.
Miksi helvetissä pitää ruokailun aikana kiittää?
Yksi asia mikä v*tuttaa oikein kunnolla on juuri tuo pakkotervehtiminen ja silmiinkatsomisen vaatiminen. Miksi ei voi ihmisen antaa olla väsynyt ja oman tilan tarpeessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin, kun on syöty, huikataan "kiitos", kohdistamatta sitä nyt kummemmin kenellekään. Näin tehriin, kun lapset olivat vielä kotona ja näin me vanhukset tehdään nyt kahdestaankin. Mummo80
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä itse ainakin kiitän aina ruokapöydässä, vaikka itse laitan ruoan. Se on tapa, joka tullut, kun olen lapsia kasvattanut. Lapset ovat jo täysikäiset, mutta edelleen kiitän esim eilen ruokailin poikani 20v kanssa.
No minä en kiitä itseäni ruoasta, itsehän sen laitoin.
Typerä mies. Olemalla hyvä esimerkki, opettaa teineille tapoja. Olemalla mulkku, saa teinit tulemaan samanlaisiksi ja/tai vihaamaan aikuista.
Ai nytkö se on diktatuuria, vallankäyttöä?
Ei, Ne ovat KÄYTÖSTAPOJA.
Ootte kyllä käsittämättömiä joissain asioissa.
MIKSI annat vallankäyttöhullun äijän kiusata teinejäsi? Mulle toi ei kävisi hetkeäkään.
Antakaa teinien olla rauhassa, kauniisti voi pyytää, jos on pakko. Ei kannata nostaa meteliä/ vaatia. Rakkaudella niistä kasvaa hyviä.
N66
Vierailija kirjoitti:
Ai nytkö se on diktatuuria, vallankäyttöä?
Ei, Ne ovat KÄYTÖSTAPOJA.
Ootte kyllä käsittämättömiä joissain asioissa.
Käytöstavat lapsi oppii vanhemman esimerkistä. Ei tarvi opettaa kiitosta tai tervehtimistä, vaan se tulee jo kaksi vuotiaalle luonnostaan, kun siihen ympäristöön kasvaa.
Pielessä ollaan, kun aletaan olettamaan, että teini keksii alkaa tervehtiä, jos koskaan siihen ei ole mallia annettu.
Minä itse ainakin kiitän aina ruokapöydässä, vaikka itse laitan ruoan. Se on tapa, joka tullut, kun olen lapsia kasvattanut. Lapset ovat jo täysikäiset, mutta edelleen kiitän esim eilen ruokailin poikani 20v kanssa.