Vertaistukikeskustelu alkoholin kanssa kamppaileville naisille?
Pakko myöntää, että alkoholi on alkanut näytellä kasvavissa määrin roolia elämässäni. Arkisin käyn töissä, mutta viikonloput menee alkoholin merkeissä. Humalassa olen pahantuulinen ja olen alkanut salailemaan juomisia mieheltäni. Parisuhde on aikalailla kriisipisteessä joka on vaan kasvattanut kiusausta tarttua alkoholiin.
En halua enää elää näin ja juominen sekä kaduttaa että hävettää. Muita kohtalontovereita? Tai raitistuneiden vinkkejä ja kokemuksia?
Kommentit (6)
Hakeudu päihdekuntoutukseen, jos siis tosissasi haluat raitistua.
Raitistuminen ei ole ratkaisu. Ei ainakaan hyvä ratkaisu.
Mä raitistuin Minnesota-mallisessa hoidossa vuosikymmen sitten. Tehokas mutta rankka hoito muutti koko elämäni suunnan. Tokihan menin hoitoon vasta ollessani täysin rappiolla. Toivottavasti saat apua, ap.
"Parisuhde on aikalailla kriisipisteessä joka on vaan kasvattanut kiusausta tarttua alkoholiin."
Mitä tarkoitat? Onko se jotain keskisormen näyttämistä toiselle, että jos et tykkää mun juomisesta, niin piruuttani juon vielä enemmän? Vai sitä, että humalassa et ajattele parisuhteen ongelmaa?
Mä raitistuin vuosi sitten. Me juotiin alkoholia yhdessä miehen kanssa ja se myös yhdisti meitä. Viikonloput meni kännissä.
Nyt kun lopetin, mies kiukutteli vähän asiaa, mutta kas kummaa, hänkin vähensi juomista radikaalisti! Eli nykyään hänkin juo kohtuudella eikä enää humalahakuisesti. Minä en juo ollenkaan.
🇺🇦🇮🇱
Nosto