Miten Dubaissa jo nyt olevat pääsevät pois?
Ja koska pääsevät kotiin , tuli vaan äskön mieleen , että yks työkaveri on siellä miehensä kaa viikon lomalla, tänään piti olla Fnnairin lento takas Suomeen, ja huomenna töihin toimistolle , ei taida kaveria töissä näkyä... someen ei oo laittanut mitään.
Onko jollain asiasta faktatietoa?
Kommentit (1717)
Kumpi nyt parempi. Odottaa vai alkaa miettiä miten tuolta pääsee pois
Influenssereiden itku on musiikkia korville. Samoin se, että joku vatipäinen 'perheenisä' tai 'perheenäiti' raahaa lapset lomalle Dubaihin ja yrittää uhriutua kun ei ollutkaan kivaa. Kikkelis kokkelis, mitäs läksit. Maksa itse paluumatkasi. Säälipisteitä et saa.
Kyproksen reissu toukokuussa, kannattaako lähteä vai vaihtaa kohdetta?
Suomen valtio taisi Tsumanin jälkeen tuoda kuolleetkin suomalaiset kunniavartiossa kotia.
Miksi nyt olisi raja siinä ettei haettaisi näitä matkalaisia kotia? Ihan tavallisia suomalaisia siellä on, ovat vuosikausia voineet säästää, että ovat päässeet lomalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä mennä alueelle missä on varoitus ollut VÄLTÄ matkustamista .
No ei ole ollut. En rajua mistä kaikki trollit löytää paikalle aina kun on mahdollisuus keksiä mahdollisimman paljon paskaa.En rajua mistä kaikki trollit löytää paikalle aina kun on mahdollisuus keksiä mahdollisimman paljon paskaa.
Näiden ihmisten elämä koostuu siitä että he raivopäinä selaavat nettiä ja poimivat ajatuksia, mielipiteitä, riitoja, väärinkäsityksiä jne. ja tästä alkaa ankara ja työläs käännytys. Tehdään epistola, jossa yhdistetään yksi fakta menneisyydestä pikkuvalheeseen/yleistykseen tai stereotypiaan, näin luodaan harha uskottavuudesta. Jatketaan linkittämättä faktoja (ei väliä kuinka vanhoja) ja niiden sekaan piilotetaan mielipiteitä, kokemuksia, vihakommentteja jne. Näin luodaan hämmennys. Viimeinen isku on se, että todetaan faktana muunneltu totuus tai silkka valhe ja sanotaan että kai nyt kaikki tietää/näkee ja kukaan ei em. faktojen vuoksi voi olla niin tyhmä ettei/että jne.
Asioista tuetämättömämpä tai manipuloinnille herkempi luulee tämän henkilön tehneen hänelle palveluksen kaivaessaan faktan esiin ja kertoessaan totuuden. Syntyy joukkoharha, kun nämä höynäytetyt alkaa jakaa faktana heille manipuloiden syötettyä mukafaktaa.
Av ja Jodel on näiden elämä.
Asioista tuetämättömämpä tai manipuloinnille herkempi luulee tämän henkilön tehneen hänelle palveluksen kaivaessaan faktan esiin ja kertoessaan totuuden. Syntyy joukkoharha, kun nämä höynäytetyt alkaa jakaa faktana heille manipuloiden syötettyä mukafaktaa.
Onneksi näille on koko ajan vähemmän tilaa. Ihmiset ovat tajunneet, että sen sijaan että ottaa joltain vastaan jonkin asian, tutustuu itse mistä väite on peräisin ja onko se totta ja jos on, miltä osin. Sitten voi alkaa tehdä pohdintaa siitä mitä asiasta on mieltä. AI on ikävä kyllä vääristämässä asioita sit taas trollin suuntaan kun se ei osaa erottaa faktaa mukafaktasta ja hallusinoi sekin.Onneksi näille on koko ajan vähemmän tilaa. Ihmiset ovat tajunneet, että sen sijaan että ottaa joltain vastaan jonkin asian, tutustuu itse mistä väite on peräisin ja onko se totta ja jos on, miltä osin. Sitten voi alkaa tehdä pohdintaa siitä mitä asiasta on mieltä. AI on ikävä kyllä vääristämässä asioita sit taas trollin suuntaan kun se ei osaa erottaa faktaa mukafaktasta ja hallusinoi sekin.
Mun ystävä muutti reilu 10 vuotta sitten Emiraatteihin ja oli mullakin ajatuksia siitä että miten sinne nyt voi mennä kun ihmisoikeudet jne. Perustuen ihan juurikin siihen mitä ihmiset puhui ja mitä media nosti esiin. En onneksi lähtenyt sen varassa moralisoimaan vaan pohdin asioita itse. Menin käymään ystäväni luona ja katsomaan itse mikä on todellisuutta ja mikä ei ja olen sen jälkeen käynyt usein, kerran pari vuodessa.
Ohjeeksi näitä asioita miettiville sanoisin, että kannattaa miettiä asiaa sitä kautta että meilläkin on laissa vaikka kuinka monta outoutta, se ei tarkoita sitä, että A) ihmiset toimisivat kuten laki ehkä mahdollistaisi ja B) mikäli asia menee oikeuteen, lopputulos tulkittaisiin yhden lainkirjaimen mukaan. Eihän niin tapahdu todellisuudessa. Siksihän lait muokkautuvat.
Voi pyhä yksinkertaisuus mitä tekstiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terrified tourists were seen clutching their designer handbags as they ran for shelter during five days of missile strikes that have rocked Dubai.
British content creator Mia Plainer said people were 'literally grabbing their Hermes and Chanel bags' as hotels evacuated hundreds of guests into basements while Iranian missiles streaked across the sky.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-15613225/Five-days-chaos-Dubai…
Mut kukaan ei nuku autohallissa eihän.
No ei edelleenkään nuku. Tai mistäs sitä tietää, jos joku on oikeasti sekaisin, mutta epäilen.
Oletko koskaan ollut hotellissa vaikkapa palohälytyksen aikaan? Kyllä siinä laukut heiluu ja pyllyt hytkyy kun avlta tutut mammat pinkoo hengenhädässä portaissa. Hekään eivät kyllä ole jääneet ymmärtääkseni ulos nukkumaan.
Tämä on kyllä uskomaton palsta. Kaikki käännetään ja väännetään ihan ympäri silläkin uhalla että tekee itsestään ihan pellen. Pääasia, että joku menee tähän mun ansaan. UAE on sodassa kun siellä on niitä USAn laitteita jne., melkoista huttua. Ja miksi? Jotta pääsee laulamaan tätä muslimivihaansa. Muna pystyssä hullun kiilto silmissä paukuttaa avlle kun kerrankin mulla on täällä ainakin 20 samanhenkistä ei-lammasta. 🙄
Kuule nyt olis lomat halpoja, altaalla ja brunssilla tilaa. Alennusta voisi saada. Paljon tyhjiä koneita lähdössä Dubaihin ja naapurikohteisiin. Pitäiskö sun käydä katsomassa itse meno, ota lapsetkin mukaan. Pysäyttävä näky toi seikkailu minkä nämä brittilapset saavat kokea, peittoaa vesipuistot:
Frankie, her husband and their three small children have been living in the underground car park of their apartment building in Bahrain since Saturdays attack.
https://www.theguardian.com/world/2026/mar/02/anxiety-britons-caught-up…
Vierailija kirjoitti:
Kyproksen reissu toukokuussa, kannattaako lähteä vai vaihtaa kohdetta?
Kannattaa vaihtaa kohdetta
Jonnekin Eurooppaan josta pääset myös maanteitse pois
Ei saarelle
Viron ulkoministeriö järjestää kansalaisilleen tilauslentoja pois Lähi-idästä huomattavasti halvemmalla kuin Suomi.Kuten myös Suomen ulkoministeriön viikonlopulle suunnittelema lento, Viron tilaamat lennot lähtevät Omanin pääkaupunki Muscatista.
Lipun hinta virolaislennolle on maan yleisradioyhtiö ERR:n mukaan vain 400 euroa. Paikka Suomen ulkoministeriön järjestämälle lennolle lennolle maksaa puolestaan noin 2300 euroa.
Seuraavaksi tästä nousee äläkkä
Jos nyt tunki itsensä tuonne diktatuurien alaisiin maihin pitää itsensä itse hoitaa poiskin. Joo voi vaatia säästeliäästi elämistä jatkossa jotta voi maksaa velat pois
Noissa maissa asuu paljon myös veropakolaisia
Madeirallakin lomailevat suomalaiset kiukuttelevat, koska eivät pääse lähtemään sieltä pois myrskyisen sään takia. Voi v&ttu näitä tomppeleita! Kun matkalle lähtee, on tiedostettava, että odottamattomia yllätyksiä sattuu. Sitten joko lähtee tai jää kotiin, mutta turha on enää jälkeen päin kitistä, kun paska housuissa haisee jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä mennä alueelle missä on varoitus ollut VÄLTÄ matkustamista .
No ei ole ollut. En rajua mistä kaikki trollit löytää paikalle aina kun on mahdollisuus keksiä mahdollisimman paljon paskaa.En rajua mistä kaikki trollit löytää paikalle aina kun on mahdollisuus keksiä mahdollisimman paljon paskaa.
Näiden ihmisten elämä koostuu siitä että he raivopäinä selaavat nettiä ja poimivat ajatuksia, mielipiteitä, riitoja, väärinkäsityksiä jne. ja tästä alkaa ankara ja työläs käännytys. Tehdään epistola, jossa yhdistetään yksi fakta menneisyydestä pikkuvalheeseen/yleistykseen tai stereotypiaan, näin luodaan harha uskottavuudesta. Jatketaan linkittämättä faktoja (ei väliä kuinka vanhoja) ja niiden sekaan piilotetaan mielipiteitä, kokemuksia, vihakommentteja jne. Näin luodaan hämmennys. Viimeinen isku on se, että todetaan faktana muunneltu totuus tai silkka valhe ja sanotaan että kai nyt kaikki tietää/näkee ja kukaan ei em. faktojen vuoksi voi olla niin tyhmä ettei/että jne.
Av ja Jodel on näiden elämä.
Onneksi näille on koko ajan vähemmän tilaa. Ihmiset ovat tajunneet, että sen sijaan että ottaa joltain vastaan jonkin asian, tutustuu itse mistä väite on peräisin ja onko se totta ja jos on, miltä osin. Sitten voi alkaa tehdä pohdintaa siitä mitä asiasta on mieltä. AI on ikävä kyllä vääristämässä asioita sit taas trollin suuntaan kun se ei osaa erottaa faktaa mukafaktasta ja hallusinoi sekin.Onneksi näille on koko ajan vähemmän tilaa. Ihmiset ovat tajunneet, että sen sijaan että ottaa joltain vastaan jonkin asian, tutustuu itse mistä väite on peräisin ja onko se totta ja jos on, miltä osin. Sitten voi alkaa tehdä pohdintaa siitä mitä asiasta on mieltä. AI on ikävä kyllä vääristämässä asioita sit taas trollin suuntaan kun se ei osaa erottaa faktaa mukafaktasta ja hallusinoi sekin.
Mun ystävä muutti reilu 10 vuotta sitten Emiraatteihin ja oli mullakin ajatuksia siitä että miten sinne nyt voi mennä kun ihmisoikeudet jne. Perustuen ihan juurikin siihen mitä ihmiset puhui ja mitä media nosti esiin. En onneksi lähtenyt sen varassa moralisoimaan vaan pohdin asioita itse. Menin käymään ystäväni luona ja katsomaan itse mikä on todellisuutta ja mikä ei ja olen sen jälkeen käynyt usein, kerran pari vuodessa.
Ohjeeksi näitä asioita miettiville sanoisin, että kannattaa miettiä asiaa sitä kautta että meilläkin on laissa vaikka kuinka monta outoutta, se ei tarkoita sitä, että A) ihmiset toimisivat kuten laki ehkä mahdollistaisi ja B) mikäli asia menee oikeuteen, lopputulos tulkittaisiin yhden lainkirjaimen mukaan. Eihän niin tapahdu todellisuudessa. Siksihän lait muokkautuvat.Voi pyhä yksinkertaisuus mitä tekstiä!
Miten niin? Ihan asiaahan tossa oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terrified tourists were seen clutching their designer handbags as they ran for shelter during five days of missile strikes that have rocked Dubai.
British content creator Mia Plainer said people were 'literally grabbing their Hermes and Chanel bags' as hotels evacuated hundreds of guests into basements while Iranian missiles streaked across the sky.
No ei edelleenkään nuku. Tai mistäs sitä tietää, jos joku on oikeasti sekaisin, mutta epäilen.
Oletko koskaan ollut hotellissa vaikkapa palohälytyksen aikaan? Kyllä siinä laukut heiluu ja pyllyt hytkyy kun avlta tutut mammat pinkoo hengenhädässä portaissa. Hekään eivät kyllä ole jääneet ymmärtääkseni ulos nukkumaan.
Tämä on kyllä uskomaton palsta. Kaikki käännetään ja väännetään ihan ympäri silläkin uhalla että tekee itsestään ihan pellen. Pääasia, että joku menee tähän mun ansaan. UAE on sodassa kun siellä on niitä USAn laitteita jne., melkoista huttua. Ja miksi? Jotta pääsee laulamaan tätä muslimivihaansa. Muna pystyssä hullun kiilto silmissä paukuttaa avlle kun kerrankin mulla on täällä ainakin 20 samanhenkistä ei-lammasta. 🙄Kuule nyt olis lomat halpoja, altaalla ja brunssilla tilaa. Alennusta voisi saada. Paljon tyhjiä koneita lähdössä Dubaihin ja naapurikohteisiin. Pitäiskö sun käydä katsomassa itse meno, ota lapsetkin mukaan. Pysäyttävä näky toi seikkailu minkä nämä brittilapset saavat kokea, peittoaa vesipuistot:
Frankie, her husband and their three small children have been living in the underground car park of their apartment building in Bahrain since Saturdays attack.
Bahrainhan onkin UAEssä. Eiku?
Ollaan lasten kanssa täällä, koulu on etänä, miuten ihan normaalisti elellään. Tervetuloa katsomaan, jos vähenisi toi sun paniikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä uskomaton palsta. Kaikki käännetään ja väännetään ihan ympäri silläkin uhalla että tekee itsestään ihan pellen. Pääasia, että joku menee tähän mun ansaan. UAE on sodassa kun siellä on niitä USAn laitteita jne., melkoista huttua. Ja miksi? Jotta pääsee laulamaan tätä muslimivihaansa. Muna pystyssä hullun kiilto silmissä paukuttaa avlle kun kerrankin mulla on täällä ainakin 20 samanhenkistä ei-lammasta. 🙄Kuule nyt olis lomat halpoja, altaalla ja brunssilla tilaa. Alennusta voisi saada. Paljon tyhjiä koneita lähdössä Dubaihin ja naapurikohteisiin. Pitäiskö sun käydä katsomassa itse meno, ota lapsetkin mukaan. Pysäyttävä näky toi seikkailu minkä nämä brittilapset saavat kokea, peittoaa vesipuistot:
Ollaan lasten kanssa täällä, koulu on etänä, miuten ihan normaalisti elellään. Tervetuloa katsomaan, jos vähenisi toi sun paniikki.
Niin sä olitkin se jonka mielestä oli merkityksellistä se, että UAE "ei ole sodassa" eikä se, missä tuolla alueella jenkit pitää sotilastukikohtiaan. Hyviä unia sinne.
https://www.nytimes.com/2026/03/01/world/middleeast/iran-strikes-us-mil…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan lasten kanssa täällä, koulu on etänä, miuten ihan normaalisti elellään. Tervetuloa katsomaan, jos vähenisi toi sun paniikki.Niin sä olitkin se jonka mielestä oli merkityksellistä se, että UAE "ei ole sodassa" eikä se, missä tuolla alueella jenkit pitää sotilastukikohtiaan. Hyviä unia sinne.
En edes ollut, mutta mikä sua tossa hiertää? Kerro ihmeessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan lasten kanssa täällä, koulu on etänä, miuten ihan normaalisti elellään. Tervetuloa katsomaan, jos vähenisi toi sun paniikki.Niin sä olitkin se jonka mielestä oli merkityksellistä se, että UAE "ei ole sodassa" eikä se, missä tuolla alueella jenkit pitää sotilastukikohtiaan. Hyviä unia sinne.
No sehän nimenomaan on merkityksellistä, miksi ei olisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SUOMEN ja Yhdysvaltain välinen puolustusyhteistyösopimus DCA (Defense Cooperation Agreement) julkaistiin.
Sopimuksessa maat sopivat muun muassa Yhdysvaltain joukkojen ja puolustuskaluston siirtämisestä Suomeen.
Suomessa Yhdysvalloille annetaan pääsy yhteensä 15 alueeseen, joihin lukeutuu muun muassa varasto- ja harjoitusalueita.
Ulkoministeriöstä kerrotaan, että alueiden valinnassa lähtökohtana on ollut Suomen puolustuksen vahvistaminen ja Puolustusvoimien olemassa olevaan infrastruktuuriin tukeutuminen. Tällaisia alueita on mm. Vekaranjärvi, Jyväskylä ja Ivalo.
Ja tämä on nyt sitten ihan eri asia tietysti!
Siellä taitaa olla transit-matkustajia jumissa myös.
Persianlahden valtioiden ilmapuolustukselta loppuu tavara n. viikossa, riippuen uutislähteestä.
Mun nähdäkseni tuonne lomailemaan lähteneillä on varaa maksaa paluumatkansa. Se voi vaatia luottokortin vinguttamista tai kulutusluoton ottamista ja näin ollen saattaa seuraava lomamatka jäädä väliin, että saa lainansa maksettua, mutta siinä se.
En käsitä tuotakaan, että business-luokassa lennetty ja nyt tili sitten parin ylimääräisen yöpymisen takia tyhjä. Jos ihminen elää noin typerästi kädestä suuhun, hänellä lienee myös säännölliset tulot, joista voi lainan sitten maksaa ihan itse.