Muistatteko Seppälän ja Anttilan?
Mitä muistoja tulee mieleen? Itsellä on vielä muutama Seppälästä ostettu vaate :'D
Kommentit (39)
Seppälä-muotiketjun perustaja ja yritysjohtaja Hannu Seppälä (19441991) päätti päivänsä maaliskuussa 1991.
Anttilaa on todella ikävä, toinen kauppa, jota kaipaan on Tiimari.
Hirveää aikaa. Nykyään saa esim. istuvia, laadukkaita vaatteita, tai mitä nyt tarvitseekaan, nettikaupoista. Anttilan ja Seppälän aikoihin piti kiertää hiki päässä näitä muutamia kivijalkaliikkeitä joiden tarjonta oli mitä oli.
Muistan toki sentään. Lapsuuden kotini oli Anttilan ja Seppälän välissä. Isoisäni oli Anttilan torppari alunperin ja äitinsä Seppälän tyttäriä. Oma äiti olikin kauempaa, Lähteisenpään Innalasta.
Muistan molemmat. Minullakin on vielä Anttilasta ostettu vaate käytössäni vieläkin. Seppälästä en kovin usein mitään ostanutkaan.
Olin töissä Seppälässä. Ei ollut herkkua, kun tunteja ei ollut tarpeeksi kenelläkään ja vaadittiin silti täyttä omistautumista.
Anttilan alusvaatekuvasto oli aikoinaan russakoiden sexilehti.
Pyörii kuin luiskaotsaryssä anttilassa
Minulla on vielä tallessa Seppälän kevät - kesä kuvasto vuodelta 1984. Tilasin siitä housupuvun ja puseron, joista kovasti tykkäsin.
Seppälän kauppa oli silloin vain isommissa kaupungeissa ja kun pääsi siellä käymään löytyi aina jotain ostettavaa.
Tajusin juuri että mulla on vaatekaapin perukoilla käyttämätön Seppälän paita/tunika 😄 Täytyypä kaivaa esiin kesäksi. Muistaakseni hennon vaaleansininen ja valkoinen ohutta raitaa Jäänyt varmaan käyttämättä ihan sattumankauppaa koska mulla oli useampi paita joita käytin mieluummin.
Vierailija kirjoitti:
Tajusin juuri että mulla on vaatekaapin perukoilla käyttämätön Seppälän paita/tunika 😄 Täytyypä kaivaa esiin kesäksi. Muistaakseni hennon vaaleansininen ja valkoinen ohutta raitaa Jäänyt varmaan käyttämättä ihan sattumankauppaa koska mulla oli useampi paita joita käytin mieluummin.
Lisäys edelliseen, Seppälässä kävin teininä en sen jälkeen kun tuli vaihtoehtoja joiden vaatteista pidin enemmän ja jotka tuntui istuvan mulle paremmin. Ikkunassa joskus katselin toimistopukeutumisen vaatteita, en sitten käynyt kokeilemassa koska Ois:ista sai täydellisiä. Harmi ettei niitäkään enää ole.
Anttilaa ja etenkin kodinykköstä on oikeasti ikävä. Mistään ei saa vastaavaa valikoimaa. Mitä tahansa tarvitsi kotiin sieltä löytyi. Liikkeet oli aina täynnä ostavia asiakkaita joten mitään oikeaa syytä lopettaa kauppa ei ollut.
Vaatehuone oli The vaatekauppa kun olin varhaisteini. Tytöt osti kukallisia paitiksia sieltä ja siihen mätsäävä huivi hiuspannaksi :)
Meidän kaupungissa osa varttuneempaa väestöä taitaa kutsua vieläkin Anttilan risteykseksi risteystä minkä toisella puolella Anttilan liiketila sijaitsi. Anttila oli sitä aikaa, kun kaupungissamne oli myös Sokoksen ja Centrumin tavaratalot ja torikauppakin oli vilkasta; nyt isoimmat kaupat ovat Prisma ja Citymarket, torikauppa on ihan näivettynyt, huonekaluliikkeet konkursissa, mutta muutamia kivijalassa toimivia ilmeisen hyvin menestyviä vasteputiikkeja löytyy ja samoin pari sisustustavaraa myyvää putiikkia ja iso urheiluvälineitä ja -tarvikkeita myyvä liike vielä sentään ovat jäljellä. Eletään täälläkin siinä toivossa, että talous elpyy ja raha alkaa kiertämään jolloin kaupungin lukemattomat tyhjilleen jääneet liiketilat saavat uusia yrittäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Meidän kaupungissa osa varttuneempaa väestöä taitaa kutsua vieläkin Anttilan risteykseksi risteystä minkä toisella puolella Anttilan liiketila sijaitsi. Anttila oli sitä aikaa, kun kaupungissamne oli myös Sokoksen ja Centrumin tavaratalot ja torikauppakin oli vilkasta; nyt isoimmat kaupat ovat Prisma ja Citymarket, torikauppa on ihan näivettynyt, huonekaluliikkeet konkursissa, mutta muutamia kivijalassa toimivia ilmeisen hyvin menestyviä vasteputiikkeja löytyy ja samoin pari sisustustavaraa myyvää putiikkia ja iso urheiluvälineitä ja -tarvikkeita myyvä liike vielä sentään ovat jäljellä. Eletään täälläkin siinä toivossa, että talous elpyy ja raha alkaa kiertämään jolloin kaupungin lukemattomat tyhjilleen jääneet liiketilat saavat uusia yrittäjiä.
En tunnusta olevani vielä "varttuneempaa väestöä" näin kolmevitosena, mutta kyllä mullekin entinen Anttilan rakennus on aina Anttila. Tampereella. Siivosinkin siellä kuukausia kun tein jonkun sijaisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunnusta olevani vielä "varttuneempaa väestöä" näin kolmevitosena, mutta kyllä mullekin entinen Anttilan rakennus on ain
Täältä taisivat Anttila ja Seppäläkin hävitä ennen kuin Tampereelta.
Tottakai muistan. Mulla on edelleen Anttilasta ja Seppälästä ostettuja vaatteita. Anttilasta ostettuja dvd:itä. käsipainot, keittiötarvikkeita yms. Aina kun piti ostaa jollekin lahja tai kun tarvitsi vaatteita tai kenkiä tai oikeastaan mitä tahansa niin Anttilasta löytyi. Olin järkyttynyt kun se lopetettiin :( Mulla on itseasiassa vielä myös Anttilan muovipussikin kaapissa joululahjapussina. Sillä kuljetan joka vuosi lahjat kuusen alle :)
S Styleä Seppälästä. Taisi viimeinen ostos olla rippihousut. Oli oikeat teryleeni prässihousut.
Kun aina sanoaan, että työ on tärkeää ja merkityksellistä, niin missä se työ nyt on, jonka tuhannet suomalaiset ovat näiden yritysten eteen tehnyt, osa jopa koko elämänsä vuodattanut noille?