Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Jouluisten torstai***

03.05.2007 |

Olipas eilen uutisia, hyviä ja huonoja.

*iso halaus HooBee* pahoittelut

Nälkä iski jo heti aamusta eli tervetuloa kilot:/

Ajattelin tänään viedä lapset uimaan, jos ottas vaikka vähän patikoinnin kannalta ja kävelis tuon muutaman kilometrin, sais itse myös vähä liikuntaa

Ei, mutta nyt kahvin keittoon

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yllätys, suorastaan shokki, tämä kaksosraskaus minulle oli. Miehelle ei ehkä niinkään, hänestä se on vain uskomattoman hupaisaa, mutta itse olen sekaisin. Kaksosraskaus on riskialttiimpi kuin yksösraskaus, ja pelkäänkin vauvojen syntyvän pikkukeskosina :( Suvussa ei kummallakaan ole kaksosia ennestään. Päätimme olla kieroja: kun kerromme raskaudesta, sanomme vain että olen raskaana. Kaksosista emme sano sanaakaan. Voi kyllä olla, että en pysty pitämään suutani kiinni.

Ehkä minäkin nyt saan sen ison vauvamahan jota toivoin! Esikoisesta vatsa oli onnettoman pieni, minä kun olen tällainen lipputanko niin vauva mahtui hyvin olemaan jossain selkärangassa kiinni, ja maha oli vain pieni kumpu. Moni kuvitteli että olen puolivälissä raskautta, kun olin jo aivan viimeisilläni.

Anteeksi omanapaisuus, luin kyllä kaikkien viestit mutta jo onnellisesti unohdin mitä siellä oli :)

Imetyksestä ja raskaudesta sen verran, että tietääkseni raskaus ei ole este imetykselle, eikä imetys ole riski raskaudelle. Imetys kyllä hieman kuluttaa äidin voimia, eli jos äiti on kovin uupunut ja väsynyt raskauden vuoksi, kannattaa miettiä onko imetyksen jatkaminen enää mielekästä.

Arvatkaa, mikä ongelma on pyörinyt päässäni koko päivän? Se, millaiset vaunut hankimme! Kaksi vauvaa ja yksi taapero (aika lailla tasan kaksi vuotta tulee ikäeroksi) tarvitsevat kaikki istumapaikan. Teen joka päivä pitkiä kävelylenkkejä Ofelian kanssa (en onnekseni kärsi pahoinvoinnista tai väsymyksestä), ja haluaisin jatkaa harrastusta myös vauvojen synnyttyä. Siksi seisomalauta ei oikein tule kyseeseen. Täytyy etsiä vaunut, joissa saa kuljetettua 3 lasta. Olen joskus nähnyt sellaiset liikenteessä, mutta en tietenkään katsonut niin tarkasti että olisin nähnyt merkin, kun en kuvitellut asian koskaan olevan ajankohtainen.

Kaikille keskenmenon kohdanneille lämpimiä ajatuksia, ja kaikille keskenmenoa pelkääville oikein isot tsemppaukset ja tarrasukkia vauvoille! Oksenteleville jaksamista, on tämä sen arvoista :)

*Gia, Ofelia, Vasen&Oikea*

P.S. Onko meille joulukuisille mitään omaa postituslistaa tai yhteisöä jo pystyssä?

Vierailija
22/23 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu hassulta kirjoitella joulupinoon kun kesää odottaa ;-)

Pahoittelut keskenmenon kokeneille... Jouluvauvoista tuli jouluenkeleitä. Jaksamista...

Onnittelut Gialle kaksosista :-) itsekin pelkään sitä mahdollisuutta kun suvussa on. Tai siis minä en ikinä ole haaveillut moisista ;-) olisi se niin kovaa työtä tällaiselle laiskalle sohvaperunalle! Muutenkin tulee aina sellaisia " piikkejä" että mitä hittoa tässä hankitaan uusia vaippaikäisiä taloon kun nyt ei kukaan käytä enää vaippoja ja kuopuskin jo melkein 3v... Ja tietty sit tulee morkkis. Mutta hatunnosto ja onnentoivotus sulle :-)

Omaa napaa... Ei juuri pahoinvointia. Ei juuri väsymystä. Ei juuri palella eikä housutkaan enää kiristä ja sormukset mahtuu taas sormiin kun alkuturvotus laskenut. Mikään ruoka ei pahemmin ällötä eikä hirveitä himoja ole. Eli mahdetaankos tässä raskaana ollakaan... Epätodellinen olo ja rehellisesti sanottuna olen jo psyykannut itseäni siihen et ei siellä ehkä ketään olekaan kun ei missään juuri tunnu.

Tänään aamulla herätessä

Aikasemmista raskauksista pahoinvointi alkanut 5+6 viikolla ja voimakkaat ällötykset esim tuoretta vaaleaa leipää kohtaan mut nyt ei mitään sellaista.

Aamulla kun heräsin, ihmettelin, miksi keittiön matto märkä jääkaapin edessä ja kävi ilmi et simapullo oli turvonnut ja valuttanut litran simaa jääkaapista vihanneskaapin läpi lattialle ja mä ensi töikseni aamulla kuurasin vahvan hajuista simaa jääkaapista, sitruunoista ja porkkanoista sekä lattialta enkä ollut vielä mitään syönyt enkä juonut, eikä silti ällöttänyt ollenkaan! SIIS APUA, kuulostaa jo liian oireettomalta! Nyt kun rupee miettimään.

On mulla hajuaisti selvästi parantunut ja näköön vaikuttanut tämä raskaus, kirkkaat valot häiritsee. Eli ehkäpä... Sorry tämä outo purkaus ;-) !

Hyvää yötä jouluntähdille!

SIntagma 6+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä on taas oikein humahtanut ohitse. Halit kaikille! Niin km:n kokeneet kuin siitä jännityksiä omaan oloon saaneetkin kaipaa tsemihalia.

Nälkä jatkuu aina vain! Viimeksi olin kuin elämäni kunnossa, aluksi jopa laihduin hieman. Nyt tuntuu että ruokaa uppoaa kuin pohjattomaan kaivoon. Masu on kipeä koko ajan vähän, mutta se ei menoa haittaa. Siinä minun oireet, joista tuo NÄLKÄ on kammottavin! Työkaveri (ainoa joka tietää perheen ulkopuolelta) sano, että näytän ihan tulevan tytön äidiltä.. mistä lie keksiny. Tuota ylimääräistä masua on niin paljon edessä, että vauvamasu ei vielä näy, vaikka eilen illalla olikin tosi kova ja " iso" pömpylä. Ehkä rehkin liikaan perhejumpalla..

Eipä tässä muuta. Huomenna vielä töihin ja töiden jälkeen gradu postiin, huusholli siistiksi ja viikonlopuksi anoppilaan. Saa nähdä miten siellä saa piilotettua koko homman, kun yleensä ei ole tarvinu lasiin sylkeä.. Niin ja miten kestää sen reilu 300km:n ajomatkan??

Nyt jo siis viikonloppua kaikille ja hieman lämpimämpiä säitä!

Visbe 7+3