Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mahdollisuuksia enää?

Vierailija
28.02.2026 |

22 vuotta yhteistä taivalta puolison kanssa takana, 4 lasta, joista yksi lievästi kehitysvsmmainen, mieheni on hyvä isä, laittaa perheen kaiken edelle, ei juo, polta tai lyö, pienin teoin pitää huolta että kaikilla on hyvä olla, hoitaa vähintään puolet kotitöistä. Perheenä olemme tosi onnellisia.

Puolisoni ei kuitenkaan arvosta parisuhdettamme, en koe varsinaista rakkautta tai erityisempää kiinnostusta hänen taholtaan. Seksiä on muutama kerta vuodessa. Miestä ei kiinnosta. On todennut, että ei ole haluja niin kuin nuorena. Koen olevani kätevä osa perhettä mutta en sen enempää. Parisuhdeterapiaa ollaan suunniteltu, minun aloitteestani. Mieheni kun on oikein tyytyväinen nykytilanteeseen.

Ero alkaa minusta tuntua päivä päivältä houkuttelevammalta. Meillä on vaan perheenä niin moni asia hyvin, että ratkaisu on vaikea. Olenko itsekäs, jos tässä tilanteessa hajotan perheemme oman rakkauden- ja arvostuksenkaipuuni vuoksi?

Haluaisin kuulla onko joku ollut samankaltaisessa tilanteessa, onko lasten kasvettua tullut muutosta, onko joku saanut parisuhdeterapiasta apua?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa, että tällaiset mainitaan erikseen kuvaamaan sitä, että mies on hyvä "ei juo, polta tai lyö". Oletteko koskaan kuulleet kenenkään ylistävän naista tuollaisilla ominaisuuksilla?

Vierailija
2/17 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa, että tällaiset mainitaan erikseen kuvaamaan sitä, että mies on hyvä "ei juo, polta tai lyö". Oletteko koskaan kuulleet kenenkään ylistävän naista tuollaisilla ominaisuuksilla?

En ajatellut ylistyksenä, vaan ihan perustietoina. Yritin kuvata tilannettamme lyhyesti ja ytimekkäästi. 

-Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, minusta nuo eivät vielä riitä kriteereiksi hyvälle miehelle, vaan ne ovat jo oletuksia, joista lähdetään, ns. normeja. Tosin pari viinilasillista ruoan kanssa joskus tai saunaolut ovat ok. 

Vierailija
4/17 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäisin kommentteja itse kysymykseeni. 

-Ap

Vierailija
5/17 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, minusta nuo eivät vielä riitä kriteereiksi hyvälle miehelle, vaan ne ovat jo oletuksia, joista lähdetään, ns. normeja. Tosin pari viinilasillista ruoan kanssa joskus tai saunaolut ovat ok. 

Ja kossupullo viikonloppuisin tietysti. Lonkerot myös toki. 

Vierailija
6/17 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyytäisin kommentteja itse kysymykseeni. 

-Ap

Olet itsekäs. Osta dildo ja hoida sillä tarpeesi. Rakkautta saat lapsiltasi, paitsi jos hajotat heidän perheensä. 

Vierailija
7/17 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin karmivaa, että Suomessa pitää erikseen mainita, että mies "ei juo, polta eikä lyö". Ja tämä sitten riittää tekemään miehestä "hyvän". Naurattaisi jollei itkettäisi.

Vierailija
8/17 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, itselläni on mies jolla on siis haluja, aktiivi muttei aina minun kanssa vaan netin kanssa, en tiedä onko meilläkään mahdollisuutta enää.

Vierailija
9/17 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ketään muuta kommentoimaan?

Vierailija
10/17 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en lähtisi, mutta olenkin turvallisuushakuinen. Pidän tavallisesta arjesta, koska minulla oli vaikea lapsuus. Keksisin jonkun harrastuksen tms, jossa saisin arvostusta. Minulle riittää seksi muutaman kerran vuodessa, olen itsekin vaihdevuosissa ja halut kadonneet. Olen ilmeisesti vanhempi kuin sinä, meillä on kaksi lasta, mutta parisuhde kuulostaa aika samanlaiselta. Tsemppiä, minkä ratkaisun sitten teetkin!

Vierailija
11/17 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ketään muuta kommentoimaan?

Kohta alkaa vaihdevuodet ja sitten ei kiinnosta se seksi niitä muutamaakaan kertaa vuodessa. Ihan turha lähteä hyvää perhettä rikkomaan sen takia että saat nussia menemään pari vuotta. Tai käy sitten vaikka vieraissa jos ihan pakko on. 

Vierailija
12/17 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sinä lähteä, mutta sitten ei kannata yllättyä jos 40+ neljän lapsen YH:lla pienellä keharibonuksella ei olekaan ihan hirveää kysyntää muuta kuin satunnaiseksi panoseuraksi tai piiaksi jollekin perähikiän kellaritumputtajalle. 

Vierailija
13/17 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitän muutamaista asiallisista komenteista.

Toteaisin vielä, että en avioliitosta lähtiessäni  niinkään lähtisi etsimään tulista rakkautta ja seksiä vaan ennemminkin lähtisin suhteesta, jossa koen olevani jokseenkin yhdentekevä. Tämä asetelma vuosia jatkuessaan katkeroittaa ihmisen. Se on sitten oma lukunsa, jos uusi kumppani joskus löytyisi.

Jos olisi toivoa muutoksesta, niin pysyisin kyllä tässä nykyisessä avioliitossa, mutta pelkään 10 vuoden kuluttua pohtivani edelleen samaa ja katuvani sitä miksi ei tullut lähdettyä silloin vuosia sitten. Muutaman vuoden tämä asia kuitenkin on jo mietityttänyt.

Vierailija
14/17 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen viesti oli Ap:n

Vierailija
15/17 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vähän vastaavassa tilanteessa. Lapsia on ja 17 vuoden suhde takana. Mies rakastaa, mutta seksuaaliset halut huomattavasti vähäisemmät kuin itsellä. Aina ollut, mutta nyt kun ikää tulee enemmän asia vaan korostuu ja on alkanut lasten pikkulapsiajan mentyä ohi häiritä. 

N34

Vierailija
16/17 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaiset "hyvät miehet" ovat usein taitavia psykologisessa väkivallassa.

Vierailija
17/17 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun et tunne oloasi rakastetuksi intiimissä suhteessa, vaikka harrastaisitkin seksiä, se ei ole kovin miellyttävä kokemus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi