Uskotko talous"asiantuntijoihin", jotka kertovat Suomen talouden olevan nousussa?
Kokoomuksen äänenkannattaja HS näitä siteeraa säännöllisesti ja sitähän me aina uskomme?!
Kommentit (50)
Epäilemättä näillä "asiantuntijoilla" on talous nousussa ja osakkeet myyty ajoissa sisäpiiritiedoilla. Meillä muilla ei mene niin hyvin!
No kyllä antti pitää huolen , että ilmiö jää tilapäiseksi, koska rahaa on. Siis ei huolta.
Epäilemättä kannattaa uskoa ennemmin AV-mammoja :D
joo ja kaikki tapahtuu "ihan kohta"
Ekonomistien mukaan talous on aina nousussa tai ainakin ihan just lähdössä nousuun. Todella uskottavaa tai ei ollenkaan uskottavaa.
Suomipoliitikot, media ja varsinkin virkamiehet pitää kyllä huolta siitä ettei talouden nousut toteudu eikä suomi nouse tästä itse kaivamastaan suosta. Korkeintaan lasku voi hidastua hieman kunnes punahallitus pistää taas kaasun pohjaan ja nokan kohti jyrkännettä., samaan aikaan selittäen ettei taloutta voi kukaan ohjata kuten viime hallitus selitteli moneenkin kertaan spämmijöidensä kautta :D
No en tietenkään usko. Talous pyörii minkä pyörii edelleen massiivisen velkaelvytyksen varassa. Vaan kun tuota velkaantumistahtia on pakko hillitä niin ei tässä mitään oikeaa talouskasvua ole luvassa pitkiin aikoihin.
Usan operaatio lähi-idässä veti taas maton Suomen alta
EK:n puhuvat päät suoltamassa ala-arvoista propagandaa.
Jos se asiantuntija työskentelee jollai julkisen puolen sektorilla mä en ysko mihinkää mitä tulee sen suusta
Kyllä minä pääosin uskon ekonomistien ja aktuaarien tilastoja talouden suunnasta. Muiden sanomisiin suhtaudun kriittisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Jos se asiantuntija työskentelee jollai julkisen puolen sektorilla mä en ysko mihinkää mitä tulee sen suusta
HS on varmaan riittävän julkissektoria puhuakseen puppua
Ihmetyttää ei talousasiantuntijoilla ole lainkaan vastuuta sanomisistaan, vai voiko vain louskutella leukojaan antaa ennustuksia ihan hatusta vetämällä.
Aina kun joku esiintyy "asiantuntijana" on maksettu papukaija, lyödään paperi käteen ja mene antamaan haastattelu.
En , en usko yhtään ainutta "asiantuntijaa" joka esiintyy mediassa.
Vierailija kirjoitti:
Uskon vasta, kun näen.
Sama täällä. Hallituksen talousosaaminen on ollut ala-arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Aina kun joku esiintyy "asiantuntijana" on maksettu papukaija, lyödään paperi käteen ja mene antamaan haastattelu.
En , en usko yhtään ainutta "asiantuntijaa" joka esiintyy mediassa.
Median asiantuntija on tosiaan kuka tahansa joka sanoo ääneen sen mitä toimittaja itse on päättänyt että jutussa sanotaan Muutenhan noita ei edes päästetä ääneen.
Uutiset ei perustu enää faktoihin vaan ennalta valittuun tarinaan, jota myös propagandaksi voi kutsua. Ja aina löytyy joku yliopiston (emeritus) punaprofessori joka suostuu horisemaan jotain riittävän epämääräistä että toimittaja saa sen juttunsa aikaan.
En usko ennen kuin jatkuvat irtisanomiset ja YT humpat on ollu pitempään tauolla. Lisäksi haluan nähdä miten useampi nuori sekä työtön työllistyy. Sitten alan uskomaan talouden nousuun.
Suhdanteet | Ekonomistit: Suomen talous on vihdoin elpymässä
https://www.hs.fi/visio/art-2000011841932.html