Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luontohavainnot 2026

Vierailija
28.02.2026 |

Tänään ruokintapaikalla oli harmaapäätikka, 2 käpytikkaa, valtavasti keltasirkkuja, talitiaisia ja jokunen närhi. Plusasteet pudottivat lumet puista ja lopultakin on sellainen kevään tuoksu. Pihamaalla pupujen ja ilveksen jäljet. Minne sini- ja hömötiaiset katosivat? Ulkona kuuluu palokärjen ääni. Lunta on paljon. Miten teillä? 

Kommentit (884)

Vierailija
881/884 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullinen luontohavainto: kolme kuollutta pienenpientä linnunpoikaa löytyi keskeltä pihanurmea, melko läheltä toisiaan. Liekö tuuli pudottanut pesän ja heitellyt pienet poloiset nurmelle, näin vain arvailen. Ja minä kun olen yksi, joka murehtii linnunpoikasten selviytymistä kylmässä ja tuulessa. Aurinkoinen kaunis päivä, mutta murhemieltä lintupoikien kohtalosta.

Vierailija
882/884 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulimme viikonlopun viettoon rannalle ja ainakin yksi lokinpesä on tuhoutunut. Toinen emolinnuista on kadonnut, toinen nököttää pesäpaikalla yksinään 😭 Voi tätä kylmyyttä, sadetta ja tuulta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/884 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsiiköhän käki kylmyydestä, kun moneen päivään ei ole kuulunut kukuntaa. Alkuviikolla metsä vielä raikui, ja yleensä ovat kukkuneet heinäkuun alkuun.

Onneksi saa kuunnella lehtokertun vilkasta jutustelua aamusta iltaan sekä mustarastaan viheltelyä jo kolmen aikaan aamuyöllä. Kuovit kujertavat lähipelloilla. Kurjet jäivät asustamaan kosteikkoon ja tekevät sieltä kierroksen tänne metsänkin puolelle. 

Vierailija
884/884 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo edesmennyt rokkari sanoi kissastaan jotain siiheen tyylin, että en voi olla täysin paha ihminen kun kissa minua rakastaa. Emme mekään voi olla täysin pahoja ihmisiä kun rakastamme eläimiä, jopa sitä pikkuisintakin lintulasta tai pikku pörilästä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän