Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä kokoinen asunto in teidän mielestä iso perheasunto?

Vierailija
28.02.2026 |

Eilen illanvietossa oli keskustelua asuntokaupasta ja asuntojen hinnoista. Yksi nainen sanoi että isot perheasunnot kyllä menee kaupaksi jos sijainti on ok. Kun kysyinen mitä hän takoitti isoilla perheasunnoilla, niin hän vastasi että 3h + k ja yli 60 neliötä.

Minus hymyilytti, koska itse ymmärrän isolla perheasunnolla jotain tyyliin minimi 140 neliöö ja 5-6 huonetta, pari kylppäriä jne.

Ja oli hänellä aika erikoinen käsitys hyvästä sijainnistakin, mutta jätetään se juttu sikseen.

Eli: mikä teistä on iso perheasunto?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku 30-45 neliön kaksio tai kolmio. Tuon kokoiseen luulisi hinta/vuokra suhteeltaan kokonaisen perheen mahtuvan.

Vierailija
42/43 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu perheen koosta. Minulla oli kahden teinin kanssa 100 neliöinen 4h+k+s rivariasunto ja se oli mielestäni meille iso perheasunto, kaikilla oli oma huone yhteisten tilojen lisäksi. Keittiö oli iso myös.

Unohdin ison kodinhoitohuoneen ja ekstrahuoneen sen yhteydessä, jota pidimme vaatehuone-varastona. Säilytystilaa oli paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Jos perheen keskikoko on yksi ihminen (Suomessa on kait tutkimusten mukaan eniten sinkkutalouksia), kaikki kaksiota suuremmat on todella vaikea saada kaupaksi, mutta vastatakseni itse kysymykseen; 

kaikki kolmiota (2 h+k) suuremmat. Tällä hetkellä ei  mene kaupaksi kolmen makkarin talot enää.