Oletko koskaan joutunut punastelemaan julkisella paikalla lapsenne kommentin takia?
Kommentit (11)
VÄHÄN TOI ON KAUHEEN NÄKÖNEN TOI KOIRA! ja sitten eilen kassajonossa meni edellä olevan somalin eteen ja osoitti ja sanoi: Kauheen näkönen toi on!
Joo olen. 3.5-vuotias poika kysyi viime kesänä jäätelökiskan tytöltä, että miten sillä on niin isot tissit ;)
Lapsella menee usein tavut sekaisin kun innostuu jotain selittämään! Joten eräskin päivä hän kyseli minulta et onko meillä äiti hasaa kotona. Jep, minä sitten isoon ääneen että ei meil ei ole SAHAA kotona xD
DLD
Toyotalla ajettiin ja mieheni hoitoalalla... Sitten kun huomautin, että nythän sinä puhut ihan höpöjä, niin poika huusi kovaan ääneen " myö puhutaan äitin kanssa AINA ihan höpöjä" !
Tämä keskustelumme herätti huomattavaa hilpeyttä kanssaihmisissä.
Oli bongannut sen jostain mainoksesta.
- Kaksivuotias putoaa telineestä, huutaa niin että puisto raikaa: " Äiti kyrpää sattuu!!!" Ei osannut sanoa kyynärpää :-DDD
- Kolmevuotiaan kanssa leikitään koko päivä kotkaa ja karhunpoikaa kirjaston kirjan innoittamana. Kirjassa karhunpoika pelkää vähän kaikkea, mm. tummana lähestyvää, liitelevää kotkaa. Kadulla sitten poika jähmettyy paikalleen, odottaa, kun noin viisikymmentävuotias nainen lähestyy ja ohittaa meidät, toteaa sitten: " Äiti, se oli kotka!" . Nainen kuuli, ja kääntyi tosi ärsyyntyneen näköisenä, sanoi vaan " Vai niin."
- Kaksivuotiaan kanssa metsäpolulla meitä vastaan tulee isompi porukka ihmisiä. Poika luettelee: " Mies. Tyttö. Koira. Poika. Nainen." kunnes vastaan tulee lihava ja kookas, maskuliininen nainen. Öö...tommonen." Tämä nainen ei tainnut kuulla, tai ei loukkaantunut, tai ei näyttänyt sitä.
Lapsi 1,5v komentaa usein itseään... Julkisissa kulkuvälineissä saa kuitenkin aika paljon paheksuvia katseita vanhemmilta ihmisiltä, kun lapsi huutaa kovaan ääneen " ITTU!" . Kysehän on siitä, että käskyy itseään istumaan... :)
Yritin kaupassa kaikin voimin pidätellä pierua, mutta silti pääsi:( tuli onneks hiljanen, mutta se HAISI! Poikani 2,5-v alkoi teatraalisesti haistelemaan takapuoleni ympärillä ja totesi kuuluvaan ääneen " äiti, sulla on kakka housussa!" . Ja kyllä, minua hävetti ihan tosi paljon!
Toinen ei nolo, mutta aika hauska oli, kun samainen pikku mies mittaili miten pitkiä/suuria esim. lelut on.. Kysyin miten pitkä auto on " viis metliä" vastasi poika. No entäs tuo nalle " no, se on kaks metliä" . No, mites pitkä äiti on? " Äiti on lihava" . Sillon kyllä purskahdin nauramaan:) (Lapsen suusta se totuus tulee, olen aika pullukka!)
Vierailija:
Yritin kaupassa kaikin voimin pidätellä pierua, mutta silti pääsi:( tuli onneks hiljanen, mutta se HAISI! Poikani 2,5-v alkoi teatraalisesti haistelemaan takapuoleni ympärillä ja totesi kuuluvaan ääneen " äiti, sulla on kakka housussa!" . Ja kyllä, minua hävetti ihan tosi paljon!
2,5v. lapsi kovaan ääneen hihkaisi: tuli piaru! keskellä kauppaa. muuten tuo ei olisi ollut nolo mutta ympärillä olijat ilmeisesti luuli että lapsi paljasti äidin koska mulkoilivat minua sen näkösesti... heh.
Ovat päässeet omasta mielestään selville sukupuolten eroista. Hyvinkin julkisilla paikoilla listataan, hyvinkin suureen ääneen:" Isillä on pippeli. Pikkuveljellä on pippeli. Vaarilla on pippeli... Meillä on pyllyt. Äidillä on karvapeppu."