Palattaisiinko palstan perusasioiden äärelle, eli vauvojen hoitamiseen ja pyykinpesuun hetkeksi? Siis miksi huuhteluainetta ei saa käyttää
Jos laittaa pyykit kuivausrumpuun? Ostin pyykinpesuaineen, jossa on huuhteluaine vissiin mukana ja siinä on kieltosymboli kuivausrummulle, lukee ettei saa laittaa sillä pestyjä vaatteita kuivuriin, ja netissä myös lukee, ettei huuhteluainetta saa laittaa kuivausrumpuun meneviin pyykkeihin. Miksi? Joku väitti nettikeskustelussa, että siinä voi olla jopa tulipalon riski, onko todella näin?
Kommentit (9)
Huuhteluaineen käyttö nyt on idioottimaista meni ne vaatteet kuivausrumpuun tai ei.
Minä ainakin huuhtelen etikalla eikä mikään ole räjähtänyt.
Vierailija kirjoitti:
Huuhteluaineen käyttö nyt on idioottimaista meni ne vaatteet kuivausrumpuun tai ei.
Miksi niin? Osaa vaatteista se hoitaa ja silottaa kuituja. Kaikkiin ei toki pidä laittaa, esim elastaanin se tuhoaa.
Jos kuumentuessaan muuttuu? On kyllä aina käytetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin? Osaa vaatteista se hoitaa ja silottaa kuituja. Kaikkiin ei toki pidä laittaa, esim elastaanin se tuhoaa.
Joo onkin tosi fiksua marinoida vaatteensa ja lakanansa jossain kemikaalissa ja olla siihen ihokontaktissa 24/7.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin huuhtelen etikalla eikä mikään ole räjähtänyt.
Käytän myös yleensä pyykkietikkaa, mutta tuossa aineessa nyt siis on pesuaine ja huuhteluaine mukana. En huomannut asiaa kaupassa ja aion sen kyllä pyykinpesuun käyttää, kun olen sen ostanut. Ihmettelen vaan tätä kieltosymbolia, kun vastaavaan en aiemmin ole törmännyt enkä tämmöistä tiennyt.
Minusta pyykkeihin, jotka menee kuivuriin ei ylipäätään tarvitse laittaa mitään, koska kuivaus pehmentää ne muutenkin. Ap
Suosittelemme, että et käytä huuhteluainetta pesuohjelman aikana.
Kun huuhteluainetta käytetään pesuohjelmassa, rummun sisäpuolelle ja mittausanturiin muodostuu usein kalvomainen pinta. Se voi häiritä kosteusmittausta, joten kuivausrumpu arvioi vaatteiden olevan kuivia.
Tietääkö kukaan?