Vatsatadista, jo 5 päivää
Kommentit (5)
Taidan olla vähän väsynyt...siis poika on 1.5vuotta ei kuukautta.
Heippa! Teidän vatsatauti kuulostaa ihan rota-virukselta. Meillä pojalla oli kyseinen virus. Meillä alkoi oksentelulla ja kuume nousi heti korkeaksi. Pari päivää oksennettiin ja sitten alkoi tulemaan ripulia. Molempia sitten (oksennus-ripuli) yhtäaikaa ja kuume pikku hiljaa alkoi laskemaan,kesto noin 5-6 pv meillä. Juotiin kans osmasalia ja muita nesteitä. Maitotaloustuotteia ei kannata antaa, kiihdyttää vain oksentamaan.
Tsemiä tautiin, kurjaa katsoa kun pieni on niin heikossa kunnossa. Toivottvasti alkaa jo helpottaa.
meillä korvakierteinen lapsi ja joskus tulehduksen ollessa raju ja paha oli oireena oksentelu, pahoinvointi ja mahan löysyys. Ja jos nuo oireet jatkuivat, niin se oli merkki siitä, ettei ab-kuuri ollut tehonnut. Kannattaisiko korvien tilanne käydä tarkistuttamassa, eli onko tulehdus alkanut parantua ollenkaan?
toivottavasti alkaa jo helpottaa!
Kiitos vastauksista! Luulen että on rotavirus kun itse olen pysynyt ihan terveenä, ihmettelen että lääkärit ei sanonut mitään.
Huomenna jos poika on vielä todella huonossa kunnossa mennään taas lääkäriin.
ups, nii tässä tulee..
Pojalla 1.5kk alkoi viime lauantaina ripuli/oksennustauti. Sunnuntaina nousi kuumetta 40c ja maanantaina mentiin lääkäriin. korvatulehdus ja antibioottikuuri. Illalla jouduttiin lähtee lastensairaalaan, poika alkoi kuivumaan. Siellä sai nestettä ja takas kotiin.
Nyt poika on suht reipas mutta ruoka tulee ulos oksennuksena tai ripulina, vaikka olen antanut ihan vähän kerralla (mehukeittoa, jogurttia) ja saa myös osmosalia.
Tais tulla vähän sekava viesti, mutta kauan teillä tämä vatsatauti on kestänyt? Kuumetta ei enään ole!
Kiitos!!