Riikka Purra: Uudet luvut Suomen taloudesta "järkyttäviä"! Jo 14,9 miljardin alijäämä valtiontaloudessa
VM Purra on järkyttynyt siinä missä Orpo on kroonisesti yllättynyt. Suomea on saksittava vain lisää. Hallitus ei päässyt mihinkään tavoitteisiinsa, ei talouskasvun, työllisyyden (muistaako kukaan enää luvattuja 100 000 uutta työpaikkaa?), velkaantumisen taittumisen, tai yhdenkään mittarin osalta. Orpo jo vihjasi HS haastattelussa, että mystinen jarru olisi itsensä hallituksen aiheuttama.
US: Riikka Purra: Uudet luvut ovat järkyttäviä
Valtiovarainministeriön tuoreessa ehdotuksessa valtiontalouden kehyksiksi alijäämän arvioidaan olevan keskimäärin 14,9 miljardia euroa vuodessa vuosina 20272030.
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/a/2419f940-37bc-4214-aa87-480b89192e4a
Kommentit (510)
Auttoiko se terapia Riikka vai ei?
Lisää rahaa ulkomaille.. Sinne ne saa kätevästi hävitettyä? Ei jää tänne ja syntyy köyhyyttä, kuten ennenkin. Ja lailla estetty ettei köyhä saa rahaa. Huomaatteko kuvion?
Ja yhä lisää alijäämää syntyy, sehän se on tämän leikkauspolitiikan tarkoituskin. Lopulta kun on leikattu kaikki muu pois paitsi puolustusvoimat, poliisi ja vankeinhoito on päästy Perussuomalaisten tavoitteeseen, joka ei ole enempää eikä vähempää kuin yövartijavaltio.
Miettikää mitä olisi tapahtunut kommarihallituksen jatkaessa. Varmaan Kreikan tie ja 12 tuntiset työpäivät.
Minä ottaisin Happy Meal -juustohampurilaisaterian. Juomaksi tulisi Spritea, syödään paikan päällä ja maksetaan käteisellä. Ei kai haittaa, että minulla on tässä kukkarossa kasa 5, 10 ja 20 sentin kolikoita? Niin, ja tuottehan sitten tilaamani aterian pöytään, kiitos!
Pyörryttää. On pakko nojata seinään.
Ei mikään suomalainen hallitus saa velkaantumista loppumaan. Tarvitaan ulkopuolinen käskijä. Mutta valitettavasti EU on asiassa täysi vellihousu ja mitään ei tapahdu, ennen kuin Suomi on täydellisesti konkurssissa. Pienet yhden tai kahden prosentin nousut kansantuotteessa eivät tule muuttamaan tilannetta mitenkään. Paitsi ehkä siten, että kärsimys jatkuu vielä pidempään...
Jos SDP olisi hallituksessa niin vaje olisi 30 miljardia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos itse olisin vastuussa toisten rahoista ja huomaisin että oho, laskuja kertyy ja luottokorttivelka onkin kasvanut niin katsoisin ensimmäisenä peiliin. Sitten luovuttaisiin niiden muiden rahojen hoitamisen jollekin osaavammalle. Sanoisin, että oli liian vaikea homma mulle.
Purra tyytyy sanomaan: Hupsista?
Kännitanssia torinlaidalla niin lahkolaiset ovat taas tyytyväisiä.
Onko jauhotanssi teinibileissä parempi?
On
"Vuoden työsopimukset ilman perustetta lakimuutokset voimaan 1.6.2026"
https://valtioneuvosto.fi/-/1410877/maaraaikaisia-tyosopimuksia-joustav…
Vierailija kirjoitti:
"Vuoden työsopimukset ilman perustetta lakimuutokset voimaan 1.6.2026"
https://valtioneuvosto.fi/-/1410877/maaraaikaisia-tyosopimuksia-joustav…
Nyt saa sairaaloissa tehdä vuoden työsopimuksia ilman perustetta.
Vuoden työsopimukset ilman perustetta, ou jee.
Vierailija kirjoitti:
Jos itse olisin vastuussa toisten rahoista ja huomaisin että oho, laskuja kertyy ja luottokorttivelka onkin kasvanut niin katsoisin ensimmäisenä peiliin. Sitten luovuttaisiin niiden muiden rahojen hoitamisen jollekin osaavammalle. Sanoisin, että oli liian vaikea homma mulle.
Näin se on jos annat päihteitä käyttävälle nuorelle hupakolle lähes rajattoman valtakirjan käyttää verorahaa niin tulokset kyllä näkyvät eiks niin.
"Orpo ja Purra ovat onnistuneet kasvattamaan valtionvelkaa 48 miljardilla eurolla eli 32 prosentilla
Suomen valtion velka oli
kesäkuussa 2023 151 miljardia euroa
kesäkuussa 2026 199 miljardia euroa.
Kasvua 48 miljardia euroa ja 32 % vain kolmessa vuodessa.
Mitä Orpo ja Purra lupasivat massiivisilla leikkauksilla..."
Tätä vuotta vielä melkoisesti jäljellä ja ensi vuoden alijäämäarvio 12,9 miljardia euroa. Eli Orpo ja Purra ottavat kaudellaan yli 60 miljardia euroa velkaa. Uusi SE.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se on jos annat päihteitä käyttävälle nuorelle hupakolle lähes rajattoman valtakirjan käyttää verorahaa niin tulokset kyllä näkyvät eiks niin.
Purra ei kyllä ole kovinkaan nuori
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Purra ei kyllä ole kovinkaan nuori
Rupšahtanu 😂
Vierailija kirjoitti:
ja joidenkin mielestä ei tarvita velkajarrua. Siinä sitä populismia kerrakseen :D taitaa vain olla parempaa populismia
Parempaa populismia on nimenomaan tarjota velkajarrua, johon yksikään puolue ei ole kertonut keinoja.
Nimimerkki "Riikka" joka haaveili konepistoolin ja bussin toisiinsa yhdistämisestä ei tietääkseni kannata bolsevikkiaatetta?