Päätös tuli: Helsinki puolittaa liha- ja maitotuotteet kouluissa ja päiväkodeissa
Kiitos vaan woke päättäjille. Nyt sitten lisää prosessoitua ruokaa lapsille. Loistavaa. Monet lapset ei saa kotona liharuokia juuri lainkaan koska ne on kalliita.
Lähde Iltalehti
Kommentit (167)
Olisivat ottaneet oppia Ranskasta missä lapsille tarjoillaan laadukas useamman ruokalajin ateria päiväkodeissa ja kouluissa. Samalla kun oppivat syömään kunnon ruokaa opetetaan hyvät ruokailutavat.
Ai että, vankilassa saisin naudanlihaa, jota en raaski ostaa edes jauhelihana enää. Kyllä on herkut kiven sisässä, ei voi muuta sanoa. Ja ajatella, safkan vieläpä tekee joku muu, ei tarvitse kuin istua pöytään. Lopun ajan saa korvia. Vankila alkaa vaikuttaa houkuttelevalta vaihtoehdolta. Enhän mä muutenkaan muuta tee, kun nuokun itsemurhakuutiossani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku sanoi, että linssikeitossa olisi vähän proteiineja. 100 grammassa linssejä on 22,5 g proteiinia. Sadassa grammassa lihaa on 1530 grammaa proteiinia. Eli lihassa voi olla jopa vähemmän protskua kuin linsseissä! :)
Mutta se linssi ei vaan sisällä kaikkia välttämättömiä aminohappoja. Kasvisruoka yksinään ei tarjoa kasvavalle lapselle riittävästi ravintoa.
Päivän aikana syödään muutakin, kuin pelkkiä linssejä, joten kaikkia välttämättömiä aminohappoja saa kyllä.
Aivan hyvin olen itse kasvanut kasvissyöjänä, ja mun lapset myös. Täysin paikkaansapitämätön väite siis tuo, ettei kasvisruoka tarjoaisi riittävästi ravintoa kasvavalle lapselle.
Luuleeko ap niiden koulun liharuokien olevan jotenkin vähemmän prosessoituja?
Liha- ja maitotuotteista saa eniten energiaa. Se kaikista typerin päätös tehdään aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen tulevaisuus = pelkän mauttoman kaninruoan järsimistä ja idioluution asteittaista etenemistä
Tämä paskaläjä on ohi :D
W0ke osasto ja vih v4ssarit on Suomen viides kolonna. Jos ei kurssi muutu, kyllähän tässä loppu ja perikato on edessä. Miettikää sitä kun on taas aika äänestää.
Ei vihreät ole mitään vasemmistolaisia. Ei joku kasvissyönti liity vasemmistolaisuuteen millään tavalla.
Miten tämä käy yhteen sen totuuden kanssa, että lapset eivät syö muutenkaan kouluruokaa ja hävikkiä tulee eniten kasvisruokapäivinä?
Andorrassa kulutetaan lihaa erittäin paljon, 80100 kg/henkilö/vuosi.
Andorra on yksi maailman pisimpään elävistä kansoista, ja sen elinajanodote on erittäin korkea, noin 8385 vuotta.
Hupsista, eihän sen näin pitänyt olla!
Tulevaisuudessa ruuaksi annetaan jotain 3d-tulostettua pursotetta ja vitamiinipillereitä.
Vierailija kirjoitti:
Tulee todella kalliiksi, koska päiväkodissakin ruuan tulee olla ravitsemussuositusten mukaista ja tarjota riittävästi proteiineja. Jotta niitä saadaan, ei ihan linssikeitto riitä.
Lisäksi keskuskeittiöiden käyttämät kasvisruokapohjat ovat erittäin prosessoituja, hintaa tulee siten vielä lisäämään se, että entistä enemmän tehdään itse ja se maksaa.
Linssikeiton lisäksi sen kanssa tulisi olla myös täysjyväriisiä tai leipää, että siitä saisi ravitsemuksellisesti täyspainoisen.
Vierailija kirjoitti:
Andorrassa kulutetaan lihaa erittäin paljon, 80100 kg/henkilö/vuosi.
Andorra on yksi maailman pisimpään elävistä kansoista, ja sen elinajanodote on erittäin korkea, noin 8385 vuotta.
Hupsista, eihän sen näin pitänyt olla!
Pikkuisen oikaisit.
Vai onko ne nyt 85v ikäiset andorralaiset syöneet tuon 80-100kg joka vuosi alkaen 1941?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, sentään jotain myönteistäkin kehitystä tapahtuu perskokkarehallituksen aikana!
Siellä järkensä menettänyt ituhippi. Ihminen on sekasyöjä ollut koko ajan muinaisesta historiasta alkaen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomea ei enää tunnista sellaiseksi järkiperäiseksi maaksi, jota se oli muutamia kymmeniä vuosia sitten.
Sama vaivaa koko läntistä maailmaa. Päätöksiä tehdään raha edellä.
Näitä päätöksiä tehdään paholaista mielistelläkseen. Paholainen on tämän nykyisen maailman jumala. En usko mihinkään uskontoon, ne ovat myös paholaisen palvontaa. Uskon Jumalaan/lähteeseen ja Kristustietoisuuteen.
kylläpäs setämiehille ottaa koville, että maailma muuttuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee todella kalliiksi, koska päiväkodissakin ruuan tulee olla ravitsemussuositusten mukaista ja tarjota riittävästi proteiineja. Jotta niitä saadaan, ei ihan linssikeitto riitä.
Lisäksi keskuskeittiöiden käyttämät kasvisruokapohjat ovat erittäin prosessoituja, hintaa tulee siten vielä lisäämään se, että entistä enemmän tehdään itse ja se maksaa.
Linssikeiton lisäksi sen kanssa tulisi olla myös täysjyväriisiä tai leipää, että siitä saisi ravitsemuksellisesti täyspainoisen.
Ei riisi ole monipuolisesti ravintorikasta
Miten tämä käy yhteen sen totuuden kanssa,
että lapset eivät syö muutenkaan kouluruokaa ja hävikkiä tulee eniten kasvisruokapäivinä?
Onko tarkoitus ajaa kouluruokaimu alas tyystin tyyliin jokainen maksaa ruoan. Lounasravintola koulussa, eväät tms. Hese koulun tontille.
Vierailija kirjoitti:
Liha- ja maitotuotteista saa eniten energiaa. Se kaikista typerin päätös tehdään aina.
Rasvasta saa eniten energiaa, mutta aminohapot ovat kasvavalle lapselle välttämättömiä. Urheileva lapsi ei millään linssikeitolla pärjää, ilmeisesti oletetaan, että lapsi tuo eväät kouluun. Enitenhän tämä iskee taas niihin köyhiin vasemmistolapsiin, jotka eivät saa muutenkaan kotona ruokaa. Vasemmisto aiheuttaa taas omien äänestäjiensä lasten huonon aseman säilymistä huonona.
Vierailija kirjoitti:
Entä vankiloissa?
Kunnat eivät hallinnoi vankiloita. Eikä rikosseuraamuslaitos kouluja. Eri julkiset laitokset, eri päättäjät, eri budjetit, ei voi verrata suoraan.
t. julkishallinnon nipottaja
Ei sillä, etten olisi itsekin sitä mieltä, että koululaisille parempaa ruokaa ja vangeille huonompaa. Mutta byroslavian periaatteiden mukaisesti mennään.
Aivan hyvin olen itse kasvanut kasvissyöjänä, ja mun lapset myös. Täysin paikkaansapitämätön väite siis tuo, ettei kasvisruoka tarjoaisi riittävästi ravintoa kasvavalle lapselle.
Pahaa oli. P.scan makusta mätää.
"Soija aiheuttaa lapsettomuutta."
Siksikö kiinalaisia on niin vähän?