Lapsuudenystävä otti yhteyttä ja lähetti whatsapissa teini-ikäisinä kirjoitettuja viestejä
Ja kirjeitä ja nyt kirjoitti että olen narsisti.
Välimme ovat olleet asialliset ja olemme pitäneet yhteyttä säännöllisen epäsäännöllisesti, asumme nykyään kaukana toisistamme. Mitään riitoja ei ole ikinä ollut, mutta viime aikoina kaveri on ollut mt ongelmien vuoksi sairaalahoidossa.
Kukaan muu ei ole syyttänyt minua narsistiksi, tuli puskista. Mitä tästä pitäisi ajatella..?
Kommentit (14)
Millaisiin kommentteihisi hän tuota perusti?
Hän on siis mennyt terapiaan . . .
On sairaalahoidossa mielenterveysongelmien kanssa ja sä pohdit miten hänen sanomisiinsa pitäisi suhtautua? No niin kuin päästään sairaan juttuihin pitää: ohittaa ne kokonaan. Jos et jaksa odottaa selkeämpää hetkeä ja paranemista, blokkaa. Jos jaksat anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Vierailija kirjoitti:
Millaisiin kommentteihisi hän tuota perusti?
Teini-ikäisinä (13-14) haukuin opettajaa ja hän itse haukkui muita luokkalaisia. En oikein nähnyt logiikkaa. Mietin vain että millainen ihminen säilyttää yli 30 vuotta vanhoja lappuja
Minä en tiedä. Aapeestä mitään, mutta sen tiedän, että yleensä narsistille ei kukaan sano hänen olevan narsisti. Meillä on töissä yksi (dg-tieto levisi yleiseen tietoon siinä vaiheessa kun työsuojelu joutui käsittelemään sen käytöstä yksien pikkujoulujen jälkeen) ja me kaikki vaan poistutaan tilanteesta aina mahdollisimman nopeasti, kun se alkaa kertoa, miten sillä on ilkeä ex-vaimo ja tyhmät lapset ja paskat naapurit ja surkea työnantaja koska kuka vaan näkee kilometrien päähän, että sen kanssa yksiselitteisesti vaan pitäisi olla missään tekemisissä. Valitettavasti persoonallisuushäiriö ei ole laillinen irtisanomissyy.
Minunkin työkaverini kutsuu minua nykyään narsistiseksi sosiopaatiksi, kun kerran sanoin etten halua vastaanottaa hänen humalaisia mölötysviestejään viikonloppuöisin.
Meissä jokaisessa meissä on eriasteisia narsistisia piirteitä, sillä niiden kirjo on laaja.
Omatunto kolkuttaa, kun et osannut laittaa käyttäytyvän puutteellisuuden piikkiin?
Vierailija kirjoitti:
Minunkin työkaverini kutsuu minua nykyään narsistiseksi sosiopaatiksi, kun kerran sanoin etten halua vastaanottaa hänen humalaisia mölötysviestejään viikonloppuöisin.
Sanooko jonkun kuullen? Tee rikosilmoitus niin ehkä tokenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanooko jonkun kuullen? Tee rikosilmoitus niin ehkä tokenee.
Juu, sähköposti- ja tekstiviestein miehelleni, työkavereille ja esimiehelle.
Loppui kun sanoin että seuraavasta teen rikosilmoituksen.
Terapeutti pistänyt hänet kirjoittamaan läpi ihmissuhdehistoriaansa. Voit jatkaa päivääsi.
Ilmeisesti kaverisi on todellakin jonkun terapeutin käsiteltävänä.
Entinen ystäväni, jonka kanssa luulin olevani ystävä noin viidentoista vuoden verran, kertoi että olen hyväksikäyttäjä ja mielenterveysongelmien aiheuttaja.
Kysyin, että mistäs tuollaisen keksit, niin pitkän puhinan jälkeen sain kuulla, että terapeutti oli auttanut häntä näkemaan millainen tilanne todella on.
Oli tulla tappelu, kun kysyin että minäkö se oikea ongelma olenkin, ei siis hänen liiallinen työkuormansa, seurannut burnout, ero tai pikkuisen takertuvaisen oloinen äiti?
Kyllä terapia on sitten hienoa.
En ajattelisi mitään. Blokkaisin tuon ihmisen, enkä miettisi häntä enää.