Tekoäly vie ihmisiltä loputkin työt..
Näin tulee käymään ja vieläpä hyvinkin nopeasti.
Kommentit (27)
Työt ei katoa mutta palkanmaksu loppuu.
Asia pitäisi hoitaa ikään kuin toisin päin, kuten pyykinpesukone, että siitä kaikki hyötyvät, kun ei tarvitse itse tehdä.
Nyt tätä ajetaan tosiaan peilikuvana, eli sinusta tehdään tarpeeton ja koneesta hyödyllinen ja sinut siirretään joko huonompiin töihin tai työttömäksi, eli koneesta on vain haittaa.
Onneksi itse ehdin jäädä ennen sitä eläkkeelle ja tytär valitsi ammatin, jota tekoäly tuskin vie koskaan (hammaslääkäri)
No ei todellakaan vie. Kertokaa mulle, kenellä on varaa ostaa niitä hienoja, fyysisen työn korvaavia robotteja? Tai miten se tekee tiettyjä tietokoneellakaan tehtäviä juttuja. Automaatiota toki pystytään lisäämään mutta tekoälystä ei ole vielä vuosikymmeniin kaikkien töiden tekijäksi, tuskin koskaan
Terveisiä it-alalta
Tekoäly on ihan loistava keksintö. Se lukee mun puolestani asiat wikipediasta. Mahtavaa?
Jatkossa työntekijän tarvitsee maksaa, että saa tehdä töitä. Kaikille ei silti riitä töitä, koska harva osaa olla työttömänä. Työnteko antaa sisältöä elämään.
Vierailija kirjoitti:
Eilen tuli ilmoitus muutosneuvotteluista. Jos saan kenkää niin en todellakaan enää hae mihinkään duuniin. Olen reilusti yli 50 vuotias.
Sulla on siis edessä reipas 10v kitkuttelu markkinatuella a la 590€/kk jos jotain tukia haluat. Oletan että omistat asunnon joten mitään tukia et siihen tule saamaan. Ja jos myyt asuntosi niin kauna kun sulla on enemmän kuin 10 000€ rahaa niin mitään muita tukia et myöskään tule saamaan. Kitkuttelukaude edessäpäin jollet ole joku supersijoittaja joka voi elellä 10v kaikkine kuluineen asuntoa myymättä. Oletan että eläkikää nostetaan vielä aikan 70v paikkeille 5v sisällä.
Onhan etätyökin eräänlainen alkeellinen automaation/tekoälyn mahdollistama työ ja tämäkin tyhjentää osittain kiinteistöjä ja sitä kautta lakkauttaa ruokaloita, siivoustarpeita, kiinteistönhoitoa ja muuta.
Näin se kehitys hiipii hissukseen nurkan takaa, mutkan kautta, lopulta kaikki vaikuttaa kaikkeen.