Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain jostain syystä täyden toimeentulotuen ja työmarkkinatuen samana kuukautena, mitä nyt tapahtuu?

Vierailija
26.02.2026 |

Peritäänkö jotain tukea takaisin?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tt tuki peritään takaisin kun Kela huomaa virheen

Ja vuosi vankilaa petoksesta.

Vierailija
22/35 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
24/35 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä rahat ja hae lisää.

Vierailija
25/35 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen asenne ihmisillä. Jos on tullut vahingossa jostain tukea liikaa tai päällekkäin, eikä ole oikeutettu niihin rahoihin, aletaan kuumeisesti miettiä miten saisi asian salattua ja rahat pidettyä itsellä.

Homma hoituu niin, että otatte Kelaan yhteyttä ja selvitätte asian.

Ei virkailijan vahinko ole sinulle mitään ylimääräistä tuloa, vaan raha joka ei sinulle kuulu. Mutta niin sitä ollaan valmiina varastamaan, vaikka tunnon tuskia.

Vierailija
26/35 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin työmarkkinatuki makstaan 13 kertaa vuodessa. jollekin kuukaudelle se sattuu 2 kertaa.

Raakasti vaan vähennetään seuraavan kuun toimeentulotuesta. Joten elä visusti rahojen kanssa.

Vierailija
27/35 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen asenne ihmisillä. Jos on tullut vahingossa jostain tukea liikaa tai päällekkäin, eikä ole oikeutettu niihin rahoihin, aletaan kuumeisesti miettiä miten saisi asian salattua ja rahat pidettyä itsellä.

Ei virkailijan vahinko ole sinulle mitään ylimääräistä tuloa, vaan raha joka ei sinulle kuulu. Mutta niin sitä ollaan valmiina varastamaan, vaikka tunnon tuskia.

Älä ny oo noin tyhmä. Ei näitä rahoja pysty salaamaan kelalta. Sun mielikuvitus laukkaa. Kela kyllä näkee tulotiedot. 

Vierailija
28/35 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän palkkaakin voi tulla väärin tilille. Kerran sain 2000 ja risat palkkaa, vaikka en ollut työssä. Tiesin, että palautettava se on hyvinkin äkkiä.

Liikaa maksettuja rahoja on tyhmintä mennä tuhlaamaan.

Vierailija
29/35 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ny oo noin tyhmä. Ei näitä rahoja pysty salaamaan kelalta. Sun mielikuvitus laukkaa. Kela kyllä näkee tulotiedot.

Olen lukenut täältä aika useinkin tällaisia vilpillisiä ajatuksia ja Kelan tukien kanssa kikkailuyrityksiä. Oikein neuvoja kysellään miten saisi enemmän, mitä ja mistä. Tuntuu siltä, että Kelalla on kuin joku a la Carte -lista, joista halutaan valkata muhkeimmat ja tuottoisimmat tuet.

Saisinko mä jotakin harrastustukia, kantsisko raskautua, lapsen kanssa kotona työmarkkinatuella, miten vältyn työltä kun ei ole hoitopaikkaa,  olisikohan mulla se adhd, ja siihen jotain rahaa saisi, miten ihmeessä pääsisi työkyvyttömyyseläkkeelle, mun tuttu saa sitä ja toinen tuttu tätä, mistä minullekin, tahtoo rahaa, ei haittaa vaikka muut maksaa....

Ja pahinta on tämä "Kun mun ei kannata ottaa yhtä työtä vastaan, jonka ihan varmasti saisin, kun menee tuet" ihan kuin ne tuet olisi vaihtoehtoinen valinta sille aamuiselle töihin lähtemiselle.

Ja satun tuntemaan tällaisia ihmisiä itsekin. Asuin pahamaineisessa lähiössä Turussa ja ihan jokapäiväistä arkirupattelua tällainen.

Vierailija
30/35 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä en tässä nyt ole se tyhmä, ja senpä takia ihmettelenkin moista ajatuksenjuoksua. Asenne on "tilaisuus tekee varkaan", vaikka takaraivossa jyskyttää, että en mä niitä ylimääräisiä rahoja saa kuitenkaan pitää.

Vierailija
31/35 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpönlöpön, et edes tajua miten tuet määritellään. Persuprovo 🤣

Vierailija
32/35 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

KATSO  OIKEA VASTAUS KELAN SIVUILTA

Vierailija
33/35 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinut otetaan kiinni ja viedään loppusijoituspaikkaan.

Vierailija
34/35 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
35/35 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sai joskus työmarkkinatuen 595 ja sitten toimeentulotukea 436 euroa kk Ihmettelin että mitä mitä. Mun kuuluisi saada toimeentulotukea vain noin 115 euroa. Eivät ole huomanneet sitä virhettä vieläkään siitä on 3 vuotta. Olen yksinasuva eikä ole lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi