Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mite päätitte lapsenne nimen?

Vierailija
25.02.2026 |

Meille on tullut tulevan vaimon kanssa pientä riitaa siitä kun olemme alkaneet keskustelemaan lapsen nimestä, vaimo haluaa pitää oman sukunimensä, se on minulle ihan ok mutta kun sanoin että haluan lapsen saavan oman sukunimeni niin tämä ei enää sopinutkaan. Ehdotin myös yhdistelmänineä, sekään ei sovi. Sitten sanoin että toivoisin että jos lapsi on poika niin 2. Tai 3. Nimi tulisi isäni mukaan (ihan tavallinen nimi) ja on kulkenut suvussani jo kauan. Kerroin että olisi minulle tärkeää. Ei sovi, haluaa kuulemma itse päättää nimen sitten vasta kun on nähnyt vauvan.

On aika tyhjä olo, kun tuntuu että ihan mitä vaan minä ehdotan niin ei sovi hänelle.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiiko sinulle

Vierailija
2/5 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me otimme nimen, jota ei löytynyt lähisuvusta. Sopivasti yleinen, ettei erotu. Lapsen isän toinen nimi on kuninkaan nimi, joten lapsellekin kuninkaan nimi. Tämä kaikki yksissä tuumin päätetty. 

Ymmärrän kyllä, että haluat nimen, joka kulkee suvussa. Tuo jatkuvuutta. Lapselle annetaan mielestäni AINA isän sukunimi. Myös vaimon kuuluu ottaa miehensä sukunimi. Olen sillä tavalla vanhanaikainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arpomalla kalenterista

Vierailija
4/5 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovittiin yhdessä. Meillä oli erimielisyyttä mutta piti tehdä kompromissi että saatiin molemmille sopiva ja kiva nimi.

Mielestäni molemmat saa esittää toiveensa koska lapsi on molempien, ei vain toisen vanhemman.

Vierailija
5/5 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yhdistelmä isovanhempien nimesta. Ensimmäinen nimi isän suvun nimestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi