Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuori ei mene kouluun kiusaamisen takia ja lasut laulaa

Vierailija
24.02.2026 |

Kiusaamista ei saada kuriin, mutta kouluun on vain mentävä. Koulu ei kykene tekemään mitään ja nuoret on ovelia näissä. Kiusaavat ja haukkuvat silloin kun aikuiset ei näe tai kuule. Kuiskivat mm. nuorelleni ohimennen että tekisi jo itsemurhan. Mitään muuta ei ole tarjolla kuin lastensuojeluilmoituksia omasta nuorestani. Kiusaajat ovat nuoria joiden vanhemmat eivät kaikki puhu kunnolla kieltä, ja selvittäminen on hankalaa. Sitä paitsi he eivät ole kiinnostuneita tulemaan koululle selvittelemään mitään. Ei yksikään. 

Nyt on alettu puhua nuoreni sijoittamisesta kodin ulkopuolelle. Pienluokkaa nuoreni jo käy, mutta ongelma on myös siellä. Pienluokkatyöskenntely ei takaa työrauhaa, koska häiriköt ovat myös siellä. Itselläni alkaa jo terveys pettää tästä huolesta ja surusta. 

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutto. Turha jäädä jos ei asiat etene. Tekisin  mitä tahansa lapsen takia.

Me teimme kaikkemme. Saimme myös kiusaamisen vähenemään. Lukioiässä puhkesi paniikkihäiriö, masennusta ei ole. Onneksi lukiossa ei ole kiusaamista ilmennyt. Nuori kulkee pitkään aistit herkillä. Ei ole leikin asia kiusaaminen. 

Vierailija
42/56 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä lapsi pitää opettaa taistelemaan. Muutama kerta piilossa tehty kunnon lyöminen näihin toisiin lapsiin voisi tehota. 

Mutta koulun vaihto myös viimeisenä keinona, jos ei esim. kouluavustajaa saada apuun.

En ikinä kehoittanut kiusattua lastani lyömään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ota yhteyttä poliisin Ankkuri-tiimiin. Meidän lapsi sai sieltä apua pirkään jartkuneeseen koulukiusaamiseen. Toimivaat niin että kiusaaminen loppui kokonaan.  Mekin olimme jo luovuttamassa ja muuttamassa pois.

Vierailija
44/56 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se näin on,että kouluissa ilmapiiri täytyy olla sellainen,missä kaikki oppilaat voi tuntea olonsa turvalliseksi.Ja jos jotakin siellä kiusataan.Niin sinne ei tarvitse kenenkään mennä kiusattavaksi.Jos kiusanteko kouluissa ei lopu.Eikä sille tehdä mitään.Niin minun puolesta sellaiset koulut voidaan silloin sulkea tai kokonaan lakkauttaa.Ja sen tilalle löydetään parempia vaihtoehtoja ja paikkoja,missä ei kiusaamista missään muodossa sallita.Jokainen voi omalta osalta tehdä muutosta parempaan!Ystävällisyys,myötätunto sekä kunnioitus,parantaa ja vahvistaa ihmisten välisiä suhteita.Ja se ,että hyväksytään jokainen ihminen omana ainutlaatuisena persoonana!Ei kiusata ketään!Se on ruma tapa.Se ei kuulu sivistyneen ihmisen käytökseen.

Vierailija
45/56 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua jaksaa hämmästyttää vanhempien kädettömyys näissä tapauksissa.

MINUN työmatkani pitenee. En jaksa enää alkaa hakea töitä. Nykyisessä työssä on hyvä olla.

No v*ttu mulla taas ei ollut hyvä olla koulussa...

Tämä oli oman äitini selitys sille, miksi jäätiin kituuttamaan lestadiolaiseen pikkukylään, jossa mua kiusattiin joka ikinen päivä ikävuosina 0-16 ja jouduin psykiatriseen hoitoon seiskalla. Itse tekisin äitinä kaikkeni, että lapsellani olisi hyvä olla. Olisin valmis uhraamaan urani ja jopa mieheni.

Vierailija
46/56 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikoulu! Nyt heti. Edes tämä loppukevät. Uusi elämä sitten kesän aikana esim. Muutto jos mahdollista.

Vierailija
47/56 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua jaksaa hämmästyttää vanhempien kädettömyys näissä tapauksissa.

MINUN työmatkani pitenee. En jaksa enää alkaa hakea töitä. Nykyisessä työssä on hyvä olla.

No v*ttu mulla taas ei ollut hyvä olla koulussa...

Tämä oli oman äitini selitys sille, miksi jäätiin kituuttamaan lestadiolaiseen pikkukylään, jossa mua kiusattiin joka ikinen päivä ikävuosina 0-16 ja jouduin psykiatriseen hoitoon seiskalla. Itse tekisin äitinä kaikkeni, että lapsellani olisi hyvä olla. Olisin valmis uhraamaan urani ja jopa mieheni.

Aika usein lapsia tekevät eivät ole penaalin terävimpiä kyniä, vaan nimenomaan itseään täynnä olevia joilta puuttuu täysin kyky asettua toisen asemaan. Onneksi rakastavia ja uhrautuvia vanhempiakin on jonkin verran, varsinkin nuoremmassa polvessa.

Vierailija
48/56 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kuulla. Ei noille kiusaajille mitään voi, etenkään jos tulevat the perheistä. Osassa kulttuureita suorastaan kannustetaan syrjimään kantiksia.

Sinuna muuttaisin ja mielellään pienemmälle paikkakunnalle. Sellaiseen missä on kuitenkin muutama kouluvaihtoehto, mutta ei juurikaan näitä rikastajia.

Vierailija
49/56 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka saadaan etäkoulumahdollisuus etäyhteydellä kaikille niille lapsille jotka haluavat opiskella mutta joiden opiskelun häiriköt pilaavat luokissa. Ja samalla kaikille kiusatuille lapsille niin kiusaajat eivät pääse kiduttamaan uhriaan koulussa tai koulumatkalla.

Ja etäkoulu ei ole siis mikään kotikoulu eikä yksityiskoulu vaan oikeiden opettajien pitämä etäkoulu etäyhteydellä johon halukkaat voivat osallistua. Lakialoite ja kansalaisaloite saatava heti asiasta. Ja rahoitus saadaan helposti säästämällä EU miljardööreille ja rikkaille EU maille menevistä maksuista.

Tällä mahdollistetaan siis lasten turvattu opiskelu kun häiriköivät oppilaat luokissa eivät sotke opiskelua ja opettamista. Myös PISA tulokset paranevat huomattavasti.

Vierailija
50/56 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun vaihto, rikosilmoitukset ja lasut kiusaajista. (Ja jopa koulusta jos eivät puutu asiaan kunnolla) 

Vierailija
51/56 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siirtyy kotikouluun niin sitten alkavat viranomaiset kiusata á la Kraft.

Vierailija
52/56 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi kiusaajista tehdyt lasut eivät ole johtaneet toimenpiteisiin? Miksi koulu on haluton puuttumaan asiaan? Ei se ole mikään syy että kiusaajien vanhemmat eivät puhu suomea kunnolla! Mutta ymmärrän osin sen että isoa porukkaa vastaan on raskasta yksin taistella. Et ehkä voi vastata mutta kysyn kuitenkin, mikä kaupunki?

Kauanko nuoren täytyy vielä käydä peruskoulua? Onko muita ystäviä tai edes kavereita koulussa? Mitä jos nuori vastaisi napakasti takaisin im-ehdottelijalle että tee sinä ensin, minä tulen perässä. Tiedän että vakavalla asialla ei saa pilailla mutta silti. En halua loukata mutta sinun voimattomuutesi ei auta nuorta, päinvastoin. Huolehdi siitä että hän tekee läksyt ja pysyy mukana opetuksessa jos ette kotikoulua harkitse. Ja käy koululla syömässä, se on hänen oikeutensa. 

Miksi nuori pitää sijoittaa jos kotona asiat ovat hyvin? Ei mitään järkeä. Meillä on lasu-asiakkuus minun sairauden takia joten on vuosien kokemus tästä. 

Vierailija
53/56 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti kiusaamista tapahtuu. Ja tuonkaltaista. Mutta aloituksessa on jotain liian tyylipuhdasta.

Vierailija
54/56 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"maahanmuuttaja taustaisia lapsia kiusataan kantassuomalaisia lapsia enemmän"

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010751472.html

Vierailija
55/56 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajista on nyös tehtävä lasut. Miksi voivat huonosti? 

Vierailija
56/56 |
25.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohis mutta läheskään kaikki kiusaajat eivät voi huonosti. Heillä on tylsää, lasten ja nuorten aivot ovat vielä kehittymättömät ja he viihdyttävät itseään. Kiusaaminen ei ole kuitenkaan hyväksyttävää tai normaalia, aika moni kiusaaja on tavalla tai toisella luonnevikainen. Sitä pahaa oloa vaan hakemalla haetaan jota kiusaajaa voitaisiin "auttaa".