Mikä on vaarallisin luonnonilmiö joka on osunut kohdalle?
Itselläni ei ole kovaa ukkosta kummempaa. Salama iski lähelle ja varmaan olisi käynyt huonosti jos olisi kohdalle sattunut, mutta kovalla rysäyksellä selvittiin. Joskus olen myös ollut kovassa syysmyrskyssä laivalla, mutta en sitä sillä tavalla katso vaaralliseksi kun ei kai siinä kuitenkaan mitään vaaraa ollut.
Kommentit (27)
Olen ollut kovassa ukkosmyrskyssä keskellä metsää marjassa. Myrsky nousi sen verran nopeasti, että en ehtinyt sieltä pois. Syöksyvirtaus katkoi puita niin että rätinä kävi, mutta onneksi pahin kohta meni muutaman kilsan päästä. Siellä olikin sitten kuin niittokone olisi ajanut päältä. Jos sinne alle olisi jäänyt niin olisi voinut käydä heikosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtäkkinen suvilumimyräkkä. Olin pyörällä vähän syrjemmässä ja kotiinpäin tultaessa ei siinä parin sentin (ja koko ajan satoi lisää) suvilumessa päässyt oikein etenemään edes pyörää taluttamalla, kun lumi tarttui pyöriin kiinni. Vauhti oli varmaan 2km/h kun pyörää raahasin perässä. Kaikki lihakset oli pari päivää kipeinä.
Jännää, mutta miten tämä oli vaarallista? Pelkäsitkö, että liukastut ja taitat niskasi?
Vaikka esim. voimien ehtyminen ja siitä tajun meneminen lumihankeen.
Miten taju menee lumihankeen?
Maanjäristyksen aiheuttama tsunami jouluna 2004, oltiin Khao Lakissa lomalla perheen kanssa. Minä ja sisarukseni sekä toinen vanhemmista pelastuimme, ja sekin oli vain ja ainoastaan hyvää onnea, ei siihen voinut vaikuttaa itse, että mitä sattui tapahtumaan.
Maanjäristys aikoinaan USAn länsirannikolla.
Jonkinlainen syöksyvirtaus ja olimme exän kanssa avoautossa. Luulin että kuolema tulee. Vettä satoi niin, ettei eteensä nähnyt ja tuntui että autoa työnnetään pois tieltä. Luulin jo että olemme joutuneet tornadon silmään vaikka ihan suomessa oltiin.
Ukonilma maailmanpyörässä,oli pysähtynyt niin että oltiin siellä ihan ylhäällä ja kaveri roikkui minussa kirkuen "me kuollaan!me kuollaan!"
Ei mennyt varmaan kuin 5 min kun alettiin laskeutua ja porukkaa päästää pois mutta tuntui paljon pidemmältä ajalta.
Keskellä merta myrskyssä pienellä paatilla ja paatin puikoissa oleva painaa täysiä ja huutaa että alus on suunniteltu niin että se ei uppoa, oltiin kirjaimellisesti vöissä kiinni, ne aallot heitteli meitä niin lujaa. Hullun näköstä ku ouskee monien metrien aallokkoa ja puikoissa oleva mies luottaa alukseensa niin lujaa että painaa vaa kaasua.