Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin aikaisintaan voi kuulla sydänäänet neuvolassa??

02.05.2007 |

Tietääkö joku millä viikolla voi aikaisintaan kuulla sydänäänet neuvolassa? Toki sen on varmaan yksilöllistä, mutta voinko edes haveilla moista tällä viikolla? Esikoisen kanssa ei tarvinnut huolehtia, kun olin käynyt ultrassa jo heti alkuraskaudessa ja saanut varmuuden sydämenlyönneistä. Nyt yllättäen Kovasti huolettaa onko masussa ketään ja neuvola ensi viikolla, mutta nyt en millään malttaisi odottaa sinne asti...

Taapero 10+3

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain neuvoloissa sydänääniä ei suostuta kuuntelemaan ollenkaan ennen viikkoa 12.. Jottei tule turhaan huolta ja murhetta, jos niitä ei löydetäkään..

Itsellä neuvolalääkäri kuunteli ne viikolla 10+.. Kuului hyvin, mutta olikin sitten jo pidemmällä viikoissa. Vaimeasti ja sopivasti oikeaan kohtaan osumalla ne voivat jo kuulua tuolloin, mutta on täysin mahdollista, etteivät ne vielä kuulu..

Vierailija
2/6 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kuunneltiin sydänäänet ensimmäisen kerran rv 8+5, ensimmäisessä neuvolassa. Hyvin kuuluivat eikä kauheasti tarvinut etsiä. Viikot pitävät edelleen paikkansa, eli ei ollut pienempi tai isompi kuin kuukautisista laskettuna.

sämpyläinen rv 36+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tietysti ERITTÄIN harvinaista...ja viikot myös pitivät paikkansa mylhemminkin. Kokenut terkkari sanoi, että tämä on hänenkin ennätyksensä! Mutta yleensä eivät lähde kuuntelemaankaan ennen kuin rv10+....vielä rv12 ei kuulu. Joten älähän hättäile!

Vierailija
4/6 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vatsanpeitteitä ole liiemmin. Ekassa raskaudessa kuului jo rv9 ja tässä toisessa rv10 (oli siis vasta silloin eka neuvola) doblerilla.

Vierailija
5/6 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja totesin että esikoisesta kuului ekan kerran vasta 17+1 ja nyt saatiin kuulumaan etsintöjen jälkeen 10+4. Eli ei paniikkia vaikka ei heti kuuluisi!

Vierailija
6/6 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kuunneltiin (toinen raskaus) ekassa neuvolassa, silloin oli menkkojen mukaan rv 8+3, mutta rakenneultrassa siirtyi viikolla, eli ensimmäinen neuvola oli 7+3. Ja silloin kuului oikein selvästi.

Terkka sanoi, ettei aina kuulu noin aikaisin, mutta minulla kuului hyvin. " Ylimääräisiä" vatsanpeitteitä ei ollut ja äänet kuuluivat todella alhaalta.