*** SYYSSISSIT VKO 21 ***
Olenko ensimmäinen...? Pistetään uusi pino pystyyn! Palaan kertomaan kuulumisia, kunhan pieni Sissi taintuu päiväunille. =)
Kommentit (38)
Eilen oli taas oikein meno päivä meillä! Käytiin kahteen otteeseen kaupungilla kahvilla kehden ystävän kanssa, välissä vaan kotona nukkumassa:) Olen miettinyt jos alkaisi kohta siirtyä adoran kanssa yksiin päiväuniin. Vähän aikaa sitten jätimme kolmannet päikkärit pois ja silti on illalla nukkumaan meno välillä aikamoista temppuilua! Adora pitää herättää aamulla viimeistään kahdeksalta, muuten menee päikkärit ihan liian myöhäisiksi ja siten myös illalla nukkumaan meno. Viimoisilta unilta kun pitää herätä jo kolmelta, muuten valvoisi illalla jopa yhteentoista :0 kolmelta kun herää, saa hänet nukkumaan siinä yhdeksän aikoihin. Minusta olisi hyvä jos kävisi nukkumaan jo kahdeksalta, siksi olenkin miettinyt jos siirtyisi yksiin uniin.. voisi aamulla nukkua niin pitkään kun nukuttaa ja ottaa iltapäivällä yhdet unet. Katsotaan.. Viime yö meni taas ihan plörinäksi, heräili puolen tunnin-tunnin välein koko yön! Aamulla olin niin kiukkunen ja äkäinen että tuossa miehelle sanoin että ensi yönä meillä alkaa unikoulu! Saa nähdä mitä siitäkin tulee, niin sitkältä sissiltä tuo tapaus vaikuttaa! Eroahdistuksesta ollut puhetta.. meillä olen huomannut sellaisen jutun, että jos joku (ihan kuka tahansa) lähtee meiltä, konttaa adora eteiseen mukaan ja kun ovi käy alkaa ihan hirveä huuto! Ei siis saisi kukaan lähteä täältä pois! Onneksi se menee äkkiä ohi kun keksii muuta tekemistä. Minä olen nyt antanut viikon verran noita 8kk tarkoitettuja purkkiruokia ja itsekin ihmettelin miten hyvin menee alas! Tähän asti kun on saanut ihan sileää sosetta. Melkein koko purkin jopa jaksaa kerralla syödä. paljon teen soseita itse, mutta mukaan on niin paljon helpompi ottaa valmis purkki! On kyllä tainnut tyttö tulla äitiisä kun ei mistään ruuasta vielä ole kieltäytynyt:) Minä kävin eilen lääkärissä tämän migreenini kanssa ja sain estolääkityksen. Toivottavasti siitä olisi apua, niin hirveitä kohtauksia on taas ollut:(
Umalle voimahali!!! Koita jaksaa vielä hetki, kohta miehesi on taas kotona!! Sinulle kyllä hattua nostan ja kumarran kun olet noin hienosti jaksanut veslin kanssa kipeästä selästä, sairasteluista, muutosta ja imetysongelmista huolimatta!!!!
Jotain muutakin piti kommentoida mutten taas muista, höh. Pitää mennä laittamaan naama kuntoon, adora kun herää lähdemme taas kyläilemään!
ladorada ja adora 260907
Aamulla käväistiin 8kk neuvolassa, pituutta 72cm ja painoa 8.3kg. Oli lääkärikäynti, kaikki tytöllä hyvin. Korvia tutkailtiin taas tarkkaan. Pari viikkoa sitten kun oltiin kontrollikäynnillä niin silloin tärykalvot liikkumattomat ja nestettä takana. Saatiin lähete silloin tuubitukseen. Nyt sitten edelleen nestettä takana mutta vähän, aavistuksen punoittaa, mutta tärykalvot liikkuivat hienosti. Lääkärin kanssa tultiin siihen tulokseen että odotellaan vielä sen putkituksen kanssa, siirrän jo saadun ajan kesäkuulta syyskuun alkuun. Kuukauden päästä mennään katsomaan korvia uudestaan. Syy tuolle siirtämiselle se että odoteltaisiin sitä vuoden ikää jos risat saisi sitten samalla kertaa pois.
Nyt likka on päiväunilla pihalla.
Noista ruokailuista on puhetta ollut. Meillä syödään ihan kaksi liha-ateriaa päivittäin. Joskus harvoin toinen korvataan pelkällä kasviksella. Hedelmäsoseita menee purkki jos toinenkin päivän aikana, nyt varsinkin vatsataudin jälkeen tuntuu että kokoajan on nälkä. Sellainen pikkupurkki ei ole yleensä kuin näyttää
:p Maitoa uppoaa yleensä n. 5dl päivän aikana. Illalla syö puuroa.
jaa, nyt ilmoittaa pyykkikone itsestään.
minttupipsa ja peppi 8kk
huomasin täälläkin podettaneen vatsatautia,ja pitää tulla kertomaan, että markkinoilla on floridral niminen banaaninmakuinen ripulijuoma. meillä oli 6pv kestävä vatsatauti pikkuisella ja terkka mulle sanoi tästä juomasta.eilen oli kuivumista ilmassa,ja annoin tuota ja kelpasi niin paljon kun vain sai antaa.
nyt poika on aivan eri kuin eilen =)oli todella tehojuomaa.
Neiti kiljuu syöttötuolissa vieressä niin, ettei meinaa lastenohjelmia kuulla. =) Haluaa lisää porkkanamuhkua, siis sämpylää. Kuinka paljon muuten uskallatte antaa leipaa pienille? Siinä kun on sitä suolaa kuitenkin. Minä vasta olen aloitellut ekaa viljaa, siis vehnää ja sen myötä olen maistattanut leipää ja pastaa. Tuntuvat nuo palaruuat olevan suosiossa neidillä! Tosin soseetkin maistuvat. 8kk-soseita en ole vielä ostanut, koska niissä on niin paljon meille vielä uusia aineita. Hiljaa hyviää tulee...
Siitä Hiljaan ja Typykkään... Eli se kirppis on huomenna klo 10-12. Me ollaan siellä jollei mikään tauti tule taloon! Sormet jo syyhyävät, vaikka suuria tarpeita ei olekaan, mutta ainahan sitä halvalla voi kaikkea kivaa ostaa. Ja kotona sitten kauhistella noita tavaravuoria. Ne ovat armottomat, vaikka eilenkin meni säkillinen kamaa Ilona-keräykseen. Tämä kirppisharrastus on aika huono, jos meinaa pitää tavaramäärän pienenä.
Mutta nyt mukavaa päivää kaikille! Minä olen myynyt (vasta nyt) mammavaatteet huuto.netissä ja hyvin ovat menneet kaupaksi! Nyt sitten postitus edessä.
apinaemo ja oona 0709
Pitais kai noita edellsiisakin juttuja kaivaa jostain? Kun en yhtaan ole jutuista karryilla; ainakin Kewa oli palannut Suomeen; kaikki hyvin siellapain?
Meillakin tana talvena on sitten sairastettu yllatyspaljon! Eika pelkastaan Alli ( 5 antibiootikuuria keuhkoputkentulehduksiin ja angiinoihin, kerran korvatulehdus). Eika siis ab:takaan anneta taalla helposti, ekaks yritetaan aina homeopaattisilla laakkeilla ja vasta viime homma on ab.
JA nelonen on saanu omat kuurinsa aina samoihin aikoihin, eika kolmonenkaan ole talvea sairastamatta paassy. Ite olin kerran pikku angiinassa; ja mulle se on saavutus: ei kai sita sitten vaan kerinny ite sairastella.
Nyt siis jo tays kesa taalla; talle viikolle luvattu ne +26° varjossa ja ens viikolle jo yli 30° ylityksia!
Mulla on vauvakuume; mutta koiranpennulle! Monet kaverit on hommannu pikkukoiran nain 'kevaalla' joten semmonen olis niiiin soponen! Nyt kun Allikin on kasvanu etta kerkeis uudesta 'vauvasta' huolehtia!
Allin ruokailusta, etta siis jo alettiin tavallista maitoa laittaa korvikkeen sekaan etenevassa maarin, myos ihan tavallista jugurttia syodaan eilisesta lahtien. Hapanmaito tuotteitahan taalla annetaan jo 5kk alkaen!
Myos viljatuotteita on saanu 6 kk iasta jossain muodossa. Meillakin hiukan tokkii tuo kokkareisempi ruoka, aika mossoa sais olla! Ja ikenet kun ovat aivan turvoksissa (tekee 6 hammasta yhta-aikaa) niin kokkareet eivat nyt ole in!
Hampaita siis on ne kaksi alhaalla ( 5kk -paiva) ja nyt 15. pv tuli ylakakkonen ja edellispaivana puhkes toinen ylakakkonen! Etuhampaatkin ovat ihan silla hilkulla, mutta nuo vampyyrit kylla tuli ensin?!
Ja sitten aletaankin jo kitista alakakkosia!
Kovasti on mun peraan, vaika pelleileekin muille.
Mutteipa nyt kummallista, aamupaivaunille just meni kun nykyisin herataan jo klo 6! Vaikka unille menee lahemmas klo 21! (Ennen klo 19-19.30). Etta kyllahan nama kasvaa ja kehittyy!!!
Voikaa hyvin
levinia ja Alli 10.9.
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=949fb8a3-27cc-11dd-9536-…!
Kovasti on sissit sairastaneet. Poitsullakin on ollut jo pitkän aikaa yskä ja vähän nuhaakin, neuvolalääkärissä viime viikolla lääkäri katsoi korvat ja kuunteli keuhkot, mut ei mitään ihmeellistä löytänyt, kehoitti vaan antaan paljon nestettä.
Kuinka paljon muilta vauvoilta löytyy jo omaa tahtoa (onkohan tästä jo keskusteltukin)? Minusta tuntuu että poitsulla on jo jonkinasteinen "uhmaikä". Kaikki pitäisi saada tehdä itse. Esim. maitopullo ei kelpaa ollenkaan mun antamana, vaan se täytyy saada itse. Eilen illallakin joi itse pullollisen maitoa, käänsi kylkeä ja alkoi nukkumaan. Yleensä olen silittänyt poitsun uneen. Ruokakaan ei mene alas, jos ei poitsullakin ole lusikka kädessä.
Tuossa liikkumaan lähtemisessä on omat huonot puolensa. Mikään paikka ei saa enää olla rauhassa. Rasittavinta on kun poitsu kurottelee keittiön laatikoita auki, yrittää sitten sitä vasten nousta seisomaan ja litistää sit sormensa, kun laatikko menee kiinni. Poitsun lempiharrastus on ryömiä lattialla pallon perässä, itse vierittää palloa eteenpäin, ryömii sitten nopeaa perään ja sama toistuu koko aika.
Minäkin tykkään kiertää kirppareita, mutta ostan sieltä vain uudenveroisia tuotteita. Mielestäni paras kirppis on myyrmäkihallin kirppis, se on taas tulevana viikonloppuna, sinne on päästävä molempina päivinä! Viime viikonloppunakin olin siellä, mut kun mulla oli poika mukana, niin en päässyt rattaiden kans pöytien lähellekään.
Umalle minäkin nostan hattua, minä en meinaa jaksaa pojan kans kolmea päivääkään yksin, saatikka sitten montaa viikkoa...
Nyt täytyy yrittää saada tuholainen nukkumaan.
Puolikoomaisena täällä, tyttö kenkkuilee kaiket päivät ja yöt. Pari yötä on huutanut ja roikkunut aamyön tissillä. Päivälläkään ei eilen nukkunut kuin pari puolen tunnin pätkää ja yhden 20 minuutin tirsan. Ihan selvästi on väsy mutta nyt äiti ei ymmärrä mikä riivaa. Mitään uutta ruoka-ainetta en ole mielestäni antanut. Ja on syönytkin ihan reippaasti, muutakin kuin jatkuvasti sitä tissiä. Ja kakkasikin, joten jatkan tokkuraisena ihmettelyä. Ehkä sitten hampaita, ne ekat alhaalle kun tuli jo pari kuukautta sitten. Aika näyttää..
Mutta eipä tässä oikein mitään saa tehtyä kun toinen kitisee koko ajan ja pitäisi roikuttaa sylissä tai maata vieressä leikkimässä tai tai. Nyt on sentään nukkunut taas jo puoli tuntia.
On tämäkin elämää, rintavarustus on taas verillä ja kuukautisetkin vihdoin alkoi tähän samaan syssyyn. Taidanpa käydä keittämässä tuhdit kahvit jos vaikka simmut aukeasi hiukan enemmän. Miehen työnantaja on tulossa tänään illalla kylään ja pitäisi varmaan tätä kämpää raivata hiukan. Ymmärtänee kuitenkin että kun muutto on viikon päästä niin kaikki ei enää voi olla ihan vimpan päälle.
Apinaemo; yritän päästä huomenna paikalle. Jos vaikka saisi aikaiseksi käydä Siwassa siellä ja poikkeaisi sitten samalla. Toivottavasti nähdään!
t: Typykkä ja pikkuinen itku-iita, poikkeuksellisesti unessa
meillä alkoi viime yönä unikoulu!! Mies hoiti viime yön ja adora oli itkenyt kerran 40min tosi kovin, niin että sylissä oli pitänyt koko ajan pitää. mutta sen jälkeen pari kertaa kun oli herännyt oli tyytynyt tuttiin! Saas nähdä mitä ensi yönä on luvassa, minä siis hoidan ensi yön. Varmasti on kyllä jo helpompi yö. Vaikka ei tuo 40min itku kyllä mielestäni ole edes paha, mitä olen ystäviltä kuullut, että jotkut lapset saattavat ekana yönä itkeä parikin tuntiä.
Miehellä on tänään vapaapäivä ja minä suuntaan kohta kaupungille etsimään vähän vaatteita itselleni. olen laihtunut maaliskuusta 13kg ja sen kyllä jo vaatteissa huomaa:) Vielä ajattelin ottaa sellaisen kaalisoppa kuurin tuohon kesäkuun alkuun. Adorallekin pitäisi saada uusia bodyja, kun 74cm ei enää mahdu päälle. Ei vaan oikein enää kaupoissa ole pitkähihaisia bodyja vaan kaikki ovat jo lyhythihaisia. Kyllä täällä vielä pitkähihaista tarvitsee, niin kylmä on tälläkin viikolla ollut!
Nyt TAAS pää tyhjä mitä piti kommentoida.. pitää mennä laittamaan naama kuntoon että voi lähteä ulos! Aurinkoista torstaita kaikille:)
ladorada ja adora 260907
Adalmiina: Kaksi ystävääni on menossa viikonloppuna myymään sinne Myyrmäki-halliin. Toisella varsinkin paljon pojan vaatteita. Luulen, että heillä on kahden myyjän pitkä pöytä. Etsipä se. Kaksi pirteän oloista myyjää. =)
Typykkä: Olisi kiva nähdä huomenna. Revitään sitten samoja ryysyjä pöydiltä. =)
Minä möin tänään juuri haikeudella huggikseni ja niillä rahoilla sitten huomenna shoppailen! Nyt mulla on taas ollut hyvä fiilis myydä kaikkea, kun ovat menneet hyvin kaupaksi. Odottelin äitiysvaatteidenkin kanssa osaksi laiskuuttani ja osaksi siksi, kun mulla oli paljon kesämammavaatteita. Mutta eipä ole enää. =)
Kiva päivä takana, lenkillekin pääsin.
Hassua ajatella, että levinia siellä painit helteen keskellä. Tuttumme hankkivat muuten juuri kolmen lapsen päätteeksi koiran, kun lapsiluku tuli täyteen. Ehkä teillä sama. Olisihan sellainen karvakerä ihana, mutta meillä allergiaa talossa, eli ei tarvi edes haaveilla!
No, tulemme huomenna Typykän kanssa mainostamaan, mitä kaikkea ihanaa ostimme! Eli voikaapa hyvin siihen asti!
apinaemo
Eilen käytiin 8 kk neuvolassa: pituus 71 cm ja painoa 8,5 kg. Kaikki hyvin. Odottelin, että pitävät mulle saarnan yösyötöistä, mutta eipä mitään kuulunut. Lääkäri oli tosi nuori eikä ehkä senkään takia halunnut jaella neuvoja. Jenni siis syö edelleen (1-)2 kertaa yössä. Jossain vaiheessa täytyy sitten aloittaa unikoulua, jos ei itse näistä syönneistä luovu. Nyt ei kuitenkaan vielä jaksa motivoitua asiaan.
Typykän tytär pitää äitiänsä kovilla! Jotenkin Typykän viesteistä kuitenkin henkii sellainen positiivinen asenne rivien välistä, jota olen jaksanut ihailla. Tissit verillä unettomana muuton keskellä ja silti jaksaa porskuttaa. Hatunnoston arvoinen asia!
Levinia potee koirakuumetta. Minä olen puolestani ihaillen miettinyt, miten koiralliset vauvaperheet onnistuvat ajoittamaan ulkoilut kaikille sopivaan aikaan! Tietysti omakotitalossa asiat hoituu helpommin, jos koiran voi hätätilassa päästää suoraan pihalle tarpeilleen. Tykkään koirista tosi paljon, mutta meille sellaista ei tule ennen kuin Jenni on niin iso, että voi osallistua koiran hoitoon. Veljeni saksanpaimenkoirat ovat olleet meillä välillä hoidossa, joten aamulenkit klo 5:30 ennen töihin lähtöä ovat tulleet tutuiksi... Ne eivät ole talvisaikaan sitä parhainta ulkoiluaikaa! =)
Adalmiina pohti mahdollista "uhmaikää". Sama on mulla käynyt mielessä, kun tuo pieni Sissi välillä raivoaa oikein tosissaan. Ruokapöydässä pitää todellakin olla oma lusikka kädessä ja auta armias, jos menet sitä ottamaan suusta pois, että saisit ruokaa tilalle! Huh huh...
Käytiin eilen vinguttamassa pankkikorttia oikein urakalla. Ostettiin nimittäin Jennille Gracon Cosmic -turvaistuin sekä matkasänky mökkeilyä ajatellen. Toivottavasti tuo istuin osoittautuu hyväksi käytössä. Ainakin muutama kaveri on sitä kehunut. Britaxin Multi-Tech oli myös mielessä, mutta karsiutui pois, kun sitä ei saa lainkaan kallistettua lepoasentoon.
Jenni istuu kylppärissä ihmettelemässä käynnissä olevaa pyykkikonetta. Hiukan kuitenkin arveluttaa, mitä tuhoja samalla tekee.... Täytyy mennä tarkistamaan. Leppoisaa viikonloppua kaikille!
Heippa,
missäs kaikki luuraatte? On ollut kovin hiljainen päivä palstalla!
Täällä ei ihmeempiä. Muutamia kivoja löytöjä (Parin kassillisen verran) kirpparilta. En bongannut sua, typykkä. Ei tainnut ehtiä. Oli tosi kova tuuli, myyjät pitelivät kamojaan, kun tuuli meinasi viedä kaiken.
Neiti tutkii mun lehtipinoa, hmmm... Täytynee mennä pelastamaan.
Mukavaa viikonloppua!
apinaemo
Apinaemo; sorry en sitten päässytkään eilen paikalle. Mies tulikin töistä kotiin aamuyhdeksältä ja sanoi että nyt mamma pakataan. Ei siinä sitten tullut mieleen sanoa että minä tuota lähtisin tuota vähän kirpparille. Varsinkin kun mitään tavaraa ei tosiaan tarvita :) Mies otti sitten lamppuja pois katosta ja muuta vastaavaa, hyvä aika muuttaa kun on niin valoisaa että pärjätään tämä vajaa viikko ihan hyvin. Laatikoitakin tuli muutamia pakattua joten kyllä tämä tästä.
Tänään kävin tentissä ja aika helpolta tuntui eli ilmeisesti olin kuitenkin ymmärtänyt mitä luen vaikka niitä kirjoja olikin aikaa lukea joskus iltayöllä. Hiljakin nukkui viime yönä oikein 2.20 asti joten pitkästä aikaa neljän tunnin pätkä unta teki terää. Tissit on vieläkin verillä, varsinkin toinen mutta yritän sitkeästi jatkaa imettämistä. Aamulla lypsin pulloon ja oli tyttö siitä hiukan ottanut joten askel kerrallaan- ei tässä muu auta. Eikä ollut isänsä kanssa kaameasti huutanut vaikka olinkin pois joten edistystä sekin. Nukkumaan mentäessä oli itkenyt 10 minuuttia mutta itkee se minunkin kanssani joten hyvä hyvä.
Äsken käytiin kaupassa Isossa omenassa ja siellä oli jotain tapahtumia josta sai ilmapalloja. Ja voitteko uskoa että meidän tytöille tuli jo riita siitä pallosta. Kun Hilja sai narun käteensä ei suostunutkaan siitä luopumaan ilman taistelua joten toinen piti käydä hakemassa. Tästä tämä lähtee, hih! Pian lähdetään yksille tutuille kyläilemään, siellä on isommalle kaveri ja toinen tulossa marraskuussa eli vien jo Hipun sitterin sinne ja pari imetyspaitaakin. Helpottaa sekin muuttoa. Voi luoja, tuo isompi tuli tuohon ilman paitaa ja tisseihin on liimattu mustat huopatarrat joita siis normaalisti käytetään tuolin jalkojen alla jottei lattiat naarmuunnu. Aika hauskassa iässä tuo isompi.
Ei muuta kuin aurinkoista viikonloppua kaikille!
t: Typykkä ja tyttöset, joista pienempikin on oppinut istumaan vihdoin kunnolla ja osaa myös kääntyä siitä mahalleen. Tästä se eteneminen vihdoin kait lähtee. Toisaalta hyvä kun ei tule sotkemaan vielä noita muuttolaatikoita :)
Liimapentu taallakin ; jalassa kiinni kokoajan vaikka olis sisarukset ja isakin vieressa niin minuun tarttuu. Toisaalta niin herkkaa, toisaalta arsyttaa kun ei mitaan voi tehda/ mihinkaan menna!
Ja pitaa tuollaista kovaa mm mmmm mmm - aanta, etta huomataan ennenku aloittaa itkun ja kovan huudon!!
Oon varmaan laittanukki aikasemmin, etta meilla on aivan upeita kirppiksia taallapain, eika kylla tarviis ostaa mitaan kaupasta! Noh, paitsi alkkarit ja kengat kun niita en periaatteesta osta kirppikselta!
Meillakin on ollu miehen kanssa jo monta vikkoa aikeissa menna kahdestaan viikonloppu lomalle hotelliin; mutten vaan voi tuota jattaa kotiin vaikka hyvass ahoidossa olisikin, eika ees tississa kiinni! Joten oottelen vaan viela, ja miehelta vaaditaan pinnaa: kylla nainkin isossa perheessa pitaa pitaa huolta parisuhteesta (ja nainkin monen vuoden jalkeen).
Hih, koirakuume on hassu juttu; itseasiassa se on vauvakuumeen jatkoa... ja kun koirakin on jo! Ma kun oon jo ihan toissani hokenu itelleni etta lapset ovat tassa; eikohan viisi ole tapeeksi itse kullekin!
Ja ma taas tykkaisin kuljettaa koiraa pihalla 'pakosta' jos tulis ite myos liikuttuakin; meitin vanha koira on pihapiski, se ei porttia kauemmas saa kulkea (vahti).
Eipa kummallista; kuumaa kun tanaan oli (+ 34° varjossa) vietettiin paivaa rannalla; siita pari kuvaa Allista.
Niin ja Allilla puhkes toinen yla etuhammaskin tanaan...
Voikaa hyvin levinia ja Alli 10.9.07
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=c46ec712-29b0-11dd-9d7b-…!
Pitkästä aikaa taas täällä. On ollu kaikenlaista tohinaa ja vieraita käyny heti urakalla. Mielikin ollut vähän parempi. Silloin maanantaina oli tosi huono päivä, mutta tiistaina olinkin sitten yksin muutaman tunnin shoppailemassa ja päälle sitten hierojalla ja kyllä teki hyvää! Ja eilen kävin kampaajalla värjämässä ja leikkaamassa tukan. On sit taas uus tukka kun mies palaa.
Mahatauti selätetty täysin, mutta nyt sit ollaan kitisty taas uutta hammasta. En tiedäjohtuuko siitä vai vain nousemisen ilosta, mutta iltaisin ei taho poikaa saada millään nukkumaan. Vaikka kuinka väsyny ois, niin uni ei vain maita. 45 min nykyään nukuttamisessa menee!!! ja se on uuvuttavaa puuhaa. Yölläkin välillä vaikee saaha takas nukkuun. Viim eyönä meni tunti siinä hommassa ja nyt väsyttää.
Kukas se puhu et siirtys jo yksiin uniin? Meillä mennään kolmilla ja kaksiin uniin siirtyminen vois olla hankalaa. Poika kun ei jaksa olla kuin 2,5 tuntia kerrallaan hereillä. Hyvällä tuurilla noin 3. Mutta kaikki aikanaa. Ja kerta meillä noustaan jo kuuden pintaan niin sekin vaikuttaa asiaan. Ekat unet kun on jo noin 8.30-9.15. Siis silloin mennään nukkumaan.
8kk neuvolassakin käytiin. Painoa oli tullu vain 30 g lisää. Tais mahatauti vaikuttaa osittain asiaan. painon suhteen mennäänkin -10 käyrillä. Pituus huiteleekin sit korkealla. Ja pituuttahan oli 74,7 ja painoa 9005g. Ja nestettä pitäs mennä se 500 ml päivässä, mut en kyllä saa meneen sitä millään. Maitoa menee hyvä ku se 200 ml vuorokaudessa. Mutta hyvin tulee pissaa jne. Mutta en sit tiedä kuuluuko tohon 500 ml se mitä ruokaankin laitetaan? Terkka kun puhu et nesteisiin saa laskea nekin mitä puuroihin ym menee. Ja aamupuuroonhan menee 200 ml vettä ja iltapuuroon 250ml.
Olen nyt saanut syötettyä Veslille kaupan rosvopaistisosettakin. Tänään kokeillaan 8 kk ikäisten sosetta. Saa nähä kuinka käy. Helpottas kovin, kun saisin syömään kaupan soseita. Sais luopua lihankeitosta ym. Tekisin vain kasvissoseet sitten ite ja muut kaupasta siihen saakka et saa alkaa syömään samaa ruokaa kuin me.
Ihania kuvia oli taas kaikki laittaneet! Laitanpa itekin yhen kuvan Veslistä. Niin joo Vesli alko eilen sit konttaileen enemmän. Ihanan näköinen kun nostelee niin tomerasti käsiään ja nauttii oikein uudesta tavasta liikkua. Aika helposti kuitenkin vaihtaa takas ryömimiseen, mutta pääasia et taito on opittu.
Mutta nyt täytyy lopetella.
Mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille!
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=165e7056-2a24-11dd-9d7b-…!
onpa ollut kiire päivä.
Aamupäivän olin vapaaehtoistöissä paikallisen yhdistyksen tapahtumassa ja iltapäivällä vietettiin pikkukolmosen kolmivuotispäivää. Oli rankka päivä. No, juhla on juhlaa ja ei näitä joka viikko viettetä. Ihana nähdä, miten tuollainen prinsessaikäinen nauttii tietyisä jutuista. Välillä sitten viilettää pihalla vaaleanpunaisessa mekossa punaisissa kumppareissa, kun on helpompaa.
Huomenna sitten jatketaan noita kolmivuotisjuhlia aamupäivällä paikallisten kotiäitien kanssa.
Kiva oli kuulla susta, Uma. Olinkin jo välillä miettinyt, että kuinka voit. Ei oel kai monta päivää miehesi paluuseen.
Mutta nyt lapset nukkumaan...
Voikaa hyvin ja uusi pino huomenna!
Vesli näytti niiiiiiin isolta, kun oli pystyssä. Meidän neiti ei vielä ihan heti...
Ja Typykkä, älä stressaa! Ymmärrän toki että teillä kiirettä piisaa. Koeta ottaa muuttokin omalla lunkilla asenteellasi!
apinaemo
mukava viikonloppu ollut:) eilen illalla olin entisen työkaverin luona euroviisuvalvojaisissa! Herkuteltiin ja juotiin muutama lasillinen skumppaa, kivaa oli! Tänään aamulla lähdettiin adoran kanssa ja yhdeksän jälkeen torille kirpparille, löysin itselle yhden topin ja pienen kukkarolaukun. Iltapäivällä käytiin vielä yhden ystävän kanssa satamassa kahvilla ja leikkipuistossa leikkimässä. Adora rakastaa keinumista, nauraa kikattaa ääneen kun pääsee keinumaan:) Tyttö on keksinyt miten avataan kaapin ovet, piti siivouskaapista siirtää kaikki pesuaineet ylähyllylle, ettei pääse sattumaan vahinkoja. Meillä on makuuhuoneissa peililiukuovet ja ne on osannut avata jo jonkun aikaa ja nyt on keksinyt repiä sieltä minun vaatteni lattialle. Kivaa sotkua saa tuo pikku tuholainen aikaan!
Uma oli käynyt kampaajalla, se on vaan niin ihanaa!! Minäkin pääsen huomenna nauttimaan siitä, mies lupasi sponssata kampaaja reissua äitienpäivälahjaksi.
Nyt alkaa pää lyödä tyhjää ja uni painaa päälle, viime yönä kun jäi vähän vähille nuo unet noiden euroviisujen kanssa.. palataan taas!!
ladorada ja adora kesätyttö huomenna 8kk
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=e7425a0a-2a92-11dd-9536-…!
kaikki mitä äsken kirjoitin meni taivaan tuuliin;((((
Nyt siis lyhyestä virsikaunis.
Umalle hurjasti jaksuja sinne,onneksi mies tulee pian taas kotiin!!Toivottavsti veslille maistuu jo maito.
Kiva oli kuulla jellonamista ja leviniasta;)
Eroahdistusta on täälläkin.Kun selkänsä kääntää niin alkaa itku herkästi.Puntissa roikutaan ja sitä myöten ylös kivutaan ja kovasti halutaan tulla syliin mutta sitten pitääkin jo päästä lattialle:)
Aada on alkanut myös pussailemaan.Suuauki kuolavaluen "muiskautetaan pusut poskelle,nenään,yms..iskää Aada puree myös nenästä.
Peikkoäet.Tervetuloa vantaalle ja Helsingin ruokapaikkoja mietin niin paljonhan sieltä löytyy kaikenlaisia hyviä paikkoja.Chicosit nyt on ainakin lapsiystävällisiä ja hyvää ruokaa,Rossot kanssa noita "lapsiruokaketjuja"mutta itse en henk.koht niistä rossoista tykkää.
Nyt kokeilen meneekö tää läpi...