Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto Helsinkiin miehen työn takia, turvallisuus huolettaa

Vierailija
24.02.2026 |

Mies sai työkomennuksen Helsinkiin ja joudutaan muuttamaan sinne, mahdollisesti jopa kahdeksi tai kolmeksi vuodeksi. Pelottaa ihan oikeasti. Miten kannattaisi varautua ja suojata kotia ja perhettä? Hälyttimet ja valvontakamerat toki, mitä muuta?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikääm työ ei ole pelkäämisen arvoinen. En muuttaisi pääkaupunkiseudulle.

Mikä työ vaatii muuttamaan Helsinkiin? Viisi vuotta kävin pääkaupungin seudulla töissä asuen itse sadan kilometrin päässä. Toki parikymmentä kilometriä olisi ollut parempi, tai vaikka 200 metriä työpaikan konttorilta, mutta jos olisin muuttanut työpaikan viereen, minulla ei olisi asuinkaupungissani muita tuttuja kuin entiset työkaverit, enkä usko että olisin hirveästi halunnut pitää yhteyttä niihin, jotka töihin saivat jäädä, kun minut irtisanottiin.

Onhan sata kilometriä suuntaansa aivan järjetön työmatka. Sellaiseen ei täysijärkiset suostu.

Yksi työkaveri asui Kuopiossa, vaikka yrityksen pääkonttori oli Vantaankoskella. No, eihän hän tokikaan päivittäin Kuopiosta pääkonttorille ajellut, mutta toisinaan kuitenkin. Nykyisellä etätyö mahdollisuudella asunnon etäisyys työpaikkaan ei ehkä ole niin ratkaiseva kuin vuonna 2005.

Nuorempana ei kaksisataa kilometriä päivässä ollut pahakaan. Enää en lähtisi, toki muun perheen tilanne vaikuttaisi myös. Puolison työpaikka ja lasten koulu, pitäisikö muuttaa yhden ihmisen työkomennuksen takia?

Vierailija
42/45 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Helsinki nyt noin vaarallinen paikka ole kuin mitä AP kuvittelee. Itse olen asunut täällä 25 vuotta enkä ole koskaan kokenut minkäänlaista turvattomuutta. Kyllähän täällä sattuu ja tapahtuu asioita, mutta niin tapahtuu muissakin suuremmissa kaupungeissa. On tiettyjä alueita, jonne ei välttämättä kannata muuttaa, varsinkaan jos on huolissaan turvallisuudesta, mutta suurimmaksi osaksi Helsingissä on turvallista asua. Toki kannattaa naisena miettiä kannattaako kävellä yksin yöllä Kaisaniemen puistossa tai teinipoikana että kannattaako hillua iltaisin ökykalliissa merkkivaatteissa rautatieaseman ympärillä jne, mutta maalaisjärki auttaa paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään hätää. Siellä olet paljon paremmassa turvassa kuin jollain pienellä paikkakunnalla. Voi sitä juoruaminen ja selkäänpuukotuksen määrää!

Kaikki tulee sujumaan hyvin, saat olla rauhassa. Siellä ihmiset ymmärtävät tämän. Stemppiä uuteen elämänvaiheeseen! 

Vierailija
44/45 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaarallisin paikka on ihmisen oma koti ja vaarallisimpia ihmisiä ovat ne, jotka ovat lähimpänä ihmistä. 

Vierailija
45/45 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä käytä taksia tai joudut kokemaan, mitä idän ihmeet tekevät seksuaalisessa hätätilanteessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi