Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto Helsinkiin miehen työn takia, turvallisuus huolettaa

Vierailija
24.02.2026 |

Mies sai työkomennuksen Helsinkiin ja joudutaan muuttamaan sinne, mahdollisesti jopa kahdeksi tai kolmeksi vuodeksi. Pelottaa ihan oikeasti. Miten kannattaisi varautua ja suojata kotia ja perhettä? Hälyttimet ja valvontakamerat toki, mitä muuta?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helsinki ole mitenkään vaarallinen paikka. Meillä omakotitalo eikä ole mitään hälyttimiä tai valvontakameroita. Meillä ainakin todella rauhallinen pientaloalue Helsingissä. Ei ole kukaan tullut kadullakaan ryöstämään tai pahoinpitelemään. Ei ole poltettu autoa tai varastettu mitään autosta. Koen Helsingissä oloni turvalliseksi. 

Vierailija
22/45 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryöstely on lähtenyt Helsingissä täysin käsistä, samoin ilkivalta. Takit ja kännykät viedään päältä. Autot poltetaan parkkipaikoille. En muuttaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on muuttunut tulehtuneeksi persereiäksi, Espoo menee samaan suuntaan kovaa vauhtia.

Vierailija
24/45 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

jestas mitä paskaa tuo aloitus!

rotat siellä keskenään tappelee

Vierailija
25/45 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikääm työ ei ole pelkäämisen arvoinen. En muuttaisi pääkaupunkiseudulle.

Hah !😅 49 v asuttu, ei ongelmaa.  Ei ehkä kannata  yöllä hipsiä minihameessa  kaupungilla yksin.

Vierailija
26/45 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suksi suohon jankuttaja paska

Tampere-jankkauksilla mentiin edelliset pari päivää. Nyt taas vuorossa Stadi-jankkaukset.

Omasta mielestäni vietän ihan liikaa aikaa täällä, mutta onneksi en sentään noin paljoa kuitenkaan että tietäisin mistä on eilen jankattu.

Aion kuitenkin vähentää entisestään ja toiveissa on, etten kävisi lopulta enää koskaan.

Ja itse kysymykseen vastaan, että ilman noita valvontakameroita ym kyllä pärjää mutta muuten kyllä kannattaa hieman varautuneemmin suhtautua kanssaihmisiin kuin vaikka esim Mikkelissä. Katsekontaktia ei kannata ottaa keneenkään eikä jutulle kannata jäädä vaan jatkaa vain matkaansa.

Vierailija
27/45 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joten parempi olla työttömänä jossain piskuisessa kunnassa? Mistä näitä vellihousuja sikiää?

Vierailija
28/45 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryöstely on lähtenyt Helsingissä täysin käsistä, samoin ilkivalta. Takit ja kännykät viedään päältä. Autot poltetaan parkkipaikoille. En muuttaisi.

Ihan samassa suhteessa asukasmääriin noita tapahtuu  joka puolella, pks sentään asuu 1,3  milj ihmistä, joten lehtien palstoilla näkyy useammin   tapahtumia kuin jossain  perähikiällä 😁

Vierailija
29/45 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah !😅 49 v asuttu, ei ongelmaa.  Ei ehkä kannata  yöllä hipsiä minihameessa  kaupungilla yksin.

Olen hipsinut minihameessa yöllä ongelmitta jo monta vuotta. Kannattaa muistaa se, että maalaiset pelkäävät jopa homoja ja susia, joten miksi ei kaikkea muutakin, mikä ei ole heidän kylillään tuttua ja turvallista?

Vierailija
30/45 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tää oli, pari lausetta kuitenkin. 

Helsingissä on 59 eri kaupunginosaa. Jos yhtään osaa miettiä niin ymmärtää, että eroja eri kaupungin osien välillä on valtavasti. Helsingissä on maaseutumaisia alueita, myös pikkukaupunkimaisuutta. Jopa pahamaineisimpien ilmansuuntien sisällä on rauhallisia ja turvallisia alueita.

Vierailija
31/45 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan pysytte poissa huonoilta alueilta niin varmasti pärjäätte. Narkkareita, "palleroisia" ja muuta p*skaporukkaa on nykyään melkein kaikkialla mutta onneksi ne yleensä keskittyvät vain tietyille pienehköille alueille.

Terveisin: maalainen

Vierailija
32/45 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä työ vaatii muuttamaan Helsinkiin? Viisi vuotta kävin pääkaupungin seudulla töissä asuen itse sadan kilometrin päässä. Toki parikymmentä kilometriä olisi ollut parempi, tai vaikka 200 metriä työpaikan konttorilta, mutta jos olisin muuttanut työpaikan viereen, minulla ei olisi asuinkaupungissani muita tuttuja kuin entiset työkaverit, enkä usko että olisin hirveästi halunnut pitää yhteyttä niihin, jotka töihin saivat jäädä, kun minut irtisanottiin.

Vierailija
33/45 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hijab ja abaya kaapumekko suojaavat kunniaasi naisena kun liikut siellä islamilaisen Ummahin alueella.

Kihniön pers-tietotoimiston katsaus päättyy tähän. 

Vierailija
34/45 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hipsinut minihameessa yöllä ongelmitta jo monta vuotta. Kannattaa muistaa se, että maalaiset pelkäävät jopa homoja ja susia, joten miksi ei kaikkea muutakin, mikä ei ole heidän kylillään tuttua ja turvallista?

Mitäpä sinä kaupunkilaisena susiongelmasta tiedät . Naurattaisiko  jos susi veisi pikku puudelisi ? Monella se vaikuttaa ammattiin kun  puolet lampaista  on aamulla raatona ja pieniä  lapsia ei uskalla laittaa yksin metsätaipaleen poikki kouluun ( tietä  pitkin )

Vierailija
35/45 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän olen pärjännyt täällä Helsingin kantakaupungissa yli 30 vuotta ilman mitään noista varmuusvälineistä?

Ulkonäkö suojelee.

Vierailija
36/45 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lapsia niin opetat faktat. 

Vierailija
37/45 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas täällä taas päivän helsinkivihaketju. Kun sitä vastakkainasettelua ja mammupelkoa olisi pakko saada aikaiseksi seuraaviin vaaleihin mennessä.

Vierailija
38/45 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä työ vaatii muuttamaan Helsinkiin? Viisi vuotta kävin pääkaupungin seudulla töissä asuen itse sadan kilometrin päässä. Toki parikymmentä kilometriä olisi ollut parempi, tai vaikka 200 metriä työpaikan konttorilta, mutta jos olisin muuttanut työpaikan viereen, minulla ei olisi asuinkaupungissani muita tuttuja kuin entiset työkaverit, enkä usko että olisin hirveästi halunnut pitää yhteyttä niihin, jotka töihin saivat jäädä, kun minut irtisanottiin.

Onhan sata kilometriä suuntaansa aivan järjetön työmatka. Sellaiseen ei täysijärkiset suostu.

Vierailija
39/45 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus nyt vaikuttaa provolta, mutta mikäs pakko sinne koko perheen olisi muuttaa muutenkaan.

Meillä mies sai jossain kohtaa päähänsä, että voisi olla mielenkiintoista työskennellä Helsingissä. Minä en sinne halunnut enkä halua, joten totesin että hän on täysin vapaa sinne muuttamaan, mutta minä ja lapset emme tule. Ei hän muuttanut.

Vierailija
40/45 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä sinä kaupunkilaisena susiongelmasta tiedät . Naurattaisiko  jos susi veisi pikku puudelisi ? Monella se vaikuttaa ammattiin kun  puolet lampaista  on aamulla raatona ja pieniä  lapsia ei uskalla laittaa yksin metsätaipaleen poi

Olen kyllä itsekin maaseudulla kasvanut, ja jopa susialueella. Jos ei kantti kestä asua luonnon helmassa niin luonnosta pois. On se kumma, miten Norja ja Ruotsi kykenevät kieltämään susien kaadot, mutta suomalainen  maalainen ei vain kykene susien kanssa elämään kun pelottaa liikaa. Ja tämänkö porukan pitäisi tosissaan olla Venäjän armeijalle joku pelote? Mietipä hetki tätä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi