Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tavarat viikon reissulle ?

Vierailija
23.02.2026 |

Miten jotkut pärjäävät vain yhdellä lentolaukulla viikon etelänmatkasta ?

Minulla on ollu aina lentolaukun lisäksi iso matkalaukku.

Nyt yritän selvitä pelkällä lentolaukulla, mutta pahalta näyttää.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me lähdetään mieheni kanssa viikon etelän reissulle ja mukaan tulee 2kpl matkalaukkuja eli molemmille oma sekä yksi lentolaukku. Mä en halua siinä kohtaa säästellä. Enemmän ottaisi päähän se, että ei ole tarvittavia vaatteita tai kenkiä.

Vierailija
2/8 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa evääksi. Ensimmäinen vastaaja on samanlainen taitamaton matkailija kuin sinäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ihmeeseen sitä tavaraa tarvitsee?

Itse olen useamman ollut kuukauden ulkomailla pelkillä käsimatkatavaroilla ja hyvin pärjännyt.

Vierailija
4/8 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelässä pärjään repulla hyvin viikon. Sitten jos pitää ottaa paksumpaa vaatetta, takkia yms niin otan ruumalaukun. Viimeksi olin lokakuussa Ranskan Rivieralla 8 päivää. Matkareppu riitti hyvin. 

Vierailija
5/8 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ei paljon tarvitse vaatteita. Yksi pitkähihainen ja yhdet pitkät housut (kulkee päällä). Parit shortsit ja pari hellemekkoa. Muutama toppi. Uikkarit ja alusvaatteet. Lenkkarit jalkaan ja jotkut lipinlapit ja sandaalit laukkuun. Beautybox ja joku päähine. Olen ollut viikon Teneriffalla lentolaukulla, kerran pelkkä reppu selässä. 

Vierailija
6/8 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottokortti mukaan niin ei muuta tarvitse.

Vierailija
7/8 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu hiukan reissusta. Olen ollut useammankin kerran käsimatkatavaroilla viikon reissulla kesällä, mutta ollaan oltu muutama päivä ystävillä ja siellä on ollut mahd. pestä pyykkiä.  Kesällä myös tarvitaan kevyempiä vaatteita ja pienet mekot ja hameet menevät pieneen tilaan. Ollaan ajeltu usemmassa paikassa ja lentolaukku on kätevä senkin vuoksi. Jos taas ollaan viikko jossain paremmassa hotellissa, niin toki vaatteita tarvitaan enemmän, kun tykkään kyllä pukeutua nätisti ja vaihtaa vaatteita useinkin!

Vierailija
8/8 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin ihmeeseen sitä tavaraa tarvitsee?

Itse olen useamman ollut kuukauden ulkomailla pelkillä käsimatkatavaroilla ja hyvin pärjännyt.

Sama täällä. Olen tehnyt 2kk Aasian reissun pelkällä käsimatkatavaralla. Laadukkaat ja nopeasti kuivuvat vaatteet pesee helposti vaikka suihkussakäynnin yhteydessä, niin ei tartte riepuja paljon kanniskella. Muutoin matkassa on jotain lääkkeitä ja ihorasvaa ja muuta ihan pientä.