Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten opiskella differentiaalilaskentaa?

Vierailija
23.02.2026 |

Oon nuori aikuinen jolla jäi lukio mielenterveyssyistä kesken. Oon aina ollut kiinnostunut matematiikasta ja ollut koulussa ihan hyvä siinä. Oon suorittanut joitain lukion pitkän matikan kursseja (en kaikkia mutta haluaisin suorittaa ne loputkin mutta muu lukion oppimäärä tuntuu vaikealta ja mahdottomalta suorittaa). Mulla on epätasainen kykyprofiili joka johtuu autismikirjosta itselläni. Tarkoittaa käytännössä mulle sitä että ainut aine missä oon saanut kiitettäviä arvosanoja on matematiikka. Haluaisin nyt edetä nimenomaan matematiikassa pidemmälle. Onko mahdollista opiskella esim. diffistä ilman opettajaa tai muuta opetusta? Kukaan lähipiirissäni ei oikeen osaa neuvoa tässä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleg Deripaska luultavasta osaa vastata.

Vierailija
2/14 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Youtubessa on Techionin ja MIT:n ilmaisia luentoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Youtubessa on Techionin ja MIT:n ilmaisia luentoja.

Kiitos! :) jos muut tietää jotain niin olis kiva kuulla

Vierailija
4/14 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lukionkin kurssit on käymättä, niin ehkä kannattaa aloittaa tuolta tasolta. Esim. yliopistojen verkkokursseista jossa kerrataan lukiomatikkaa. "lukio matematiikka mooc" googleen 

Vierailija
5/14 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lukionkin kurssit on käymättä, niin ehkä kannattaa aloittaa tuolta tasolta. Esim. yliopistojen verkkokursseista jossa kerrataan lukiomatikkaa. "lukio matematiikka mooc" googleen 

Oon käynyt sellaisen verkkokurssin jo aikaisemmin. Haluaisin nyt lähinnä suorittaa ne lukion pitkän matikan kurssit mitä en ole käynyt (MAA4-MAA8 ja ne syventävät.)

Vierailija
6/14 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuislukion etäkursseille.

Vierailija
7/14 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtääkseni niihin huolitaan vaan aikuislukion opiskelijoita ja tuskin mua huolitaan heti takaisin sinne aikuislukioon kun jätin sen kesken mielenterveyssyistä.

Vierailija
8/14 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtääkseni niihin huolitaan vaan aikuislukion opiskelijoita ja tuskin mua huolitaan heti takaisin sinne aikuislukioon kun jätin sen kesken mielenterveyssyistä.

Varmasti huolitaan. Kenenkään etuna ei ole jättää sinua syrjäytymään kun yrität ja haluat toipua.

Vierailija
9/14 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei multa ainakaan kysytty aikuislukioon hakiessa terveysselvitystä.

Vierailija
10/14 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti huolitaan. Kenenkään etuna ei ole jättää sinua syrjäytymään kun yrität ja haluat toipua.

Juu mutta kuten aloituksessa sanoin niin ainut aine mikä sujuu edes jotenkin on matikka ja jos menee lukioon niin pitäisi suorittaa muitakin kursseja.

Vierailija
11/14 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirja käteen ja laskemaan.

Vierailija
12/14 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirja käteen ja laskemaan.

mikä kirja?

Vierailija
13/14 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuislukioissa voi suorittaa myös yksittäisiä kursseja. Googleta.

Vierailija
14/14 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuislukioissa voi suorittaa myös yksittäisiä kursseja. Googleta.

Hmm. Pitää tutkia siis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän