Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomioitavaa Huuto.netistä!

Vierailija
27.09.2008 |

Varokaa niitä myyjiä, joiden esittelytekstissä lukee "en vastaa postin virheistä/postin kadottamista lähetyksistä".



Yllättäin näillä henkilöillä myös on niitä negoja, jotka johtuvat "postin virheistä" tai siitä kun paketti on muuten vaan "kadonnut". Kummasti se posti tunaroi vain tiettyjen ihmisten lähetykset...

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni yli 1000 kauppaa, joista suurin osa postitse tapahtunut. Yhtään ei ole hävinnyt, yksi meni kyllä virheelliseen osoitteeseen, mutta sekin lähetys onneksi löytyi!

Vierailija
2/18 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt huuto.netissä ehkä 2000 kauppaa (ollut mukana sen alusta asti eli ehkä 8 vuotta) ja yhden kerran posti on hukannut tuotteen. Ihmettelen, kun jollekin osuu ihan useita postin mokia. Samoin on kyllä myyjän vika, jos tavara rikkuu postissa - kaiken voi pakata idioottivarmasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos posti rikkoo tai kadottaa paketin, niin postin sen pitäisi korvata. En mä ainakaan korvaa mitään, vaikka mulla ei lue sitä erikseen.



Kannattaa tajuta tämä oletusarvo yksityishenkilön ostaessa yksityishenkilöltä. Kuluttajansuojaa ei ole minkäänlaista yksityisen myyjän suhteen ostajalla. Omalla riskillä ostat. Yritysmyyjät on sitten asia erikseen.

Vierailija
4/18 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nämä epärehelliset ihmiset _mainitsevat_ asian.

Vierailija
5/18 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki mahdollinen ytarkasti etukäteen, niin miksei nyt tästäkin?

typerä ostaja jos tollaiseen kauppa kaatuu.

Vierailija
6/18 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

99 % positiivisia palautteita. Vuodesta 2003 lähtien huutiskauppaa tehneenä kaksi lähetystäni on hukkunut. En viitsi ottaa kuitenkaan omasta pussista, kun epärehelliset kauppakunppanit valehtelevat, etteivät ole saaneet tuotetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/18 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä lain mukaanhan se tulee huutajan tappioksi, oli ostaja sitten maininnut asian kuvauksessaa tahi ei.

että nämä epärehelliset ihmiset _mainitsevat_ asian.

Vierailija
8/18 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis näillä kusettajilla on tarve mainita asia ihan erikseen, koska niin tulee todennäköisesti heidän "toimittamalleen" paketille käymään.

Ei tule sitten yllätyksenä ostajalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/18 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on siis postin kuitti ja paketin lähetyskoodokin annettu todisteena ostajalle, niin vika on silti myyjässä vaikka posti perkele hukkaa paketin tai ostaja ei vain "muka" sanut sitä!!???



hajoo nyt ittees siellä vaan kuule ja lopeta koko huutonetistä ostaminen jos kaikki on noin vaikeeta...

Vierailija
10/18 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi kirje on seikkaillut pitkin suomea 3 viikkoa (ei huutonetin tuote). Joten melko harvinaista nuo postin mokat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/18 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jos jotain aion myydä tai ostaa niin varmasti käytän postiennakkoa vaikka maksaakin hieman enemmän sillä silloin ei tule ilmiötä että ei ole tullut lähetys perille. Jos ostaja ei lunasta tulee lähetys takaisin lähetäjälle.

Vierailija
12/18 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostaja ei lunasta tulee lähetys takaisin lähetäjälle.

...ja lähettäjä tietenkin maksaa kulut eli normaalit postikulut plus postiennakkomaksun omasta pussistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/18 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ostaja haluakaan lunastaa paketti apostista, niin siinähän sitten myyjä makselee sen lähettämisestä takaisin.

ja muutenkin ihan turha kiustata myyjää tuollaisilla kiemuroilla ja ylimääräisellä työllä.

palautteet puhukoot puolestaan huutonetissä. muutama negatiivinenkin voi mahtua joukkoon jos paljon muuten tyytyväisiä. ainahanb voi sattu ja tapahtua, ja joukkoon mahtua huijareita puolin ja toisin. posti hukkaa paketteja, se on ikävä fakta.



taidankin heti lisätä tuotteideni kuvauksiin että:

en sitten vastaa jos posti kämmää, pakkaan kyllä kunnolla ja pidät tositteet lähetyksestä tallessa mahdollisia ongelmia varten. ja postiennakolla en sitten lähetä.

ja postituskulut on aina mainittu etukäteen, ne eivät ole neuvoteltavissa.

osta muualta jos ei kantti kestä näitä pykäliä.

Vierailija
14/18 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meidän perheemme asuu nyt ilmeisesti "bermudan kolmiossa" tai sitten postilla on meidän kohdallamme musta-aukko:



Meillä posti tekee todella usein mielenkiintosia jakeluja, esim. lajittelija ei erota saman kadun a B:tä b B:stä, katuosoitteenkin lukeminen menee vähän päästä vähän sinnepäin, ts. -katu ja -kuja ovat sekaisin. Myös postin lajittelijalle on ollut jokin meille tuntematon syy laittaa meille postit, joiden vastaanottajan nimi, osoite eikä mitkään muutkaan seikat viittaa lähellekään meidän osoitetta (välissä on n. 3km). Meille tästä on aiheutunut mm. laskujen perintäkuluja, kuten myös muille sekaannuksen postiavastaanottaville. Meiltä näiden muiden postit viedään henkilökohtaisesti vastaanottajalle, koska kyllästyin vastaanottamaan samaa virhelähetystä sen saavuttua meille kolmannen kerran perätysten. Meidän postiemme kohtalona on useinkin ollut ilmeisimmin väärän vastaanottajan kyllästyminen tilanteeseen, joten he ovat sitten jättäneet postin toimittamatta edelleen...



Arvatkaa mitä postista on tilanteeseen kommentoitu, lukuisten valitusten jälkeen: Tätä nyt sattuu välillä... Suurin syy kuulemma tilanteeseen on ollut pysyvät jakelijan puuttuminen. Normaalisti jakelija myös lajittelee alueensa postit, mutta kun muute tekevät tämän alueen omansa ohessa, lajittelija onkin sitten joku muu... Eikä posti siis aio korvata koituneita kuluja ja vahinkoja mitenkään.



Suuri kiitos Itellalle hyvästä palvelusta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/18 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itellaan tai myyjään niin kannattaa ostaa tuotteet kaupasta ja unohtaa koko huutonetti.

Vierailija
16/18 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän se on tosi kannattavaa myyjälle, kun niitä hupi huutajiakin on!

Itse jos jotain aion myydä tai ostaa niin varmasti käytän postiennakkoa vaikka maksaakin hieman enemmän sillä silloin ei tule ilmiötä että ei ole tullut lähetys perille. Jos ostaja ei lunasta tulee lähetys takaisin lähetäjälle.

Vierailija
17/18 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis näillä kusettajilla on tarve mainita asia ihan erikseen, koska niin tulee todennäköisesti heidän "toimittamalleen" paketille käymään.

Ei tule sitten yllätyksenä ostajalle.

Vierailija
18/18 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi itse karsastan myyjiä, joilla on tyylii sivun verran toimitusehtoja:

"odotan yhteydenottoa kolme päivää, jonka jälkeen tuote menee uudelleen myyntiin ja huutajalle lähtee automaattisesti nega. Maksua odotan 5 päivää, jonka jälkeen laitan negan. Omat tilitietoni tulevat automaattiviestissä enkä ota huutajaan erikseen yhteyttä. Postitan kerran viikossa torstaisin enkä vastaa postin virheistä."



Tulee sellainen olo, että hui kamala, jos vaikka en pääse viikonloppuna nettiin ja maanantaina odottaa nega.



osalle huuto.net tuntuu olevan uskonto ja elämäntehtävä, onneksi useimmille fiksu kanava kierrättää tavaraa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi