Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä teidän mielestä on äitiydessä vaikeinta?

Vierailija
02.05.2007 |

Ja millainen äiti saa teidän kunnioituksen osakseen?

Mulle hankalinta on jakaa vanhemmuus tasapuolisesti miehen kanssa. Helposti esim juttelen kaverille, että " ajattelin ottaa pienimmältä tutin pois ensi viikonloppuna" ja sitten huomaan, että en ole edes keskustellut asiasta miehen kanssa.

Suuresti arvostan yhtä nuorta äitiä, joka on jättänyt väliin kaikki hyvän äitiyden normit: imetyksen, muskarit ja vauvauinnit, pitkän kotihoidon, itsetehdyt soseet. Kuitenkin hänellä on kaikista tapaamistani lapsista kaikkein tasapainoisimmat, terveimmät ja iloisimmat lapset ja tämä äiti osaa olla omassa äidin roolissaan niin eleettömän rauhallinen ja varma. Hän ei takuulla ole ikinä hermostunut mistään lastensa kanssa!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty olemaan sellainen äiti mitä haluaisin.

Vierailija
2/13 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisen lapsen sairaus,

se että mies on valinnut työn perhe-elämän edelle---

romaanin voisin kirjoittaa-

lapset silti ykkönen:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin se, että omat äitiyden kriteerit on niin liian korkealla, että on ollut pakko laskea niitä reippaasti alaspäin ja todeta silti pärjäävänsä samoin kuin lapset.

Vierailija
4/13 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on olla AIKUINEN kun lapsi kiukuttelee/tekee tuhmuuksia.

Vierailija
5/13 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinna palaa tosi nopeasti. Kun osais olla rauhallisempi.

Vierailija
6/13 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompien kanssa vaikein tietää mihin rajat vetää, kun " muutkin saa" ...

Vierailija
7/13 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsyneenä samoista asioista kerta toisensa jälkeen keskustelu alkaa kyllästyttää ja ei millään jaksaisi taas kerran selittää että miksi ei saa kiivetä kirjahyllyyn. yhden kanssa menee mutta kun njiitä lapsia on monta ja kaikille joutuu samat selittämään monta kertaa.

minä ihailen äitejä joilla on todella hyvä side lapseen. siis sellanen jolle lapsi oikeasti puhuu asioista ja joka kuuntelee.

Vierailija
8/13 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joutuu aina olemaan lapsen kanssa, ei ole omaa aikaa eikä saa hitto edes nukkua!

Vierailija
9/13 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen vanhemman tehtävähän on ohjata lasta löytämään se omanlaisensa polku tässä elämässä, tukea niissä asioissa, jotka ovat juuri sille lapselle tärkeitä.

Helppoa olisi vain arvostaa kaltaistaan persoonallisuutta, ja suosia sen omaavia. Hankalampaa on ymmärtää ja tukea erilaisuutta.

Vierailija
10/13 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin jotenkin naivisti, että vaan lapsettomat ovat suvaitsemattomia ja ymmärtämättömiä lasten ja heidän käytöksensä suhteen. Suurin järkytys on ollut, että myös muut äidit, joilla on ns. helppoja kilttejä lapsia ovat niin suvaitsemattomia vilkkaiden lasten suhteen.

Vierailija
11/13 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin nro 15

-myöskin vilkkaiden äiti olen siis

Vierailija
12/13 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta myös se, miten yksin lapsen saamisen jälkeen jäi.

Ja ehdottomasti pahinta on olla ITSE kipeänä, kun lapsi kuitenkin olisi hoidettavana. Ja tietenkin yksin.

Vierailija
13/13 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka saa olla ja kasvattaa. Mitä on ns. normaali? En ole koskaan aikaisemmin kohdannut vastaavaa suvaitsemattomuutta ja vähättelyä. Minua paheksutaan, koska näytän nuorelta (ikää lähemmäs 30 vuotta) ja poikkean ulkonäöllisesti perusmammasta. Mm. kaupassa on vieras nainen (tod. näk. psyykkisesti sairas tosin) alkanut huutamaan ja haukkumaan minua huonoksi äidiksi. Mitään en sanonut tai tehnyt. Onneksi joku tuntematon hänelle aiheesta asiallisesti huomautti ja hän lopetti sairaalloisen sättimisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä