Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanoja, jotka paljastavat sanojan yksinkertaisuuden

Vierailija
22.02.2026 |

Listataan sanoja, joita tyhmät ja yksinkertaiset ihmiset yleensä käyttävät: 

Täysiä

Kommentit (113)

Vierailija
81/113 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bissee, sidukkaa, ottaa mukia, vetää keittoa, lähteä kaatamaan. Kaikki tämmöinen punaniskainen alkoholin ihannointi ja baarikärpästen junttikulttuuri. Fiksut ihmiset ei tilaa ravintolassa mitään jäger-shotteja koko seurueelle. Eikä aamulla jonoteta kaupan oven ulkopuolella, että pääsee ostamaan muovikassillisen halvinta Coop-lageria.

Vierailija
82/113 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanan ruoka taivutusmuodot.

Miten vaikeaa voi olla näin yksinkertaisen suomenkielen sanan kirjoittaminen saati taivuttaminen? Söin ruokaa, meillä oli ruoaksi makaronilaatikkoa.

Se ei ole ruaka, teillä ei ollut ruuaksi, eikä etenkään ruaksi.

Eikä etenkään ruuvi. Ruuveja myydään rautakaupassa. Ne jotka tekee lapsille ruuviksi nakkikeittoa ovat päästänsä sekaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/113 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

V-ttu on ällöttävin sana.

Yhden harrastuspaikan omistaja käyttää v sanaa joka lauseessa niin positiivisessa ja negatiivisessa, ja sitä oli aika kauhea kuunnella kun jokainen keskustelu menee näin 

"Noi tuolit voisi siirtää tuonne nurkkaan."

"No v- -tu niin voiskin!" 

Vierailija
84/113 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pitäskö olla vain yks sana?

Mut mä laitan kokonaisen virkkeen: "Kyllä minä kaikki lait ja asetukset tiedän, katsos, mulla on tässä tällainen valtiotieteellisen tiedekunnan sormus sen todisteena." 

Tai joo, klisee: "Tiedätkö sinä kuka minä olen!" Tiedätkö sinä kuka sulla on vastassa!

Siinähän sitä!

Tai sitten tämä, että joku spurgu pitää itseänsä tyhmempänä sitä joka asuu yksiössä, spurgulla kun on kaksio tai kolmio jossakin syrjäkylän purkukelpoisessa talossa... 

Siinähän sitä.

Vierailija
85/113 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmä tietty sekin, joka tulee potkimaan ja hakkaaman asunnon ovea, kuvitellen sen asunnon oven olevan asukkaan omistama, vaikka tosiasiassa se ovi on tietenkin taloyhtiön omaisuutta, kun kerran asutaan kerrostaloyhtiössä.

Juu!

Sellaista tyhmyyttä!

Vierailija
86/113 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki uhoaminen, 

Mä sanoin sille suoraan, mä oon niin räväkkä, mä oon sellainen leijonaemo, piti taas käydä koululla huutamassa.

Ja kuitenkin kaikki se suoruus on vain huonoa käytöstä ja/tai omaa ymmärtämättömyyttä. 

Vierailija
87/113 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysiä? 

Miten sanoisit "teen ensi viikolla poikkeuksellisesti täysiä työpäiviä, kun tavallisesti olen osapäiväinen" 

Ymmärsit väärin. Täysiä, esim näin:

Se tyyppi löi sitä toista täysiä

Jonne ajoi täysiä tutkaan

Vierailija
88/113 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä koko ketju osallistujineen. Ei yksittäiset sanat mitään paljasta tollot!

Kyllä paljastaa. Näillä palstoila on nimittäin yksi tyyppi, joka ilmaantuu erinäisiin paikkoihin kommentoiden sanalla skitsokyylä!

Siinä se tyhmyys sitten on, siinä skitsokyylä-sanan kirjoittajassa. Eikä se ilmeisesti ole mikään lapsi (ainakaan enää), niin kauan se on näillä palstoilla sitä skitso-sanaa kirjoitellut! 

Skitsokyylä!

Vierailija
89/113 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin käytetyt sivistyssanat. Yksi tyyppi ei tajua sanaa kompensoi, vaan sanoo aina kompleksikoi, herättää myötähäpeää mutta se tyyppi suuttuu jos sille menee neuvomaan mikä on oikea sana. 

Vierailija
90/113 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

V-ttu on ällöttävin sana.

Yhden harrastuspaikan omistaja käyttää v sanaa joka lauseessa niin positiivisessa ja negatiivisessa, ja sitä oli aika kauhea kuunnella kun jokainen keskustelu menee näin 

"Noi tuolit voisi siirtää tuonne nurkkaan."

"No v- -tu niin voiskin!" 

Mun työ"kaveri"...

Minä: "Ei näitä ole mitään järkeä tähän laittaa"

Hän: "On ihan VTUN järkevää, öyhöyh"

Ja muutenkin koko ajan kiroilee. "Täällä on ihan VTUN kuuma" "VTTU missä se holkki on" " VTTU kävin kaupassa" "PRKL" ja semmosta teennäistä ärinää jatkuvasti. Ei jaksa kuunnella, välttelen parhaani mukaan ja odotan et pääsen kokonaan eroon.

Vierailija
91/113 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri-sanan taivuttaminen. Lääkkeet muutettiin ereiksi. (Bongattu täältä.)

Tehdä jotain jonkun toimesta. Se on oikein, mutta ärsyttävää. Sukat pestiin äidin toimesta.

Äiti pesi sukat.

Vierailija
92/113 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä: Tyyppi huutaa kerrostaloasuntonsa wc:ssään "leipasenpa minäkin pari pullaa" ja vetää sitten pytyn, silloin kun jossakin naapuriasunnossa on paistettu pullaa.

Juu, hei. Jos joku pitää tuota huutajaa ok:na, niin...

Ja tuollaisen porukan keskellä onkin sitten todella karseeta asua! Niiltä tulee mitä vaan. Ja kuitenkin talo on olevinaan normaaliin asumiseen tarkoitettu talo... ei mikään mielisairaalan sivuosasto tai vankilan avolaitos. Vankilassa nimittäin on sitten tämä, että siellä avaimettomalla puolella kaltereita oleva yrittää häväistä sitä joka kulkee siellä vapaan kulun puolella... Juu, hei, ihan normityyppejä nämä!

Vierailija
93/113 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki uhoaminen, 

Mä sanoin sille suoraan, mä oon niin räväkkä, mä oon sellainen leijonaemo, piti taas käydä koululla huutamassa.

Ja kuitenkin kaikki se suoruus on vain huonoa käytöstä ja/tai omaa ymmärtämättömyyttä. 

Lisäisin selityksiin sen, että uhoaja ei tiedä itse asiassa maailmasta paljon mitään, toimii ja puhuu pienellä kokemuksella ihmisistä ja maailmasta! Nolaa itsensä vaikka on nolaavinaan jonkun toisen. Ja pahinta on tietysti se, ettei hän sitten koskaan opi pitämään suutaan kiinni.

Vierailija
94/113 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma kansa ensin ajattelu on vaarallista. 

Niin ajatteleva voi tosiaan helposti päästä hengestään.

Vierailija
95/113 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanan TOKI lisääminen joka kommenttiin

Vierailija
96/113 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enään, woke ja antifa haukkumasanoina. Ilmiselvästi  ei ymmärrä millainen ihminen on näiden vastakohta.

Vierailija
97/113 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannin ääntäminen amerikkalaisittain.

Vierailija
98/113 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanan TOKI lisääminen joka kommenttiin

Toki.

Vierailija
99/113 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä-sanan käyttäminen, kun pitäisi käyttää kuka tai joka