Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Herrasmiesmäisyys on kuollut!

Vierailija
22.02.2026 |

Mihin on yhtäkkiä kadonneet miehet, jotka kohtelevat naista kuin prinsessaa? 

Kommentit (121)

Vierailija
101/121 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halusitte tasa-arvoa.

Etkö itse halua?

En. Tasa-arvo on nyt alkanut tarkoittaa toisen sukupuolen halveksuntaa.  Olen kyllästyt siihen, että odotetaan jatkuvasti täydellisyyttä, menestyksekästä uraa, itsenäisyyttä ja kykyä kohdata kaikki elämän haasteet yksin. 

😂😂😂 oletko kuullut lasikatosta? Miten kuvittelet naisten läpäisevän sen ellei olemalla huomattavasti parempi kuin miehet? 

Entä mitäpä luulet niiden miesten, jotka puristelevat naisia persauksista, ajattelevan? Mitä muuta kuin halveksuntaa ja väheksyntää se puristelu on? Et ehkä itse ole moiseen alentunut, mutta ne puristelijat ovat pilanneet kaikkien miesten maineet. 

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Vierailija
102/121 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Herramiesmäisyyden ja holhoavan, henkisesti iholle tulevan ja alaspäin katsovan patriarkaaliseen setämiesmäisyyden ero taitaa olla veteenpiirretty viiva."

Elävästä elämästä: Jonotin kassarivissä ja lähin kassa oli kiinni taempana olevaan tultiin sivulta. Edessäni oleva nainen oli ajatuksissaan puhelimessa ja väkeä virtasi toiselle kassalle. Sanoin ystävälliseen sävyyn: Hei, kannattaisi ehkä siirtyä eteenpäin. Oman elämänsä 4-kymppiseltä voimanaiselta vihainen mulkaisu, metri eteenpäin ja ivallinen "Onko nyt hyvä?". Joo. sori.

Jos olisit sanonut saman miehelle, niin hän ei olisi missään tapauksessa vidduillut takaisin? Niinkö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/121 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen ei ikinä kannata yrittää näyttää naisensa edessä vahvemmalta eikä todellakaan nostaa itseään naisen yläpuolelle koska nainenhan tietysti on ihan samalla tasolla vahvuudessa miehen kanssa vaikka ei saakaan sitä kurkkupurkkia auki.

Jos ihmisellä on nivelreuma, eikä saa kurkkupurkkia auki, niin oletko ihmisarvoasteikolla hänen yläpuolellaan?? 

Vierailija
104/121 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten kusipäisyydelle saatiin tarpeeksi.  Hästäki miesviha meetoo.

Vierailija
105/121 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehen pitäisi olla aina kaikille naisille herrasmies ja kohtelias, jos naiset käyttäytyvät miestä kohtaan turhan usein koppavasti ja nokkavasti?

Vierailija
106/121 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat pilanneet kaiken mikä oli hyvää.

Kuten?

Vierailija
107/121 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten olisi pitänyt pysyä naisina.

Kuka sen päättää, miten naisten tulisi olla? Miksei naiset ITSE saisi päättää jokainen omalta kohdaltaan? 

Vierailija
108/121 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuka sen päättää, miten naisten tulisi olla? Miksei naiset ITSE saisi päättää jokainen omalta kohdaltaan?"

Niinhän naiset ovat päättäneetkin. Ovat tatuoituja rullahuulia ja kumitissejä, jotka sylkevät kirosanoja ja polttavat tupakkaa.

Vierailija
109/121 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kohtelee kyllä naista kuin prinsessaa, jos nainen itse käyttäytyy kuin prinsessa. Ja jos löytää oikean miehen, kaikista ei herrasmiestä saa tekemälläkään. Siihen vaaditaan tietynlainen kasvatus ja asenneilmapiiri jo miehen lapsuudenkodista.

Mutta aika iso osa nykynaisista ei ole prinsessoja todellakaan, enkä nyt puhu vain jostain ulkonäöstä vaan ihan henkisestä puolesta. Halutaan olla kovia ja karskeja, melkein kuin miehiä. Itse olen huomannut, että kun on olen pehmeä ja perinteinen naisellinen nainen, niin kyllä saan herrasmiesmäistä kohtelua osakseni tietynlaisilta miehiltä. Herrasmiehen kanssa olen naimisissakin, koska juuri sellaiset minua viehättävät.

Vierailija
110/121 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies kohtelee kyllä naista kuin prinsessaa, jos nainen itse käyttäytyy kuin prinsessa. Ja jos löytää oikean miehen, kaikista ei herrasmiestä saa tekemälläkään. Siihen vaaditaan tietynlainen kasvatus ja asenneilmapiiri jo miehen lapsuudenkodista.

Mutta aika iso osa nykynaisista ei ole prinsessoja todellakaan, enkä nyt puhu vain jostain ulkonäöstä vaan ihan henkisestä puolesta. Halutaan olla kovia ja karskeja, melkein kuin miehiä. Itse olen huomannut, että kun on olen pehmeä ja perinteinen naisellinen nainen, niin kyllä saan herrasmiesmäistä kohtelua osakseni tietynlaisilta miehiltä. Herrasmiehen kanssa olen naimisissakin, koska juuri sellaiset minua viehättävät.

Tämä. Kohtelisiko nainen miestä kuin kuningasta, jos mies käyttäytyisi kuin katujen kasvatti tai joku sivistymätön tallukka? Niinpä. Se tietynlainen arvostus pitää itse ansaita.

Vierailija
111/121 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Herramiesmäisyyden ja holhoavan, henkisesti iholle tulevan ja alaspäin katsovan patriarkaaliseen setämiesmäisyyden ero taitaa olla veteenpiirretty viiva."

Elävästä elämästä: Jonotin kassarivissä ja lähin kassa oli kiinni taempana olevaan tultiin sivulta. Edessäni oleva nainen oli ajatuksissaan puhelimessa ja väkeä virtasi toiselle kassalle. Sanoin ystävälliseen sävyyn: Hei, kannattaisi ehkä siirtyä eteenpäin. Oman elämänsä 4-kymppiseltä voimanaiselta vihainen mulkaisu, metri eteenpäin ja ivallinen "Onko nyt hyvä?". Joo. sori.

Naisen reaktio vastasi täysin sinun pyyntöäsi. Sinä olit passiivisaggressiivinen ja nainen vastasi yhtä passiivisaggressiivisesti. "kannattaisi ehkä siirtyä"

Vierailija
112/121 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä miehiä on vaikka ovat harvinaisia aarteita. Hyvyys on kaikki kaikessa. 

Vierailija
113/121 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohteliaisuus ei ole kuollut.

Kohteliaisuuksien vastaanottokyky on.

Toksisen feminismin seurauksia saa todeta usein.

Avaa ovi naiselle ja parhaimmassa tapauksessa kiitoksena kuuluu, saan mä itsekin ovet avattua, pil luako pappa metsästää :-)

Kun näet kauniin naisen ja katseesi viivähtää hänen persetrikoissaan tai tyrkyllä olevissa rinnoissaan hieman pidempään saa kuulla olevansa toksinen sika, seksuaalinen häiritsijä.

Jos sanoo naiselle kohteliaisuuden, näytätpä kauniilta tänään, pukusi on upea, vastaanottona saa, olinko siis ennen ruma, eiliset vaatteeniko olivat huonoja ja auta armias jos erehdyt sanomaan, sinä olet laihtunut ja näytät hyvältä, helvetti repeää ja mokastasi saavat kuulla kaikki lähellä olevat korttelin säteellä.

Paras mihin älyttömyyteen olen itse törmännyt, että kun menee naimisiin kauniin, mukavan ja paljon nuoremman aasialaisen naisen kanssa, niin silloin samalla on tullut haukkuneeksi kaikki suomalaiset naiset.

Vierailija
114/121 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit sanonut saman miehelle, niin hän ei olisi missään tapauksessa vidduillut takaisin? Niinkö?

Mies olisi kiittänyt ja sanonut sori.

Vierailija
115/121 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ovat kadonneet naiset jotka käyttäytyvät kuin prinsessa?

Vierailija
116/121 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
117/121 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intersektionaalin ideologian ja sukupuolten välisen vastakkainasettelun yksi monista varjopuolista. 

Vierailija
118/121 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan herrasmies/lady-maneerit

korkealle. 

On uskomattoman tyylikästä nähdä 

ja kokea hienostunut tunneintellektuelli mies.. Harkitseva, kärsivällinen, psyykeltään tasapainoinen. Hän luo kotiin turvallisen, luottamusta herättävän ilmapiirin, jossa nainen ja lapset kukoistavat.

Edellisen parisuhteeni mies osasi olla 

ritarillinen Gent jopa arkimaanantaina.

Hän huomioi minua pienin, suloisin elein.

Sydämenmuotoiset suklaakonvehdit ilman mitään syytä ilmestyivät syliini. Näin mies minut yllätti jatkuvasti. Yksi esimerkki vain.

Sivistyneet miehet handlaavat G-elkeet ikäänkuin luonnostaan, siltä minusta näyttää. Ihan sama, ovatko zetaa vai äksää.

Herrasmies on herrasmies. 

Tunsin tänään hetkellistä ikävää häntä kohtaan. Näitä hetkiä on joskus sunnuntaisin. Huomaan, että näin +40 iässä 

katselemme mieluusti eiliseen; emme enää hurjan pontevina halaja uusia tuttavuuksia 

ja seikkailuja, kuten alle 30 iässä kenties vielä. 

Hyvää iltaa Sinulle tätä lukeva. 🙏

E

Vierailija
119/121 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Naisen reaktio vastasi täysin sinun pyyntöäsi. Sinä olit passiivisaggressiivinen ja nainen vastasi yhtä passiivisaggressiivisesti. "kannattaisi ehkä siirtyä""

Maailma on varmasti ikävä paikka,  kun sen näkee tuollaisten lasien läpi.

Vierailija
120/121 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ovat naiset jotka avaavat haaransa miehelleen aina kun mies haluaa?

Jaa-a. Mä ainakin olin tällanen,  aina halusin miestäni vaikka kohtelu ei ollutkaan mitä toivoin. Mies ei osannut arvostaa. Kyllä ne halut sitten lopulta kuoli mutta kauan siinä meni.