Tyhmin asia mitä olet kuullut väitettävän LAILLISEKSI
CD-levyltä ripatun musiikin kopioiminen esimerkiksi puhelimeen.
CD-levyn saa toki laillisesti ripata koneelle, koska silloin teet kopion alkuperäisestä. Alkuperäisestä saa tehdä OMAAN KÄYTTÖÖN muutaman (eli 2-3 kopiota). Mutta kopiosta et saa tehdä kopiota. Koska ne tiedostot koneella ovat jo kopio, niitä ei voi enää laillisesti kopioida puhelimeen.
Kommentit (16)
että naapurin pihaa saa kuvata jos naapuri ei itse ole pihalla
Pitääkö se sitten ripata suoraan puhelimeen? Onnistuuhan tuokin. Toinen rippaus koneelle ja kolmas kaverille.
Helpompi kyllä suoraan ladata netistä
Vierailija kirjoitti: että naapurin pihalla olevaa eläintä ym. saa kuvata kunhan ei kuvaa itse naapuria
Eläimellä ei ole yksityisensuojaa
toinen on että sanotaan julkisella paikalla saa kuvata kun kyse on kuvan julkaisusta ja sellaista kuvaa josta henkilö on tunnistettavissa ei saa julkaista ilman tämän lupaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: että naapurin pihalla olevaa eläintä ym. saa kuvata kunhan ei kuvaa itse naapuria
et saa kuvata naapurin pihaa koska se on kotirauhan suojaamaaaluetta
Autolla saa ajaa aina ylinopeutta, jos tiellä ei ole muita autoja tai yöaikaan, jolloin liikennettä on vähemmän, niin ylinopeus tai humalassa ajaminen ei ole niin iso rikos kuin päiväsaikaam, jolloin on muitakin liikkujia.
Kaupassa myytäviä lähellä viimeistä myyntipäivää olevan tuotteen varastamisesta ei seuraa mitään koska ne menee muutoin roskiin.
Vierailija kirjoitti: toinen on että sanotaan julkisella paikalla saa kuvata kun kyse on kuvan julkaisusta ja sellaista kuvaa josta henkilö on tunnistettavissa ei saa julkaista ilman tämän lupaa
Jos ei sisällä mitään halventavaa tms sisältöä, saa julkaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: toinen on että sanotaan julkisella paikalla saa kuvata kun kyse on kuvan julkaisusta ja sellaista kuvaa josta henkilö on tunnistettavissa ei saa julkaista ilman tämän lupaa
sinähän et sitä päätä
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö se sitten ripata suoraan puhelimeen? Onnistuuhan tuokin. Toinen rippaus koneelle ja kolmas kaverille.
Helpompi kyllä suoraan ladata netistä
Kaverille? Mitä osaa et ymmärrä termissä yksityinen käyttö?
Vierailija kirjoitti:
Laissa voi olla tälläisiä porsaanreikiä mutta semanttisesti laillinen asia voi olla totuudellisesti moraalisesti laitonta
Kaikkea saa tehdä kunhan ei jää kiinni.
Yllättävän monen mielestä esimerkiksi sammuneen raiskaus on ihan vaan yhdyntää eikä mikään rikos.
Että terveydenhuollossa jos jenkilö menee vaikka sairaalaan sektioon, hönen kehon sisään asennetaan jotain, mistä ei ole sovittu potilaan kanssa, eikä kirjata hänen tietoihin. Hänellä ei tietoa siitä. Vain tekijöillä on. Asiasta koituu suurta haittaa ja onhan järkytyävää kyllä tajuta joutuneensa noin röyhkeiden, vastenmielisten rikosten kohteeksi kun osallisena niitä koulutettuja yhteiskunnan arvostetuissa ja vastuullisissa ammateissa toimivia.
Ex-pomo väitti että työterveys ei kuulu etätyöntekijälle.. Laki kyllä sanoi toista kun osoitin pykälät herralle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sinähän et sitä päätä
En niin väittänytkään. Tuomioistuin sitten viime vaiheessa, jos siihen asti asia menee.
että naapurin pihalla olevaa eläintä ym. saa kuvata kunhan ei kuvaa itse naapuria