Me ollaan menossa sisarusten yhteisille synttäreille. Lahjaongelma...
Toinen näistä sisaruksista on meidän kummilapsi, toinen ei. Me ollaan aina ostettu kummilapsille isommat ja kalliimmat lahjat, kuin muille. Nyt kun mennään tuonne yhteisille synttäreille, niin kehdataanko ostaa selvästi eri arvoiset lahjat vai molemmille samanhintaluokan? Lapset eivät varmasti itse lahjojen rahallisesta arvosta ymmärrä, täyttävät 3v. ja 1v.
Kommentit (5)
samassa kuussa kun ovat. No, me ollaan aina viety isompi lahja kummilapselle ja siskolleen joku kiva pieni juttu tyyliin puuhakirja, nätit sukkikset, barbinvaate tms. Vanhemmat ovat itse jopa pyytäneet näin, siis että jos edes tuomme lahjan toisellekin, niin jotain pientä vain. Mielestäni täysin ymmärrettävää!
kummilapselleni enemmän ja nämä lapset jo paljon esimerkin lapsia vanhempia. Vieraita on paljon ja fiilis kuin jouluna, joten en osaa sanoa, miten tarkasti lapset eron huomaavat. Toisen kummit tuovat pelkästään kummilapselleen
kärjistetty esimerkki: jos 3-vuotias saa lahjaksi timanttikorut ja uuden asun baby bornille, kumpikohan on kivempi..
Lahja pitää valita saajaa ajatellen,mistä tykkää eikä hinnalla pitäisi olla väliä.
eikä kalliit lahjat ole kummiuden ydin vaan läsnäolo.
Luulisin, että näin oletetaankin.
Meillä vietetään kolmen lapsen yhteiset synttäri joka vuosi. En ole oikeastaan koskaan miettinyt mitä lahat maksavat, kunhan jokainen saa jotakin. Joskus olen kysyttäessä pyytänyt kimppalahjaa useamman porukan kesken, kun välillä tuntuu, että hukutaan noihin romuihin.