Li Andersson: Suomen korkea työttömyys herättää ihmetystä EU-tasolla
Suomi on ensimmäistä kertaa koskaan niiden jäsenmaiden joukossa, jossa sosiaaliset indikaattorit ovat punaisella. Tämä johtuu ennen kaikkea meidän heikosta työllisyystilanteesta, mutta myös esimerkiksi siitä, että pienituloisten on niin vaikea päästä terveydenhuoltoon, toteaa Andersson.
Anderssonin mukaan Suomen työttömyysluvut ovat herättäneet paljon huomiota EU-tasolla.
Moni on yllättynyt ja ihmettelee edelleen, voiko tämä pitää paikkaansa.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Li voisi mennä peilin eteen ja vähän miettiä miksi on näin! Hän on ollut nyös vuosien ajan päättämässä Suomen asioista, myös työttömyyteen, työllisyyteen sekä maahanm. liittyvissä asioissa. Mutta mitä hän on tehnyt, lisännyt vain menoja, esim. Opetusministerinä. Avosylin hän on ollut ottamassa tänne köyhää väkeä muualta maailmalta. Hän on itkenyt kovien leikkausten perään, jotka ovat olleet pakollisia edellisen hallituksen jälkeen. Hinnat ovat nousseet hurjasti, joka vie yrityksiä säästöbudjetille, silloin ei ole varaa työntekijöitä palkata. Viime hallituskaudella tempputyöllistämisen keinona paisutettu julkinen talous on ollut valtava menoerä ja työntekijöitä on jouduttu irti sanomaan, kun ei rahat riitä. Ukrainalaisia on tullut Suomeen 90 000, joista suuri osa työttömänä. +muut muuttajat siihen lisäksi, joilla ei ole haluakaan työllistyä. Omassakin väessä on näitä tapatyöttömiä ja hallituksen vastustajia, jotka ova
Edelleen teidän persujen kannattais lukea joskus tilastoja.
Vierailija kirjoitti:
Neljä vuotta sosialistihallitus ja mitä saatiin? Sukupuoli on ilmoitusasia, juostenkustu ylikallis sotehimmeli ja massiivisesti lisää valtiota. Taputapu vassarit ja muut kommarit.
Ok, copypaste jankkaaja trolli.
Vierailija kirjoitti:
Li voisi mennä peilin eteen ja vähän miettiä miksi on näin! Hän on ollut nyös vuosien ajan päättämässä Suomen asioista, myös työttömyyteen, työllisyyteen sekä maahanm. liittyvissä asioissa. Mutta mitä hän on tehnyt, lisännyt vain menoja, esim. Opetusministerinä.
Toisen asteen maksuttomuus oli älyttömän hyvä päätös. Olen ikuisesti kiitollinen siitä Li Anderssonille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neljä vuotta sosialistihallitus ja mitä saatiin? Sukupuoli on ilmoitusasia, juostenkustu ylikallis sotehimmeli ja massiivisesti lisää valtiota. Taputapu vassarit ja muut kommarit.
Kerro mikä lainaamassasi faktassa oli pielessä? Vai etkä pysty onelineri?
Vierailija kirjoitti:
Nyt kolme vuotta oikeistohallitusta, kerrotko mitä on saatu? No valtava työttömyys, rikollisuuden ja kodittomuudesta kasvu, tarkkis, luottoluokituksen lasku, valtion ennätysvelkaantuminen, sosiaalimenojen kasvu yms. Ja jopa heidän sopeutukset, joista niin lesoiltiin, osoittautuivat pannukakuksi. Tämä ehkä siis kaikkein huvittavin osuus. Lol
Siinä onkin saavutusta kerrakseen.
Ja joku siis täälläkin näitä vielä puolustelee? Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmisto on itse ollut aiheuttamassa korkeaa työttömyyttä Suomessa, Suomeen otettu henkilöitä jotka eivät tule työllistymään koskaan ja aiheuttavat vain sosiaali menojen kasvua, eli valtio velkaantuu lisää.
Tämä. Kehitysmaista roudattu liikaa porukkaa.
Li etunenässä rahaa ulkomaille oli haalimassa ja rajan takaa miehiä vastaanottamassa. Maailmanlaajuinen suunnitelma on nostaa vasemmiston kannatus maahanm:jien avulla. Se on tullut selväksi. Harmi, kun oikeisto tämän ymmärsi niin myöhään. Keskusta ei välitä. He hyssyttelevät hiljaa ja esittävät kilttiä " setää". Mielipiteitä ei ole, pelkkiä tyhjiä papereita. Lukekaa Lin juttuja, niin ymmärrätte.
Li on europarlamentissa, ei eduskunnassa, arvon höperö. Ei siis päätä täällä mistään.
Vierailija kirjoitti:
Orjuus pitäisi palauttaa käyttöön niin voitaisiin myydä nuo kaikki tänne eksyneet turhakkeet, saataisiin isot rahat.
Velvoitetyöt työttömille ilman palkkaa ovat orjuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hevosen ja virtahevon risteytymä.
Kun persu ei osaa kumota argumenttia alkaa ala-aste tasoinen nimittely.
Tyypillistä vassaritouhua.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmisto on itse ollut aiheuttamassa korkeaa työttömyyttä Suomessa, Suomeen otettu henkilöitä jotka eivät tule työllistymään koskaan ja aiheuttavat vain sosiaali menojen kasvua, eli valtio velkaantuu lisää.
Tämä on täysin totta, mutta Suomesta on myös kadonnut hurja määrä työpaikkoja koko 2000-luvun ajan.
Minä uskon että työttömyysluvut ovat korkeat koska tilastot kertovat niin. Minua kiinnostaisi kuitenkin tietää että millaisia nämä työttömät keskimäärin ovat, eli missä päin Suomea työttömyyttä on suhteessa eniten ja millaisilla asuinalueilla, mikä on näiden työttömien ikäjakauma, koulutustaso ja kulttuurillinen tausta. Olen itse kolmekymppinen pohjalaistaustainen ja asun Helsingin seudulla. Omassa tuttavapiirissäni työttömiä ei ole melkein ollenkaan.
Kun joskus näkisi todisteet siitä, että "vasemmisto on syypää maahan tulijoihin". Kun kuitenkin syypää on lakipykälät joihin Suomi on sitoutunut.
Euroopan unionin lainsäädäntö, YK:n pak olaissopimus ja Euroopan ihmisoikeussopimus. Ne on ne syyt.
Vierailija kirjoitti:
Lin touhut eu:ssa ihmetyttävät monia suomalaisia, äänestää vielä rikollista tuomion saanutta jatkoon, hyi helvata.
Ketä? Äänestää ainakin europarlamentissa aina Ukrainan tuen puolesta, kuten muutkin sen ryhmän suomalaiset jäsenet, toisin kuin jotkin sen ryhmän put inistit.
Oletko se put inisti-trolli, joka haukkuu täällä koko ajan Ursulaa?
Vierailija kirjoitti:
Hevosen ja virtahevon risteytymä.
Olen ilmoittanut tämän asiattomaksi mutta se vain saa lukijoilta ylänuolia edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon että työttömyysluvut ovat korkeat koska tilastot kertovat niin. Minua kiinnostaisi kuitenkin tietää että millaisia nämä työttömät keskimäärin ovat, eli missä päin Suomea työttömyyttä on suhteessa eniten ja millaisilla asuinalueilla, mikä on näiden työttömien ikäjakauma, koulutustaso ja kulttuurillinen tausta. Olen itse kolmekymppinen pohjalaistaustainen ja asun Helsingin seudulla. Omassa tuttavapiirissäni työttömiä ei ole melkein ollenkaan.
No on nyt outoa jos et tilastoja osaa lukea. Eniten työttömyys on lisääntynyt Itä-Suomessa. Etelä-Pohjanmaalla toki vähemmän koska eihän esimerkiksi itärajan sulkeminen juurikaan sinne vaikuta ja toisaalta sieltä muutetaan herkästi pois jos ei ole töitä.
OrpoPurra teki pätkätöiden teosta kannattamatonta luoden työllistymisen esteitä. Kokoaikatöitähän ei juuri ole tarjolla niille yli 350 000 OrpoPurra-työttömälle, jotka hakevat vajaata 30 000 pätkätyöpaikkaa, joista suuri osa MOTin mukaan vielä olemattomia.
Vierailija kirjoitti:
OrpoPurra teki pätkätöiden teosta kannattamatonta luoden työllistymisen esteitä. Kokoaikatöitähän ei juuri ole tarjolla niille yli 350 000 OrpoPurra-työttömälle, jotka hakevat vajaata 30 000 pätkätyöpaikkaa, joista suuri osa MOTin mukaan vielä olemattomia.
Ei sosiaaliturva voi olla ammatti. Ihan vaan vinkiksi kaikille "ei kannata työnteko kun siitä saa saman kuin tukiaisista" valittajille. Tuollainen julkinen valitus vaan johtaa siihen että näitä lopputilin ottavia rangaistaan entistä isommilla karensseilla.
Jos palkka on liian pieni niin hae enemmän/uusi työ. Siten se ongelma ratkeaa eikä heittäytymällä isolla metelillä elämään tukiaisia ja haukkumalla kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasurilla ei ole muita argumentteja kuin uhriutuminen ja valehtelu. Tosi ylläri /s
Vierailija kirjoitti:
Li on yksi päärikollisista asiassa. Suomalaisten talous ja ostovoima tuhoutuivat pysyvästi 2020-2023 Marin ex viisikko hallinnon aikana kun kaikkien tuotteiden ja palveluiden hinnat ja katteet nousivat kymmeniä ja satoja prosentteja ja tämän valehdeltiin johtuvan 8% inflaatiosta minkä jokainen tajuaa olleen valtavan valheen... ja esimerkkinä sähköyhtiöiden annettiin nostaa sähkösopimusten hintoja 2022 5c/kwh tasolta jopa 50c/kwh tasolle ja tämähän oli suorastaan rikollista toimintaa (tämä vastaa 1000% inflaatiota mitä käytetään ainoastaan banaanivaltioissa ja sellainen Suomestakin tuli 2022)... ja hallinto kaiken lisäksi rakensi vielä sähkön tukimallin rikkaalle eliitille suurella alarajalla ja suurella ylärajalla jotta tuki ei auttaisi tavallisia ihmisiä lainkaan... ja keskusliikkeiden kartellit tekivät aivan vastaavaa rahastusta ilman mitään rajoituksia ja tuotteiden hinnat nousivat 20% -100%... ja polttoaineen hinnan annettiin nousta 2020 1.28 eur/l
Ai iiigorikin ilmestyi ketjuun jankuttamaan 2020-2023 ja yläpeukuttamaan itseään. Se oli kuule se teidän bunkkeritsaari Putin, joka sai sodallaan aikaan energian hinnan nousun.
Vai meinaatko, että Marin päätti koko Euroopan sähkön hinnoista, uunoeinari?
Li vois keskittyä pitämään suomen puolta siellä EU:ssa eikä nostelemaan syytteitä suomea vastaan. Mut eipä siltä voi muuta odottaakaan.
Orjuus pitäisi palauttaa käyttöön niin voitaisiin myydä nuo kaikki tänne eksyneet turhakkeet, saataisiin isot rahat.