Tietääkö kukaan Riihimäestä
Ollaan muuttamassa tässä kuussa Riihimäelle, rakennetaan Pohjankorpeen omakotitaloa. Ja nyt muutetaan pariksi kuukaudeksi siihen lähelle Peltosaareen.
Tiedän, että aluetta sanotaan levottomaksi, mutta pakko tulla sinnepäin, kun miehen matkat kodin ja työmaan välille olisivat kohtuuttoman pitkät, eikä talokaan varmasti edisty edestakaisessa ajossa.
Kiinostaisi siis tuon Peltosaaren palvelut, onko siellä kauppoja tms? Ja jos ei ole, missä käyttte kaupassa, selviänkö ilman omaa autoa? Kiitos!
Kommentit (10)
Jos potilaalla on pää auki, on tolkuttomassa humalassa/ muissa aineissa, voi jo suoralta kädeltä sen sanoa olevan peltsistä.
Jos poliisit tuo paikallista rattia, sekin on peltosaarelainen.
Välillä käy nuoria/ lapsia, jotka viillelleet itseään, hekin ovat melkein poikkeuksetta olleet peltsistä.
Sitten voi käydä ihan ookoo oloinen ja näköinen rouva mahakipujensa takia, ja yllätys yllätys, hän on peltosaaresta ja diagnoosina alkoholipankreatiitti.
Peltosaari todellakin on alkoholisoitunut ja väkivaltainen paikka, varsinkin se kerrostalolähiö siinä kaupan kulmilla. Mieheni on myös työnsä puolesta valitettavan usein tekemisissä peltosaarelaisten kanssa (negatiivisessa mielessä).
Itsekään en riihimäkeläisenä todellakaan liikkuisi siellä yksin myöhään illalla/ yöllä. Asematunnelissakin tapahtuu paljon pahoinpitelyjä, jopa puukotuksia ollut muutama.
siinä se on baarin vieressä. niinkuin on r-kioskikin.
päiväkotikin on siinä samassa sumpussa. sen seinissä on graffiteja.
peltosaaresta ei ole pitkä matka kaupungillekaan, jos ei halua/uskalla siellä asioida.
aika tyly ghetto se on, eikä siellä yksin halua pimeällä liikkua...
En epäile Peltosaaren mainetta mitenkään. Aiemmin elämässäni olen asunut Espoon keskuksessa, Kannelmäessä,Kontulassa, Hakunilassa ja nyt Hämeentiellä Kurvissa, joten ihan rauhallisilla paikoilla en ole ennenkään asunut.
Tuo kauppajuttu vaan on siinä mielessä tärkeä, etten viitsi heti ostaa toista autoa, jos pärjättäisiin jotenkin yhdellä.
Siinä lähellä on tosiaan se kauppa ja kannattaa kävellä se muutama sata metriä ja mennä sinne S-marketiin. Ja eipä ole pitkä matka keskusta K-kauppaankaan.
Kiinnostaa että miksi päätitte muuttaa Riihimäken?
Me perittiin sen verran rahaa, että saatiin kaikki opinto-kulutus- yms lainat maksettua, ja voitiin aloittaa puhtaalta pöydältä. Alettiin miettiä omakotitaloa, mutta eihän Helsinkiin voi rakentaa saati ostaa näillä meidän tavallisen ihmisen tuloilla...alettiin katsella sitten vähän kauempaa, ja Riihimäki ja sen ympäristö alkoi kiinnostaa.
Saatiin 1000 neliön tontti 20 000 eurolla, ja kuitenkin kaava-alueelta. Junarata mahdollistaa kulkemisen joka suuntaan, ja toisaalta tämä Helsingin keskusta ei enää tunnu lapsillekaan hyvältä paikalta kasvaa. Meillä on tänään talon harjakaiset, joten lähdetään kohta Riihimäelle.
Edelleen jos joku haluaa kommentoida, on ihan kiva kuulla kaikkea tietoa Riihimältä, Onko esim jotain vauvakahvilaa, tai muuta mammojen kokoontumispaikkaa?
Neuvolan seinässä on varmaan kaikenmaailman yhteystietoja eli meneppä sinne katsomaan.
Onko Pohjankorvelle sama neuvola kuin Peltosaarella? Näkyisiköhän seurakunnan nettisivuilla nuo kerhot? Tai voihan sinne seurakuntaan tietty soittaakin. Toivottavsti matkat eivät ole kovin pitkiä, kun ei sitä autoa ole, ai niin toimivatko julkiset liikennevälineet kaupungin sisällä miten?
Olen asunut Riihimäellä Jarrumiehenkadulla, Räätykänmäessä Koulutiellä ja Peltosaaressa . Peltosaari oli ihan yhtä hyvä paikka, kuin nämä muutkin.
Peltosaarta yleensä haukkuu ne , jotka ei siellä ole koskaan asuneetkaan.
isossa S-marketissa. Hyvä kauppa ja tosiaan n. 400. m Rautatieasemalta. Peltosaari on -anteeksi vain- kammottava paikka, mutta radan toisella puolella on jo aivan eri meininki.
Ihan pienille lapsille Peltsikka asuinpaikkana varmaan ihan jees, mutta sitten kun alkavat itse liikkua ulkona, niin on kyll suuri vaara, että joutuvat huonoihin porukoihin.
Mä olen asunnut täällä viis vuotta ja olen tykännyt. Kannattaa kesällä käydä tornin baarissa ja maauimalassa.