Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Krapula kuvitus APUA

Vierailija
21.02.2026 |

Ihan hitonmoinen kanuuna. Meinaa olla koko ajan paniikkikohtaus, otin opamoxin (joo, tiedän).

Miten tän fyysisen kamalan olon saa pois?!?

Jääkaapissa ei juuri mitään, oon koittanut juoda paljon enkä ole käynyt koko päivänä kuin kerran pissalla eli kunnon nestehukkakin on. Oksentanut kolmesti ja makasin päivän vessan lattialla.

Kellään neuvoja?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä ryyppää. Ei kannata myöskään ottaa huumeita krapulaan.

Vierailija
22/38 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä vähän lisää huumeita krapulan päälle niin kohta ei ole krapulaa eikä kyllä sinua muutenkaan enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaalassakin kovat krapulat eli deliriumit hoidetaan diapamilla ja sitä annetaan muutenkin vaikka on prosentteja veressä.

Saa sitä kai omaakin järkeä käyttää.

Vierailija
24/38 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä opamox on ihan hyvä krapulalääke, sitä pitää vaan ottaa senverran että nukahtaa. Diapam on tehokkaampi mutta sillä katkaistaa sairaalaolosuhteissa pitkiä putkia. Beetasalpaaja, Bisoprinol vaikka, laskee sykkeen normaalisti etkä pelkää enää kuolevasi, vielä jo saat Buranan pysymään sisällä olet vahvasti voiton puolella.

Vierailija
25/38 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas sentään. Älä ryyppää enää. Itse lopetin vuosi sitten ja olen vasta 20 vuotias. Eipähän tarvitse valittaa krapulasta enää. Sentään teinkin asialle jotain.

Vierailija
26/38 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaalassakin kovat krapulat eli deliriumit hoidetaan diapamilla ja sitä annetaan muutenkin vaikka on prosentteja veressä.

Juu ottakaa vaan ilman lääkärin määräystä huumeita.

Vähän hei eri asia sairaalassa saada lääkkeitä kun ottaa omin päin.

Vierailija
27/38 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien valintojen seurauksia. Ai kamala krapula, en enää koskaan juo. Ja ensi viikonloppuna taas uudestaan.

Vierailija
28/38 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei onneks oo pahoja rapuloita, vaikka juonkin paljo, 700 ml viinaa menee päivässä, niin eilen kuin tänäänkin!

M19

Tuon ikäisenä pystyi juomaan vaikka kuinka ja paljon. Nyt keski-iän ylittäneenä kalenterissa pitää olla parin saunakaljan ottamiseksi mielellään kaksi viikkoa tyhjää että on aikaa toipua takaisin työkuntoon. Viimeisimmästä ottokerrasta on vuosi aikaa eikä tätä freesiä oloa halua edes menettää juopottelun takia.

M 52

Vierailija
29/38 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota piriä.

Vierailija
30/38 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten luulet että opamoxia saa, ellei lääkärin määräyksellä?

Sitä käytetään mm paniikki-ja pelkotiloihin sekä unettomuuteen. Ja AP sanoi paniikkikohtauksia eli määrättyä lääkettä lienee käytetään siihen mihin se on tarkoitettu (eri asia tosin, onko fiksua alkoholilla pahentaa oloaan.)

Vierailija
31/38 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota toinen opamox, siten saat nukuttua. Aamulla olet terve, korkeintaan vähän hutera olo.

Jos tiedät että maksaisi on vielä kunnossa niin sitten toinen lääke. Sitten koitat väkisin ajatella ihan mitä tahansa diipa saapas että pahimmat morkkiksen ja darran aiheuttamat kauhu kuvat pysyisivät loitommalla. Sitten kun tunnit kykeneväsi niin viihteellistä videot voivat myös kuluttaa aikaa jonka paraneminen vaatii. Seuraavanlaista AA-kerhoa en sitten oikeille aluksille suosittele

%3D%3D

Lähteekö kukaan Myhäilevään Matruusiin..? Haha! :D

Vierailija
32/38 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaalaan aina kun tulee paniikki- tai paha ahdistuskohtaus?

Sehän se vasta fiksua on

Vierailija
33/38 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö krapulassakaan tule mieleen että olisi parempia päihteitä mistä ei tule krapulaa. Älytöntä kärsiä nauttimisen takia.

Kato peiliin, olet pössytellyt itsesi jo ihan pihalle.

Vierailija
34/38 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi ihmiset makaa darrassa vessan lattialla, luulis olevan hieman epämukavaa, itse otan ämpärin ja paperia sängyn viereen. Darrajuomaa valmistamaan, jos löytyy sokeria ja suolaa; litra vettä johon sekoitetaan 6 teelusikallista sokeria ja puol teelusikallista suolaa, hörpitään pieniä määriä kerralla. Joskus pahimpina darroina haaveillut pilleristä, jolla sais tajun kankaalle muutamaksi päiväksi, niin pahoja oloja ollut. Tsemppiä aapee, kyllä se siitä ajan kanssa!

Mä en ymmärrä miten ihmiset viitsii juoda jos krapulat on tätä luokkaa.

Vierailija
35/38 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi ihmiset makaa darrassa vessan lattialla, luulis olevan hieman epämukavaa, itse otan ämpärin ja paperia sängyn viereen. Darrajuomaa valmistamaan, jos löytyy sokeria ja suolaa; litra vettä johon sekoitetaan 6 teelusikallista sokeria ja puol teelusikallista suolaa, hörpitään pieniä määriä kerralla. Joskus pahimpina darroina haaveillut pilleristä, jolla sais tajun kankaalle muutamaksi päiväksi, niin pahoja oloja ollut. Tsemppiä aapee, kyllä se siitä ajan kanssa!

Mä en ymmärrä miten ihmiset viitsii juoda jos krapulat on tätä luokkaa.

Ei varmaan yleensä olekaan tai sit ei juo usein.

Vierailija
36/38 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vedä vähän lisää huumeita krapulan päälle niin kohta ei ole krapulaa eikä kyllä sinua muutenkaan enää.

Miksi ihmeessä mä niin tekisin?

Ja kyllä, mulla on opamox ihan reseptillä paniikkikohtauksia varten, kun tuntuu aiheuttavan joillekin kovasti mielipahaa. Eipä niitäkään hirveän useasti onneksi nykyään tarvitse enää.

Vähän parempi oloinen darra Ap

Vierailija
37/38 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jestas sentään. Älä ryyppää enää. Itse lopetin vuosi sitten ja olen vasta 20 vuotias. Eipähän tarvitse valittaa krapulasta enää. Sentään teinkin asialle jotain.

Onnea! Tosi hyvä valinta. 

Vierailija
38/38 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järvenpään sosiaalisairaalasta oli taannoin juttua, olisiko ollut Seura lehdessä. Siellä äärimmäisen alkoholisoituneita potilaita hoidettiin ainakin aiemmin titraamalla, koska suora katko olisi ollut hengenvaarallista.

Kyseessä on lääkärin seuraama erittäin tarkka toimenpide henkilön ollessa tiputuksessa ja fyysisestä tilasta riippuen tarvittaessa myös narkoosissa. 

Alkoholia annostellaan suoraan verenkiertoon erittäin hitaasti jolloin saadaan pahimmat vieroitusoireet ja jopa äkki kuolemanvaaran todennäköisyys vähitellen pudotettua alhaisemmalle tasolle. 

Akuutti hoito vie päiviä jopa viikkoja ja kokonais hoitoaika on kuukausia.