Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkohan mitään eurooppalaista ruokakauppaa mistä pystyisi tilaamaan ruokaa halvemmalla kun suomesta? Esim joku saksalainen vaikka?

Vierailija
21.02.2026 |

Tietääkö kukaan onko mitään nettikauppaa mistä vois tilata suomeen halvalla ruokaa jostain EU maasta?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitoako meinasit tilata ja jauhelihaa?

Vierailija
2/32 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maitoako meinasit tilata ja jauhelihaa?

Mitä tahansa ruokaa mitä saa tilattua, jos joku kylmäkuljetusmahdollisuus on niin noitakin periaattessa voisin tilata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että tulee halvemmaksi. 😂

Vierailija
4/32 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tätä jo tutkaillut useamman vuoden. Kuljetuskustannukset nousee koko ajan. Eipä ole onnistanut.

Vierailija
5/32 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tätä jo tutkaillut useamman vuoden. Kuljetuskustannukset nousee koko ajan. Eipä ole onnistanut.

Postikin kulkee kerran viikossa, maito on jo piimää.

Vierailija
6/32 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin tilaaminen ainakin kannattaa Saksasta (alks.fi), siinä säästyy tosi paljon. Esimerkiksi 40 pulloa viru valgea 40% 500ml mahtuu yhteen pakettiin, yksi sellainen pullo maksaa 5€, joten yhteensä nämä 40 pulloa ovat 200€, ja toimituskulut on 30€ luokkaa, joten 230€ ja 20 litraa viinaa. Suomessa 500ml viinapullo halvimmasta päästä maksaa 20€, eli se tekee yhteensä 800€ 40 pullosta. Säästöt ovat siis 570€.

Vierailija
7/32 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholin tilaaminen ainakin kannattaa Saksasta (alks.fi), siinä säästyy tosi paljon. Esimerkiksi 40 pulloa viru valgea 40% 500ml mahtuu yhteen pakettiin, yksi sellainen pullo maksaa 5€, joten yhteensä nämä 40 pulloa ovat 200€, ja toimituskulut on 30€ luokkaa, joten 230€ ja 20 litraa viinaa. Suomessa 500ml viinapullo halvimmasta päästä maksaa 20€, eli se tekee yhteensä 800€ 40 pullosta. Säästöt ovat siis 570€.

AP puhui ruokakaupoista ei viinakaupoista.

Vierailija
8/32 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin puolelta taitaa olla halvinta ostaa jotain, jos on mahdollisuus. Saksasta meinasin joskus tilata, mutta sekin kauppa on jo nykyään nurin.

Vierailija
9/32 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia olen tilannut amazon.de tulee huomattavan paljon säästöä.

Vierailija
10/32 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskuskartellien gorillat järjestää Bostonin teekutsut, jos moista yrittää.  Eivät halua ketään sotkemaan bisneksiään.

Vierailija
11/32 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte te luuserit kyllä hölmöjä. Että se kuljetus Euroopastako muka tulisi halvaksi 😂. Ruoka ei ole kallista Suomessa. 

Vierailija
12/32 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopas tulee alkoholismi halvaksi.

Vierailija
13/32 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ajatellut perustaa (vielä ajatuksen tasolla!) "nettikaupan" mistä voisi tilata ulkomailta ruokaa. Ongelma on se, että jos olen 'ruokakauppias' tulee likaa sääntelyä/byrokratiaa.

Juttu pitåä toteuttaa niin, että on (esimerkkinä!) Saksalainen firma, joka "poimii" (wolt-tyylisesti) ruuat tilausten mukaa  esim. Lidlistä/Aldista, ja toimittaa paketit kuljetusfirmalla X tänne Suomeen (vs. tilaa kengät Saksasta)

Kun saan homman rullaan, eli menee "lakipykälistä läpi", se mahdollistaa halvan ruua  tilaamisen muulta Suomeen. Kylmäkuljetuskaan ei ole ongelma, mutta alkuun ajattelin "kuivatuotteita". Mutta esim. 1 rekalla saisi kyllä hyvin tuotua, jos kohdentaa että rekka täynnä "ostoskasseja" (=eli laatikoita, osa kylmässä jne.) ja toimitukset esim, ma/KI, ti/TKU, ke/TRE jne, elimkootusti, ei sinne tänne minne sattuu...

Vierailija
14/32 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootte te luuserit kyllä hölmöjä. Että se kuljetus Euroopastako muka tulisi halvaksi 😂. Ruoka ei ole kallista Suomessa. 

On kallista. Lidlissäkin, tänään parmesaani 5, 45€ ja manchego juusto 6,26€.

Vierailija
15/32 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teemu ja luomu? Se tulossa?

Vierailija
16/32 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsin puolelta taitaa olla halvinta ostaa jotain, jos on mahdollisuus. Saksasta meinasin joskus tilata, mutta sekin kauppa on jo nykyään nurin.

Täällä ruotsissa on matsmart.se suosittu kauppa mutta toimitus suomeen tietysti kalliimpaa

Vierailija
17/32 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvia olen tilannut amazon.de tulee huomattavan paljon säästöä.

Saat halvemmalla kuin 1,28e.?  Tuon kahvi paketti maksaa Lidlissä. 

Vierailija
18/32 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelacardilla on kaikki edullista 😳

Vierailija
19/32 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ajatellut perustaa (vielä ajatuksen tasolla!) "nettikaupan" mistä voisi tilata ulkomailta ruokaa. Ongelma on se, että jos olen 'ruokakauppias' tulee likaa sääntelyä/byrokratiaa.

Juttu pitåä toteuttaa niin, että on (esimerkkinä!) Saksalainen firma, joka "poimii" (wolt-tyylisesti) ruuat tilausten mukaa  esim. Lidlistä/Aldista, ja toimittaa paketit kuljetusfirmalla X tänne Suomeen (vs. tilaa kengät Saksasta)

Kun saan homman rullaan, eli menee "lakipykälistä läpi", se mahdollistaa halvan ruua  tilaamisen muulta Suomeen. Kylmäkuljetuskaan ei ole ongelma, mutta alkuun ajattelin "kuivatuotteita". Mutta esim. 1 rekalla saisi kyllä hyvin tuotua, jos kohdentaa että rekka täynnä "ostoskasseja" (=eli laatikoita, osa kylmässä jne.) ja toimitukset esim, ma/KI, ti/TKU, ke/TRE jne, elimkootusti, ei sinne tänne minne sattuu...

Vaikea toi kuljetus, sillä päivämäärät vaihtelee tosi paljon. Et pysty lupaamaan esim ma Turku, ti Tre.

Vierailija
20/32 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jopas tulee alkoholismi halvaksi.

Turha siis ihmetellä ja kadehtia, kun työttömillä on varaa juoda alkoholia. Luullaan, että tuet ovat niin suuria!  Tämä kertoo siitä, että työttöminä on paljon fiksumpaa väkeä kuin työllisissä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi