Millaisia ne teinien kielikurssit Englannissa olivat 80- ja 90-luvuilla?
Olitko itse niillä? Mitä muistoja jäi?
Hirveästi kaikki niistä aina hehkutti.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Ryyppäämistä oli.
Oliks Andrew menossa mukana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ryyppäämistä oli.
Oliks Andrew menossa mukana? EI,
Losissa oli biletettiin Slashin kanssa.
Joku suomalainen julkkis oikeasti oli Axl Rosen kaveri vaihtarina. Molemmat oli taviksia silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ryyppäämistä oli.
Nykyään ryyppääminen ei oo miodikasta enää nuorten keskuudessa. Ainakaan pk-seudulla.
Mutta kaikenlaiset muut pään sekoittavat höpöheinät on muodissa. Tiedän mistä puhun. T. Nuoren äiti
Eikö ollut melkein sääntö että perheen isällä oli seksisuhde kurssitytön kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ollut melkein sääntö että perheen isällä oli seksisuhde kurssitytön kanssa.
Olet sairas. Perheet majoittivat useita kurssilaisia kerralla, se oli bisnestä. Kukaan nuori tyttö ei mitään vanhempia setämiehiä halunnut.
Vierailija kirjoitti:
Dokaamista ja panemista joka päivä.
Taisi olla ne Maltan reissut tällaisia, sehän on ihan bilepaatti koko saari. Englannissa oltiin rauhallisemmin.
Vierailija kirjoitti:
EF taisi olla firman nimi joka niitä järjesti.
Ja STS
Vierailija kirjoitti:
Siellä neitsyydet/poikuudet kyllä lähti.
Mä menin kielikurssille peruskoulun 8-luokan jälkeen. Neitsyys meni vasta 4v myöhemmin.
Olin useammalla matkalla opettajana, muun muassa Brightonissa. Kivoja reissuja olivat, vaikka meillä opettajilla oli kädet täynnä työtä. Meno oli paljon kiltimpåä kuin jutuista voisi päätellä.
olen sen verran nuori etten tiedä noista ajoista, mutta tästä ketjusta muistui mieleen että yksi luokkakaveri oli serkkunsa kanssa 2000-luvun alussa Maltalla tuollaisella eikä ne ainakaan tehneet siellä mitään muuta kuin dokasivat. Muistan silloin ihmetelleeni miksi niiden vanhemmat laittoi rahaa tuollaiseen ja päästi ne sinne kun kumpikaan ei mitään ruudinkeksijöitä olleet ja ainakin minulle matkan tarkoitus oli ihan selvä.
Olin Etelä-Englannin rannikolla ysärin alussa, kiva reissu oli. Asuttiin perheessä, siellä perheen äiti laittoi meille aina lounaan muoviboksiin mukaan, päivät opiskeltiin kieltä ja tehtiin retkiä lähikaupunkeihin. Vikana iltana oli rantabileet, jossa päädyin halailemaan paikallisen pojan kanssa, mutta kilttiä se oli. Äidin kanssa oltiin kirjeyhteydessä. Reissussa oli kielikurssilaisia muistakin pohjoismaista, muistan ainakin ruotsalaisia ja norjalaisia nuoria.