Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tajua tuota taloyhtiön saunavuorosysteemiä

Vierailija
21.02.2026 |

Listaan on merkitty mulle saunomisajaksi 17.30-18.00 ja luulin, että tuo on se aika, jonka saan käyttää saunaa (kahden pesu- ja pukuhuoneen systeemi, yksi sauna) ja sen jälkeen vielä käydä suihkussa rauhassa. Klo 18.17 tulikin naapuri rynkyttämään aivan raivona pukuhuoneen ovea, kun istuin siellä kuivattelemassa ja huusi pää punaisena, että olen yliajalla. Tekee mieli perua koko hiton saunavuoro nyt.

Kommentit (148)

Vierailija
61/148 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä varataan äpillä saunavuoro esim. 18-19. Täytyy näppäillä koodi oveen 18, ennen ei pääse.

Entä jos näppäilee koodin oveen 19?

En ole kokeillut mutta en usko että pääsee. Seuraavalla aika 19-20.

Ei pääse

Vierailija
62/148 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään on hyvin vaihtelevia ajanvarauskäytäntöjä. Minullekin on tuttua kahden pukkarin saunavuorosysteemeistä se, että aika varataan koko tunniksi. Sitä ei ole sanottu erikseen missään, että vain ensimmäinen puoli tuntia ajasta on saunomiseen, kun oletetaan, että kaikkihan sen tietävät valmiiksi? Mielestäni pitäisi olla selvää, ettei saunomisajan jälkeen jäädä pesuhuoneeseenkaan enää, kun seuraavalla on saunomisaika. Tuntematon naapuri oven takana suihkussa, kun itse yrittää rentoutua viikon rasituksista saunan lauteilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/148 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moneltako tuon rynkyttäjän vuoro siis oli? 

Sitä mä en huomannut järkytykseltäni katsoa, mutta oletin, että 18.30 olisi tullut vasta seuraava saunoja.

Ap

Ehkä se 18.30 saunoja ajatteli, että pääsee 18.15 riisuutumaan ja peseytymään, että pääsee tasan 18.30 saunaan. Puolen tunnin saunasta ei halua nipistää, kuten itsekin sanoit.

Sinänsä huvittavaa raivota sinulle, kun sinä olet yliajalla ja hän itse ihan yhtä lailla etuajalla. 

Ehkä kannattaa jatkossa poistua 18.15, niin pääsee sen pukkarin seuraava saunailija valmistautumaan.

Miksi ihmeessä antaisin vartin omasta peseytymis- ja pukeutumisajastani naapurille? Miksei hän voi vaan tulla silloin, kun hänen vuoronsa alkaa?

Ap

Vierailija
64/148 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näköjään on hyvin vaihtelevia ajanvarauskäytäntöjä. Minullekin on tuttua kahden pukkarin saunavuorosysteemeistä se, että aika varataan koko tunniksi. Sitä ei ole sanottu erikseen missään, että vain ensimmäinen puoli tuntia ajasta on saunomiseen, kun oletetaan, että kaikkihan sen tietävät valmiiksi? Mielestäni pitäisi olla selvää, ettei saunomisajan jälkeen jäädä pesuhuoneeseenkaan enää, kun seuraavalla on saunomisaika. Tuntematon naapuri oven takana suihkussa, kun itse yrittää rentoutua viikon rasituksista saunan lauteilla.

Milloin sitten on tarkoitus peseytyä? Puoli tuntia saunassa ja sen jälkeen puoli tuntia pukuhuoneessa?

Ap

Vierailija
65/148 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoista on sekin jos saunavuoro on puoli tuntia. Se on tosi lyhyt aika. Tunti tai 45 minuuttia olisi jo paljon parempi.

Se on lyhyt, joten siitä ei haluaisi nipistää peseytymiseen yhtään minuuttia.

Ap

Voi luoja. Ei se saunavuoro ole vain löyöyhuoneen käyttövuoro vaan koko saunatilan käyttövuoro. 

Vierailija
66/148 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä mä en huomannut järkytykseltäni katsoa, mutta oletin, että 18.30 olisi tullut vasta seuraava saunoja.

Ap

Ehkä se 18.30 saunoja ajatteli, että pääsee 18.15 riisuutumaan ja peseytymään, että pääsee tasan 18.30 saunaan. Puolen tunnin saunasta ei halua nipistää, kuten itsekin sanoit.

Sinänsä huvittavaa raivota sinulle, kun sinä olet yliajalla ja hän itse ihan yhtä lailla etuajalla. 

Ehkä kannattaa jatkossa poistua 18.15, niin pääsee sen pukkarin seuraava saunailija valmistautumaan.

Miksi ihmeessä antaisin vartin omasta peseytymis- ja pukeutumisajastani naapurille? Miksei hän voi vaan tulla silloin, kun hänen vuoronsa alkaa?

Ap

Hänen vuoronsa alkoi 18:00. 

Vierailija
67/148 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella lyhyt vuoro. Meillä on tunti ja vuorojen välissä tyhjää. 

Vierailija
68/148 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoista on sekin jos saunavuoro on puoli tuntia. Se on tosi lyhyt aika. Tunti tai 45 minuuttia olisi jo paljon parempi.

Se on lyhyt, joten siitä ei haluaisi nipistää peseytymiseen yhtään minuuttia.

Ap

Voi luoja. Ei se saunavuoro ole vain löyöyhuoneen käyttövuoro vaan koko saunatilan käyttövuoro. 

Mikä järki on pitää jatkuvasti jompaakumpaa pesuhuonetta ja pukuhuonetta tyhjillään? Eikö kahden pesuhuoneen systeemissä ole se idea, että siellä voi koko ajan olla yksi tyyppi saunomassa ja toinen pesemässä? Muutenhan voisi jättää toisen pesuhuoneen kokonaan pois käytöstä.

Ap

Vierailija
69/148 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hänen vuoronsa alkoi 18:00"

Tämä, jonka vuoro alkoi klo 18 oli jo saunassa, ei rynkyttämässä ovia.

Ap

Vierailija
70/148 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin sitten on tarkoitus peseytyä? Puoli tuntia saunassa ja sen jälkeen puoli tuntia pukuhuoneessa?

Ap

Kysy isännöitsijän toimistolta tai asukasedustajilta. 

Vierailija
71/148 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja luulis, että jossain saunassa tai talon nettisivuilla on ohjeet. Ja jos on itse varannut pikavuoron, niin sekin on hyvä tiedostaa. 

Vierailija
72/148 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kysy isännöitsijän toimistolta tai asukasedustajilta. 

Niin aion tehdäkin.

Ap

Vierailija
73/148 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Jos ohjeissa lukee, että 15 min pukuhuonetta 1/2 tunnin saunasuihikuajan molrmmin puolin? Kai siellä.jotkut kitjalliset ohjeet on? 

Vierailija
74/148 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sauna uoro 17.30-18.00 niinpukkariaika on 17.15-18.15 siis yksi tunti ja sen 18.30-19.00 saunoja. Vuoro on 18.15-19.15

Vierailija
75/148 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua haittaa kun olen peseytymässä vaikka joku jo on lauteilla heittämässä löylyä. Välissähän on ovi ja ovessa haka pesuhuoneen puolellA.

Luulen että tässä puhutaan pukuhuoneesta kun tarkoitetaan pesutilaa ja pukuhuonetta.

Olen lauteilla enintään  10 minuuttia.  Mies vaikka mökin puusaunassa vihdan kanssa , pehmeä lämpö, istuu tunninkin  välillä käyden kuistilla ei sähkösaunan kuivassa lämmössä ole juurikaan kymmentä minuuttia kauemmin.

Vierailija
76/148 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa saunoa, niin asunto omalla saunalla TAHI sitten käyttää uimahallin saunaa. Ei tuota likaista taloyhtiön saunaa ja saunavuoroja jaksa hullukaan.

Vierailija
77/148 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän puoli tuntia riitä mihinkään.

Vierailija
78/148 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa saunoa, niin asunto omalla saunalla TAHI sitten käyttää uimahallin saunaa. Ei tuota likaista taloyhtiön saunaa ja saunavuoroja jaksa hullukaan.

Likaista? Meidän taloyhtiössä sauna pestään kerran viikossa.

Vierailija
79/148 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos ohjeissa lukee, että 15 min pukuhuonetta 1/2 tunnin saunasuihikuajan molrmmin puolin? Kai siellä.jotkut kitjalliset ohjeet on?"

Ei ole mitään ohjetta. Ja mun logiikalla vuoro alkaa silloin, kun sen on merkitty alkavan. Eli toisessa pukkarissa tasatunnein ja toisessa puolikkailla tunneilla.

Ap

Vierailija
80/148 |
22.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos ohjeissa lukee, että 15 min pukuhuonetta 1/2 tunnin saunasuihikuajan molrmmin puolin? Kai siellä.jotkut kitjalliset ohjeet on?"

Ei ole mitään ohjetta. Ja mun logiikalla vuoro alkaa silloin, kun sen on merkitty alkavan. Eli toisessa pukkarissa tasatunnein ja toisessa puolikkailla tunneilla.

Ap

Eli olit itse yliaikaa ja seuraavan olisi pitänyt päästä jo tasalta sisään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi