Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomessa sallitaan olematon tai heikko kouluttautuminen?

Vierailija
21.02.2026 |

Vammaiset ja sairaat tietysti eri asia, mutta miksi sallitaan aikuisten ihmisten olla kouluttautumatta, kun töitä ei silloin mitenkään voi löytää?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmistä on vaikea pakottaa. Nyt jonoppivelvollisuuden pidentäminen on asettanut kohtuuttomia paineita oppilaitoksille, joihin tulee ainesta, joka on koululle pelkkä taakka.

Sairaus/vammaisuus on toinen juttu, toinen on se, että normaaliälyn alaportailla oleva on oikeasti liian tyhmä mihinkään tavanomaiseen koulutukseen. Amisten taso on pitänyt näiden takia laskea apukoulutasolle.

Vierailija
2/12 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmistä on vaikea pakottaa. Nyt jonoppivelvollisuuden pidentäminen on asettanut kohtuuttomia paineita oppilaitoksille, joihin tulee ainesta, joka on koululle pelkkä taakka.

Sairaus/vammaisuus on toinen juttu, toinen on se, että normaaliälyn alaportailla oleva on oikeasti liian tyhmä mihinkään tavanomaiseen koulutukseen. Amisten taso on pitänyt näiden takia laskea apukoulutasolle.

Sosiaaliturva pitäisi sitoa oikean työkykyyn ja osaamiseen. Jos ei osaa yhtään mitään, ei pitäisi saada juuri mitään tukiakaan. Joku yhteisöllinen asuminen ja siellä ruokailu riittää tuollaisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidemmän päälle kouluttautuminen suoraan kortistoon ei ole kenellekään kustannustehokasta. Valmistun nyt keväällä insinööriksi alalle, josta 4v sitten sanottiin jokaisen pääsevän töihin. Minulla on työpaikka, mutta yllättävän suuri osa valmistuu työttömäksi. 

Vierailija
4/12 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kato niin että työ opettaa miestä, ei sitä missään kalvosulkeisissa opita.

Vierailija
5/12 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidemmän päälle kouluttautuminen suoraan kortistoon ei ole kenellekään kustannustehokasta. Valmistun nyt keväällä insinööriksi alalle, josta 4v sitten sanottiin jokaisen pääsevän töihin. Minulla on työpaikka, mutta yllättävän suuri osa valmistuu työttömäksi. 

Valmistutko korkeasaaresta? Se on kyllä todellinen koulutushuijaus. En ymmärrä miksi paikkoja ei vähennetä.

Vierailija
6/12 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi ajetaan nyt alas

Vierailija
7/12 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kato niin että työ opettaa miestä, ei sitä missään kalvosulkeisissa opita.

Ei siellä sohvallakaan mitään opi. Inhottavaa, että maksamme sohville järjettömät maarät tukia, jotka voitaisiin välttää, jos nämä istujat menisivät kouluun. 

Vierailija
8/12 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaaliturva pitäisi sitoa oikean työkykyyn ja osaamiseen. Jos ei osaa yhtään mitään, ei pitäisi saada juuri mitään tukiakaan. Joku yhteisöllinen asuminen ja siellä ruokailu riittää tuollaisille.

no haista sinä vitt'u. Minulla on fyysisen sairauden takia olematon työkyky, mutta ei minun älykkyydessä mitään vikaa ole. Mene itse leirille.

Vierailija
9/12 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulutus on täysin turhaa, jos ei ole suhteita.

kunnon työpaikkoihin ei pääse ilman suhteita. mäkkärin  kassalle pääsee kyllä ulkonäöllä, mutta siellä ei tarvita koulutusta.

Vierailija
10/12 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kunnon työpaikkoihin ei pääse ilman suhteita. mäkkärin  kassalle pääsee kyllä ulkonäöllä, mutta siellä ei tarvita koulutusta.

Suhteet luodaan itse.

Vierailija
11/12 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhteet luodaan itse.

Tämä. Yleensä suhteet luodaan siellä kouluissa, yliopistoissa, opiskelijatoiminnoissa ja harrastuksissa. Käydään osakunnissa ja tehdään ainejärjestön tilikirjanpitoa jne. Sillä tavalla niitä suhteita luodaan. 

Vierailija
12/12 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaalaisille yksityisellä sektorilla on paremmat aihiot kuin julkisella puolella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi