Nuukailuketju
Toivoisin tähän ketjuun ei niinkään yleisiä säästövinkkejä ja mielipiteitä niistä. Ihan vaan tavallisen elämän keskellä toteutettua hyvän mielen nuukailua ja käytännössä koeteltua kekseliäisyyttä.
Ilahtumista yllätyssäästöstä tai jokin hoksaus, minkä teit koska nuukailit ja versiosi on oikeasti yhtä hyvä ja toimiva.
Ei siis mitään typerää elämänlaatua huonontavaa saituutta, ei pihiyttä vaan normaalia, mukavaa ja järkevää elämää.
Itse olen keskituloinen ihminen, en ala käyttämään tyyliin surkeaa vessapaperia tai kahvia enkä jouda enkä haluaisikaan seistä ruokajonossa tai väijyä jotain ilmaista kahvitarjoilua.
Mutta ilahdun, kun joku on fiksu ja tekee asioita vähän fiksummin. Tai joku on hyvä ideoimaan käytännön juttuja. Toivottavasti saatte kiinni.
Kommentit (47)
Sekoitan jotain kalliimpaa kahvinpurua Emilia-halpikseen. Moni vaaleapaahto on yksinään vaisua maultaan.
Vierailija kirjoitti:
Liimasin fairy purkin suuaukon umpeen ja sitten kaiversin siihen uuden pienemmän reiän. Iso fairy tulee kestämään minulla nyt ainakin 3 vuotta.
Mulla on tiskiaine laimennettuna suihkepullossa. Asunnossa on tiskikone, joten tuosta on kätevä suihkauttaa kun tulee jotain käsintiskattavaa.
Siriina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liimasin fairy purkin suuaukon umpeen ja sitten kaiversin siihen uuden pienemmän reiän. Iso fairy tulee kestämään minulla nyt ainakin 3 vuotta.
Mulla on tiskiaine laimennettuna suihkepullossa. Asunnossa on tiskikone, joten tuosta on kätevä suihkauttaa kun tulee jotain käsintiskattavaa.
Ei tuossa juuri säästä. Itselle lähinnä käytännöllisyystekijä "suihkepullotiskiaineen" käyttäminen.
Vierailija kirjoitti:
Sekoitan jotain kalliimpaa kahvinpurua Emilia-halpikseen. Moni vaaleapaahto on yksinään vaisua maultaan.
Tai sitten juo kahvin sijaan vettä? Kahvi on oikeasti todella kallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolita tiskiainetabletit! Puolikas riittää ihan hyvin, kunhan astiat on hyvin esihuuhdeltu.
"hyvin esihuuhdeltu".
Eli ENSIN tiskaat astiat käsin ja laitat sit tiskikoneeseen jotta säästäsit 5 cnt pesuainekuluissa.
Tietysti astiat esihuuhdellaan! Kuka haluaa oikeasti kipata biojätteensä astianpesukoneeseen?
Biojätteet ei kuulu viemäriinkään, vaan toki ne kipataan roskiin jos sellaisia on jäänyt.
Miten kippaat haarukan piikkien väliin jääneen riisinjyvän? Ei tuollainen lähde kuin huuhtomalla. Ja koneen suodattimet menee tukkoon nopeasti, jos sinne laittaa pyörimään perunamuusin ja kastikkeen roippeet, ei
Kopautan haarukan bioastian reunaan. Yleensä haarukan piikkien väliin ei jää mitään, ruoka menee suuhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutin mikkelistä helsinkiin. Mikkelissä oli palkka murto-osa nykyiseen.
Ja vuokra ja asuntojen hinnat tuplat Mikkeliin verrattuna, eli tilanne +-0
Ja sitten katse palveluihin.
Mikkelissä on kaikki palvelut, mitä tarvitsen ja paljon muuta.
niin jos ei tarvitse erikois sairaanhoitoa tai matkustaa minnekkään jne.
Yksinkertainen vinkki on se että älä tuhlaa rahoja, käytä rahat vain pakollisiin elåmisen kuluihin.