Paljonko olet valmis laittamaan rahaa koiran ell-kuluihin?
Ja mikä määrää rajan ettet enää hoida, raha vai ennuste?
Kommentit (28)
Ne hoidetaan, jotka pystytään hoitamaan. Tosin ikinä enää en koiraa ota sen jälkeen kun nykyinen seniorikoirani on tullut tiensä päähän. Vakuutus on, mutta senkin ehdot on huonontuneet ja hinta kallistunut vuosien varrella. Ensimmäiset 10 vuotta vakuutus oli turha, hammaskiven poistoja ja rokotuksiahan se ei korvaa. Nyt muutamana vuotena kulut olleet yli vuotuisen korvausmaksimin.
Vierailija kirjoitti:
Kun koiran ottaa niin maksetaan mitä pitää. Voi johonkin selkäleikkaukseen mennä paljonkin, mutta koira on omistajansa armoilla. Ei ihmistäkään tapeta välilevyn pullistuman takia.
Leikkaus ei kuitenkaan takaa että eläin eläisi kivuttomasti ja toipuminen on hyvin pitkä sekä uusiutumisen vaara iso. Pitää varoa leikkejä, juoksemista, hyppimistä, kaikkea koiran mielestä kivaa siis. Itse kallistun sille kannalle että päästän kaverin pois mieluummin kuin annan leikellä.
Sen mitä täytyy, mutta vain jos sillä rahalla voi ostaa koiralle elämisen arvoista aikaa. En esimerkiksi nähnyt mitään järkeä aloittaa syöpäsairaalle koiralle sytostaatteja kun eläinlääkärin arvio oli että niiden kanssa kymmenvuotias koira elää ehkä puoli vuotta pidempään ja todennäköisesti voi koko ajan enemmän tai vähemmän huonosti.
Toiselta leikkautin selän kun oli vasta kolmevuotias ja se eli vielä kymmenen hyvää vuotta sen jälkeen. Kaikkineen maksoi jonkun 5000 euroa, mikä teki kyllä ison loven säästöihin, mutta oli silti sen arvoista.
Mä olen aina ostanut terveen koiran siitokseen(tutkin aina sukutaulun) Jos siinä on vika, ettei kelpaisi jalostukseen, en pitäisi sitä esim.purentavika ja en pitäisi allergista koiraa jolle joutuu syöttämään allergiaruokaa. Mitään hankalia sairauksia en lähtisi hoitamaan esim sokeritautia enkä teettäisi sille lonkkaleikkausta. Kaikkea muuta harmitonta hoidatan kyllä kuten nenäpunkit. Progetestit maksan. Keisarinleikkaukset maksan oli arki tai pyhä. Ja jos koira syö rotanmyrkkyä, niin vien teholle. Onneksi on olleet nämä rodut terveitä(metsästyskoiria) ja aina olen saanut ostettua terveen koiran siitokseen. Jos koira on jo vanha ja siihen on tullut pahemmanlaatuista vikaa, niin lopetan,a
Jos koira tulisi täysin kuntoon ja saisi sillä useita elinvuosia, niin rajani olisi 10 000 euroa... Mulla on pieni rescuekoira.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän koirilla on vakuutukset. Vakuutusmaksut noin 1600 vuodessa. Sen päälle maksamme mitä tarvitaan. Ylärajaa ei ole.
Voi myssyn tyhjyys.
Tuollaista on suomalaisten taloudenpito, raha-asiain hoito ja rahan arvon ymmärrys:
"Ylärajaa ei ole", kuinka paljon KOIRAAN (Sic!) haaskataan rahaa!
No hope for You.
Jamppa - Perussälli
Minun taloudenpito ja ymmärrys on varsin korkealla tasolla ainakin pääoman ja sen tuoton suhteen. Että se siitä.
Edellinen
Oli koira kulut nolla, oli nääs iohan ilman kusipää päteviviä lääkäreitä hyvin pärjäsivät ja ihmisetkin olivat terveempiä ennen höpölöpö tauteja.