Onko sinun lähipiirissä vielä paljon suuria ikäluokkia elossa eli 1945-1950 syntyneitä?
10 vuoden sisällä miltei kaikki heistä ovat kuolleet. Hyvin harva elää enää yli 90-vuotiaaksi. Eli paljon hautajaisia tiedossa.
Meidän suvussa on suurin piirtein puolet heistä vielä elossa, puolet kuolleet viime vuosina.
Kommentit (60)
Vanhempani ovat terveitä ja aktiivisia syntyneitä 40 luvulla
Mieheni isoisä superstara 95 vee
Äitini,syntynyt 1930,vieläkin porskuttaa 💕💕
On kuule vielä 1930-luvullakin syntyneitä elossa.
Suurin osa eli noin 30. Nämä siis sukulaisiani. Edellisestä sukupolvesta enää yksi eli isäni, joka täytti joulukuussa 96v.
Nykyään on ihan tavallista elää yli 90-vuotiaaksi eikä satavuotiaskaan ole mikään harvinaisuus. Suuren ikäluokan edustaja voi elää vielä pari vuosikymmentä.
Oma lähisukulainen on syntynyt 1931 ja on vielä melko voimissaan...
Vierailija kirjoitti:
Niin onkin, mutta he ovat aivan selkeää vähemmistöä.
Katsokaapa joskus huviksenne, kuinka paljon väki vähenee noissa ikäpyramideissa. Lähemmäs sadan vuoden ikäisiä on vain muutama sata ihmistä viisimiljoonaisesta kansasta.
Tuolta väliltä on kaikki vielä elossa. Muutama 30-luvun lopulla tai 40-luvun alussa syntynytkin. Miehen puolelta kuollut kaksi ja samoin omasta suvusta kaksi 40-luvun alussa syntynyttä.
Vierailija kirjoitti:
Ja 1920-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Pelkästään Helsingissä asuu noin 600 vuonna 1930 syntynyttä henkilöä. Kasvu on ollut melkoista, sillä heitä on nyt elossa koko Suomessa 1/3 enemmän kuin vuonna 1920 syntyneitä oli 10 vuotta sitten.
Mun isä on syntynyt 1947. Niillä v 1966 ylioppilailla on luokkakokous nyt keväällä. Noin puolet on kuollut.
Suomessa suurin yksittäinen syntymävuosittainen ikäluokka on ollut vuonna 1990 syntyneet, joita oli viimeisimpien tietojen (elokuu 2025) mukaan lähes 79 000, mutta myös 1990-luvun alun vuodet (1990, 1992) ovat kärjessä;
Eläkeläisissä on monta pienempää ikäluokkaa, joten he ovat yhdessä suuri ryhmä, mutta ei heistä mikään ryhmä ole suurin ikäluokka.
Edeltävä ikäpolvi eli 20-lukulaiset menneet, mutta kaikki muut porskuttaa. Viimeisenä kuoli mieheni mummu 99-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsokaapa joskus huviksenne, kuinka paljon väki vähenee noissa ikäpyramideissa. Lähemmäs sadan vuoden ikäisiä on vain muutama sata ihmistä viisimiljoonaisesta kansasta.
Yli 100-vuotiaitakin on yli 1000 henkilöä ja heidänkin määräänsä itse asiassa lisääntyy koko ajan.
Mun mummo on syntynyt 1940 ja on erittäin hyvässä kunnossa! Iloinen elämänasenne ja säännöllinen liikunta on pitänyt hänet nuorena. Tiedän monia 60 luvulla syntyneitä, jotka on heikommassa kuosissa.
Ei meillä olisi eläkepommia, jos nuo ikäluokat olisi jo kuopattu. Mutta kun heidän lisäkseen elää edelleen jopa 1920-luvulla syntyneitä.
Mulla paljon 1940-luvulla syntyneitä sukulaisia, koska mun molemmila vanhemmilla oli paljon sisaruksia. Lähes kaikki ovat hyväkuntoisia ja virkeitä eläkeläisiä, jotka harrastaa ja matkustaa ja nauttii elämästään. Lähes 100-vuotias mummo sen sijaan joutui jo muuttamaan palvelutaloon heikentyneen terveyden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2023 ollut 1153 satavuotiasta. Satavuotiaiden määrä kasvaa 5% vuodessa.
Anoppi on syntynyt -45. Äitini ja hänen vanhempi sisko ovat ainakin vielä elossa ovat syntyneet -40 ja -36