Onko jollakin muulla näin paha tilanne karvojen kanssa?
Nyt kuulostaa siltä että liioittelen, mutta tilanne on oikeasti näin paha.
Minulle on tullut aina sisäänpäinkasvaneita karvoja intiimialueelle, eivätkä ne siis ole mitään pieniä sieviä patteja, vaan sellaisia kipeitä vihaisia paisesyyliä, jotka jäävät karvan alueelta sisältä ontoksi. Eli kun se patti repsähtää auki menee pitkään että se kuroutuu kiinni. Eivätkä ne parane ennen kuin karvan kaivaa sieltä veren ja mädän keskeltä pois. Kirvely, kipu ja kutina on ihan saatanallista. Varsinkin kun noita tulee persvakoon.
Noita on tullut niin pitkään kuin minulle on tullut karvoja. Ei auta karvojen kasvattaminenkaan, ennen kuin joku sitä ehdottaa. Terällä sheivaus saa koko intiimialueen lehahtamaan kuukausiksi paiseiden, ihotulehduksen ja hiivan kierteeseen. Kutina, kipu ja kirvely on niin pahaa että en voi kävellä noina kausina. Ainoa mikä auttaa jotenkin on sokerointi, mutta sekin on kallista ja sisäänpäinkasvaneita karvoja vaan tulee ja tulee, vaikka olen käynyt läpi kaikki temput mitä kukaan on ikinä kertonut.
"Sheivaa terävällä terällä ja käytä tätä ainetta, ei tule mitään!" Yksi veto pienestä kohtaa upouudella laadukkaalla terällä ja kalliilla, laadukkaalla sheivausvaahdolla saa ihoni sekoamaan viikoiksi. Kokeiltu on.
Sokeroijat ja lääkärit ovat kummastelleet että eivät ole ennen nähneet tällaista, ihokarvani ovat myös helvetillisen tiukassa kiinni. Onko tässä oikeasti mitään muuta keinoa kuin laserointi? Sekin maksaa julmetusti.
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Lopeta se sheivaaminen, hyvänen aika. Tottakai ärtyy, kun ihan jatkuvasti sorkkii.
Eikö ap kirjoittanut että ärsytytstä on tullut ilman sheivaustakin? Niin minä ymmärsin.
Vierailija
Eikö ap kirjoittanut että ärsytytstä on tullut ilman sheivaustakin? Niin minä ymmärsin.
Ap on sheivannut jo niin paljon, ettei iho enää kestä. Voi joko parantua ajan kanssa tai sitten ei.
Siis ihoärsytystä, kutinaa ja noita h e l ve ti llisiä sisäänpäinkasvaneita karvoja on tullut jo ennen kuin sheivasin ekan kerran teininä. Ja ekan sheivaamisen jälkeen iho sekosi kuukausiksi vielä pahemmin. Ainoat kaudet elämässäni kun alapään iho on normaali ja ei hierrä, kutita ja kirvele on kun olen käynyt sokeroinnissa. En usko että muiden ihmisten normaalitila on se, että karvat kutittavat niin pahasti että heräätte yöllä siihen että olette raapineet nivuset verille. Ap
Aja tällaisella laitteella
https://www.power.fi/kauneus-ja-terveys/naisten-ihokarvojen-hoito/ladys…
ja käytä sheivauksien välissä jotain kuorivaa tuotetta, kuten tätä
https://www.sokos.fi/tuote/111055380/dermosil-medi-syvapuhdistava-varta…
Siis miksi pitää ajella karvat (="sheivata" suomeksi), jos siitä tulee noin paljon ongelmia. Lopeta ja anna iholle mahdollisuus parantua.
Karvojen ajelu on prnosta opittua, ei mitenkään pakollista toimintaa. Oma terveys etusijalle!
Ja nimenomaan en missään nimessä voi sheivata pelkällä terällä, joka kerta kun olen noin tehnyt kutina ja kirvely on niin pahaa kuukausia että itkettää kun kävelen. Oikeasti, en vitsaile. Ap
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi pitää ajella karvat (="sheivata" suomeksi), jos siitä tulee noin paljon ongelmia. Lopeta ja anna iholle mahdollisuus parantua.
Karvojen ajelu on prnosta opittua, ei mitenkään pakollista toimintaa. Oma terveys etusijalle!
Tarkastapa lisäksi pyykinpesuaine, oletko sille allerginen. Seuraavaksi alushousujen materiaali, hautooko ihoa, ja mahdolliset voiteet mitä käytät. Normaalia tuo ei ole.
Mulla on sama! Herkkä, kuiva ohut iho ja paksut jouhimaiset alapääkarvat aiheuttaa juuri tuon, että vaikka antaisin karvojen kasvaa vuosia, iho ärtyy ja on jatkuvilla finnipaiseilla. Säästän juuri laserointiin. Tsemppiä!
Kokeile IPL laitetta. Halvempaa kuin laserointi
Vierailija kirjoitti:
Ja nimenomaan en missään nimessä voi sheivata pelkällä terällä, joka kerta kun olen noin tehnyt kutina ja kirvely on niin pahaa kuukausia että itkettää kun kävelen. Oikeasti, en vitsaile. Ap
No lopeta koko homma, hyvä ihminen.
Kuulostaa HS-taudilta. (hidradenitis suppurativa)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta se sheivaaminen, hyvänen aika. Tottakai ärtyy, kun ihan jatkuvasti sorkkii.
No kai nyt on tullut, kun on koko ajan ollut sheivaamassa ja nyppimässä vuosikausia.
Hänellä ei siis ole luomualapää.
Ap:n ongelma johtuu ihan hänestä itsestään, mitäs menee koko ajan sheivaamaan, sörkkimään, sokeroimaan ja muuta. Hyi hitto. Antais olla vaan.
Anna niiden karvojen kasvaa siellä minne kuuluu
Mun vehkeet sensijaan on niin ruosteessa etten pysty sheivata niin hyvin kuin haluisin
Olen naishenkilö
Pentti Karvonen 36 vuotta ou jee
😜🍗🚀🍻🔪🇬🇷🍆🍺💓🇫🇮🍑
Tässä teille palkinto kas näin........
🐒💨 🐒💨 🐒💨 🐒💨 🐒💨
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kai nyt on tullut, kun on koko ajan ollut sheivaamassa ja nyppimässä vuosikausia.
Ap:n ongelma johtuu ihan hänestä itsestään, mitäs menee koko ajan sheivaamaan, sörkkimään, sokeroimaan ja muuta. Hyi hitto. Antais olla vaan.
Lukutaito? Johan selvisi, että tapahtui jo ennen sheivausta. Itse vedän terällä joka päivä, eikä mitään ongelmaa ole ikinä ollut. Ratkaisua en valitettavasti osaa ehdottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun se ärsytys ja sisäänpäinkasvaneet karvat jatkuvat, vaikka antaisin alapään levähtää pari vuotta. Ja tämä ongelma oli jo teininä ennen kuin olin ikinä edes poistanut karvoja mitenkään. Pelkällä sheiverillä olen siis ajellut karvat varmaan 3-5 kertaa koko elämäni aikana, kun iho sekoaa niin pahasti sen jälkeen että kävelykin itkettää. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa HS-taudilta. (hidradenitis suppurativa)
Oho, googlasin, nivusten alueet näyttää pahimpina kausina aika samannäköisiltä. Ap
Pitkä antibioottikuuri. Tk lääkäri ei välttämättä tunnista, ihotautilääkäri kyllä. Mutta ensin tk:n